2017-05-27, 16:14
Medlem
lasternassummas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SvartaBjorn
Registreras lägenheter i fastighetsregistret?
Trodde det bara gällde just fastigheter och inte bostadsrätter.

*Just nu känns det som jag bara ifrågasätter saker i tråden. Ber om ursäkt om det uppfattas så.*

Rätt ska vara rätt, och du har helt rätt.

Det går att hitta bostadsrättsföreningen och kolla med den vem som äger lägenheten/bostadsrätten.

Citera
2017-05-27, 16:16
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Hon är helt vilse i pannkakan och blir som ett extremt skräckexempel där allt är drivet till yttersta utpost. Därav fascinerande, skrämmande och tragiskt på en och samma gång. När man sen ser till hennes yrkesroll, hennes facebooksida så ter dig sig som en normal mamma som reser, fikar och myser m barn och barnbarn. Skenet kan bedra med andra ord. Vid en granskning, när ytan skrapas bort och man blickar in innanför väggarna och får ta del av dialogerna är det rena vansinnet som pågår.
Detta har anhöriga insett. Mamman innan de andra, systern verkar vara två på pucken och pappa den senaste tiden. Vad man kan se sen är det AB och AG som vaknat upp. Näst på tur är dottern JB men hon verkar mer insnärjd och bunden till mor samt sonen DB. Drogmissbruk o bekantskapskrets ställer väl till det likaväl. De har parallellt sin egen gröt att reda ut. Hoppas de kommer till sans, samt för JBs barns skull i förlängningen.

Att JM är riktigt skev det framgår ju tydligt i FUP och av vad hon själv lyckas förmedla i förhör och rättegång, impulsiv med noll koll på vad som händer om jag gör A eller initierar A, vad kan bli följden, allt hon gör är impulsstyrda saker utan en sammanhängande tanke, bara det att ge vad det nu har landat i 8 versioner tror jag om hur A*i dog egentligen är ju sinnessjukt.

AM genomskådade sin dotter för länge sedan tror jag, hon har försökt fått någon rätsida på JM men i och med att JM är som hon är var det dömt att misslyckas.

GM vaknade till sans för sent och fick för det uppvaknandet betala det yttersta priset, men vem fan kan ens tro att ens eget barn planerar att ta en av daga?

Det finns hopp om AB, att AG kommer att klara sig står ju klart, tror inte att JM har kunnat forma honom så mycket, hans far har ju trots allt varit närvarande och då blir det fan så mycket svårare även för en som JM.

JB och DB vete fan om det kommer att ordna sig för, de är för insyltade i vad JM har ställt till med för att kunna bryta sig ur hennes garn.
Citera
2017-05-27, 16:19
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lasternassumma
[b]
Anki och Göran lämnade Granliden på morgon eller förmiddag på fredagen om jag minns rätt. JM var orolig att hon skulle möta dom på vägen ut.
Förhör med Anki:
" De hade varit på Granliden från onsdagen den 5 augusti till den 7 augusti."
På ett annat ställe nämner hon att de reste till Gotland via Nynäshamn.
Jag hittar dock inte uppgiften om klockslag när hennes föräldrar lämnade Granliden. Kan du kolla mer?

Som jag var inne på så var JM inte bara rädd att möta dem - hon såg dem också.
(..) För vi mötte dem på vägen. Så."
Vilka mötte ni?
Mina föräldrar.
Okej. Ja, ja.
Och sen när vi kommer ut till stugan så..
Kan du säga mig vart nånstans ni mötte dem ungefär?
Ja, i Kungsör."

Nästa konstiga grej som nån highlightade inatt:
JM påstår att han kom med tåg på torsdag kväll, sov över och skjutsade henne och barnen på morgonen.

