2017-05-27, 20:44
Medlem
Fiskmuskatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ravenbox
Låter inte särskilt nice.

Kanske är dags att käka lite antipsykotika? Kan hjälpa dig att sova bättre och mindre av den här typen av upplevelser.

Seroquel 50mg?

Får sömntabletter och antidepp av psyk nu. Dom påstår att det ska hjälpa mot vakendrömmarna samt måendet... Dom ville att jag skulle prova det först så jag gör väl det. Man är väl en duktig tjej har jag hört...
Citera
2017-05-27, 20:46
Medlem
Ravenboxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fiskmuskatt
Får sömntabletter och antidepp av psyk nu. Dom påstår att det ska hjälpa mot vakendrömmarna samt måendet... Dom ville att jag skulle prova det först så jag gör väl det. Man är väl en duktig tjej har jag hört...
Jag käkar seroquel och voxra, har dock problem med panikångest lite då och då men inga sömnparalyser som bekymrar mig iallafall!
Citera
2017-05-27, 20:50
Medlem
Fiskmuskatts avatar
Citat:
Jag käkar seroquel och voxra, har dock problem med panikångest lite då och då men inga sömnparalyser som bekymrar mig iallafall!

Har också panikångest... Upp mot 3 ggr om dagen. Och sömnparalyser på nätterna sen "vanlig" ångest 90% av min vakna tid. Eller ja, det börjar bli bättre nu och det är skönt... Eller något.
Citera
2017-05-27, 23:03
Medlem
Tips som hjälpte mig:
Inte sova på dagarna (jobbade natt då så var ju rätt så svårt...)
Inte somna på rygg (pallade upp med kuddar runt om mig så att jag inte kunde vända mig)

Blev avsevärt bättre av dessa åtgärder
(PS fick nästan alltid sömnparalyser när jag tagit imovane)
Citera
2017-05-28, 01:01
Medlem
elastikmandens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fiskmuskatt
Mina vakendrömmar består oftast av känslomässiga grejer. Att min far står bredvid min säng sedan blir styckmördad framför mina ögon och jag kan inte göra något tex.. Eller att människan som jag har känslor för ligger bredvid mig och viskar massa saker som krossar mitt hjärta i örat på mig och jag kan bara ligga och lyssna. Det är hemskt eftersom det känns så jävla verkligt:/
Ja, det är det som är så jävla läskigt. Att man halucinerar, eller man drömmar ju bara. Kommer ju alltid utan förvarning....
Citera
2017-05-28, 01:21
Medlem
Fiskmuskatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av elastikmanden
Ja, det är det som är så jävla läskigt. Att man halucinerar, eller man drömmar ju bara. Kommer ju alltid utan förvarning....

Jag har så 5 nätter av 7:/
Citera
2017-05-28, 02:09
Medlem
Ravenboxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hummlans
Tips som hjälpte mig:
Inte sova på dagarna (jobbade natt då så var ju rätt så svårt...)
Inte somna på rygg (pallade upp med kuddar runt om mig så att jag inte kunde vända mig)

Blev avsevärt bättre av dessa åtgärder
(PS fick nästan alltid sömnparalyser när jag tagit imovane)
Det handlar om ljuset. Så länge det är mörkt spelar det givetvis ingen roll vilken tid på dygnet man lägger sig.
Citera
2017-07-03, 08:31
Medlem
-Zex-s avatar
Citat:
För övrigt, om ni vill undvika sömnparalyser hjälper det att ha ordentligt mörkt i rummet när man skall sova.
Solljuset brukar fucka mig rätt hårt annars, speciellt nu på sommaren.
Detsamma gäller faktiskt mobiltelefoner och dator-skärmar, dom triggar också sömnparalyser pga ljuset då.

(Det hjälper också om man inte är övertrött när man skall sova också, dvs. helt utmattad, då kommer ofta kroppen in i viloläge (paralyseras) skitsnabbt och man får för sig att man ligger obekvämt så inser man helt plötsligt att man är paralyserad.. det suger.)
Har hänt mer än en gång att jag ligger med ansiktet ner i kudden eller liknande varpå jag vill ändra hur jag ligger för att inse att jag inte kan röra en fena.
Här ligger jag, vaken för 70e timmen i rad. På grund av att jag inte kan sova så intresserar jag mig automatiskt för sömnrelaterade fenomen.

Har upplevt sömnparalyser själv, detta som du beskriver är så jävla spot on. "när man ligger obekvämt och inser att man är paralyserad" gav mig ett lite småfjantigt leende här i ensamheten, det stämmer så jävla bra. Man ligger med ena armen under huvudet och andra "över bakom" ryggen, ska flytta sig och är paralyserad, det suger riktigt hårt.

Även detta med att vara övertrött, jag får alltid mina sömnparalyser efter några dagar utan sömn, ofta på morgonen när solen skiner och det har börjat bli varmt. Har aldrig upplevt en sömnparalys i ett kolsvart svalt rum faktiskt.
Citera
2017-07-06, 17:10
Medlem
Ravenboxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Zex-
Här ligger jag, vaken för 70e timmen i rad. På grund av att jag inte kan sova så intresserar jag mig automatiskt för sömnrelaterade fenomen.

Har upplevt sömnparalyser själv, detta som du beskriver är så jävla spot on. "när man ligger obekvämt och inser att man är paralyserad" gav mig ett lite småfjantigt leende här i ensamheten, det stämmer så jävla bra. Man ligger med ena armen under huvudet och andra "över bakom" ryggen, ska flytta sig och är paralyserad, det suger riktigt hårt.

Även detta med att vara övertrött, jag får alltid mina sömnparalyser efter några dagar utan sömn, ofta på morgonen när solen skiner och det har börjat bli varmt. Har aldrig upplevt en sömnparalys i ett kolsvart svalt rum faktiskt.
Känner med dig.

Fick ta en sömntablett kl 6 i morse, första gången jag vågat mig på det.
Aja, jag tror kost och att man är fysiskt aktiv är två viktiga faktorer för att få dygnsrytmen och så på rätt bana.

Varit så mycket för mig att bearbeta på sistone så har inte riktigt haft varken lust eller kapacitet till att lägga mig normal tid den senaste tiden.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in