2017-05-27, 20:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av snurresnigel
Ajo jätte konstigt att vi drar 10 000 mot afc efter ytterligare en derbytorsk och långhelg. Snarare en rätt bra siffra för oss med tanke på derbytorsken sist då vi varit under 10 000 några andra gånger. Undrar hur glada gnagare och bajare skulle vara med vår derbystatistik.....
Skönt att få hjälpa till att få ur äckelklubben afc!

10k mot AFC måste ju vara riktigt dåligt? Jag tittade på Peking Halmstad på TV nyss och det car över 9k med kanske 10 Halmstads supportrar på plats. I Kalmar var det över 5500
Citera
2017-05-27, 21:01
Medlem
Nu är det 3 je gången Peking kastar sten på våra minibussar. Denna gången skymtades PUppie tröjor bland stenkastarna.

Kom och kör med nävarna ist!

https://m.imgur.com/ZNknjTf
Citera
2017-05-27, 21:04
Medlem
Astrorbits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Laddaddee
Nu är det 3 je gången Peking kastar sten på våra minibussar. Denna gången skymtades PUppie tröjor bland stenkastarna.

Kom och kör med nävarna ist!

https://m.imgur.com/ZNknjTf

Otäckt för att komma från HBTQ personer.
Citera
2017-05-27, 21:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Julinho
Så lockar Dif en riktigt difig siffra bara för det. Men tror att vi är överens här, ni har inte råd med självbelåtenhet utan skulle behöva samma gräsrotsrörelse som BF drog igång 2011.

Precis. Kollar man AIK-forum finns ofta ingen självkritik publikmässigt men kritiken mot arena, spel, tabelläge (!) flödar. Det gör det omöjligt att växa när det i princip bara är negativitet. Vi behöver ett uppvaknande nånstans, tror jag i alla fall.
Citera
2017-05-27, 21:27
Medlem
Citat:
Ajo jätte konstigt att vi drar 10 000 mot afc efter ytterligare en derbytorsk och långhelg. Snarare en rätt bra siffra för oss med tanke på derbytorsken sist då vi varit under 10 000 några andra gånger. Undrar hur glada gnagare och bajare skulle vara med vår derbystatistik.....
Skönt att få hjälpa till att få ur äckelklubben afc!

Dock var det riktigt bra väder så det är underkänt. Hade de regnat tror jag knappt vi blivit 8000.

Sedan angående det där med bortastatistik är det många parametrar som avgör. Tabellplacering, Matchdagar, avstånd och hur man ska räkna in folk på sittplats som håller på bortalaget. Blir alltså väldigt svårt att göra en korrekt siffra.
Citera
2017-05-27, 21:28
Medlem
snurresnigels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adjektivet
10k mot AFC måste ju vara riktigt dåligt? Jag tittade på Peking Halmstad på TV nyss och det car över 9k med kanske 10 Halmstads supportrar på plats. I Kalmar var det över 5500
Har du lässvårighet? Vi kommer från en derbyförlust, d.v.s en jävligt tung match att förlora. Speciellt när det var 2011 vi vann senast. Det var kärnan på plats. Du jämför med peking som har medgång.. Suck
Citera
2017-05-27, 21:33
Medlem
snurresnigels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Theken1891
Dock var det riktigt bra väder så det är underkänt. Hade de regnat tror jag knappt vi blivit 8000.

Sedan angående det där med bortastatistik är det många parametrar som avgör. Tabellplacering, Matchdagar, avstånd och hur man ska räkna in folk på sittplats som håller på bortalaget. Blir alltså väldigt svårt att göra en korrekt siffra.
Bra väder? Det var väl på Stadion man brydde sig mycket om det.. Tele2 är en eventarena, ingen riktig fotbollsarena (samma med friends).
Citera
2017-05-27, 21:42
Medlem
Citat:
Bra väder? Det var väl på Stadion man brydde sig mycket om det.. Tele2 är en eventarena, ingen riktig fotbollsarena (samma med friends).

Bättre platser på tele 2 och framförallt mer. Lättare att ge erbjudande till företag, sponsorer och platser bredvid varandra. 10 kilo är ingen katastrof men skulle ändå inte ge det godkänt trots derbyförlust.
Citera
2017-05-27, 22:00
Medlem
Citat:
Bättre platser på tele 2 och framförallt mer. Lättare att ge erbjudande till företag, sponsorer och platser bredvid varandra. 10 kilo är ingen katastrof men skulle ändå inte ge det godkänt trots derbyförlust.

Första regeln kring försäljning till företag är att den är obefintlig på helger men asbra i veckorna.
Du får jobba vidare.
Citera
2017-05-27, 22:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Madchester496
Första regeln kring försäljning till företag är att den är obefintlig på helger men asbra i veckorna.
Du får jobba vidare.

Öh? Var mer ett svar på varför vi var färre på Stadion även om.det var soligt. Jag är inte nöjd med 10k med vacker väder en lördag och verkligen inte nu när tabellen är ytterst jämt och man inte redan är borttagen ur guldstriden.
Citera
2017-05-27, 22:06
Medlem
Citat:
Öh? Var mer ett svar på varför vi var färre på Stadion även om.det var soligt. Jag är inte nöjd med 10k med vacker väder en lördag och verkligen inte nu när tabellen är ytterst jämt och man inte redan är borttagen ur guldstriden.

Bortse mina stav och grammatiska fel.
Citera
2017-05-27, 22:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Astrorbit
Otäckt för att komma från HBTQ personer.

"Stenkastarvänstern"
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in