Däremot finns följande via kvitto och mobiluppkoppling:
Citat:
Ursprungligen postat av afKnollentott
(..) första uppkoppling mot Eskilstuna City T2 2015-08-07 klockan 11:20:44 resp. 11:23:45. / här är listorna iaf..
Sidan 45 / 165 /Tillagsprotokoll/Tilla_ggsprotokoll_II_2017-04-18__del_2__2_.pdf

Samt kvitto från systemet dess innan (nära tågstation som Letsdoit noterat) dvs kl 11:08.
Citera
2017-05-27, 16:36
Medlem
Pethuglins avatar
Citat:
Menar du samtal med MR?
Var han inte snarare ilsk över att hon aldrig betalade honom, glappade och varnade honom samtidigt?

Åter till bilen parkerad bakom hönshus.
Om man utgår från att den är dold så tror jag inte det har med nån varm motor att göra, det går timmar innan polis anländer från första sms.
Men om den är gömd så borde det vara av en viktig anledning - så jag spinner vidare så kan vi mötas på halva vägen borta i skuggzonen.

Aki anländer till E-tuna, är på systemet 11:08, JM smsar 11:23, hon ringer ett kort samtal till honom 13:35.
Det shoppas på hans kort kl 13:42.
15:21 – 16:30 förflyttas hennes telefon mot Granliden.

Testkör bilar:
JM smsar Aki att hon fått ras på bilen, att den står på verkstad eller långt åt fanders och hon har fått be "nån" hämta henne på jobbet. Han kommer plockas upp nånstans, hon ringer och säger att de är i trakten.
Med tanke på att hon är manipulationernas mästare kan hon ha "glömt" sitt bankkort och måste handla till sina hungriga tvillingar och mat till Granliden ("jag betalar tillbaka sen")
Han har troligen inte en susning om hur mycket hon shoppat loss om han väntar i bilen.
Det kan vara packat i olika påsar, en viss del står kvar i bagageutrymmet.
De åker med nån mot Granliden, JM och Aki får ha tvillingarna i knä då de hämtats på dagis - hon "råkade" ju ha glömt bilbarnstolarna.Trafiksäkerhet tror jag kan ruckas på, hon är galen för övrigt och barnen måste med.

Hennes bil är ditkörd dagen innan och gömd bakom hönshuset.
Den bil de anländer i försvinner på natten ihop med överskottsshopping.
Hennes bil finns kvar bakom hönshuset - dold för Aki.
... och så finns det då en bil på plats när räddningstjänst anländer.

JM ringer alltså Aki kl.13:35 för att han ska skynda med betalkortet. Sju minuter senare är klockan 13:42 enligt kassakvittot. Stämplas tiden när första eller sista varan scannas in av kassan? Det var väl en jäkla massa varor som inhandlades om jag inte minns helt fel.
Citera
2017-05-27, 16:38
Bannlyst
Citat:
Jag tog givetvis bort allt svammel som inte härrör till aktuell sakfråga.
Jag vet vilken summa som är fryst. Jag vet vilken summa som utbetalades i mars:
dock är ordvalet är alla tillgångar är frysta och antagligen fanns det då en mille tillgängligt.

Med tanke på hennes enorma aktivitet att erbjuda pengar för att mörda till höger och vänster, där hon inbillar sig att hon kan fixa allt med pengar och de två du nämner är fortsatt misstänka, om än på fri fot, så ter sig ditt skrivande om barnens partajande som rena önskedrömmen för din del, mer likt JM och födelsedagskalas på Granliden då Aki dog.

Men kan du med sakfakta övertyga mig så ska jag böja mig för din framfart att slicka JMs röv.

Citat:
Intet nytt. Tills dess rövslickarföreningen klargör det vilda partajandet gällande hennes barn så lutar jag mig tillbaka med min kaffekopp i solen. Jag vill ju som sagt veta innebörden av det "lilla ordet" alla gällande frusna tillgångar. Förutom fri access till konton som fortsatt misstänkta för stämpling till mord givetvis.
Appappapp. numera borde det finnas 3.001.000 på kontot, du får se det som en investering i brottsofferfonden för något åker hon på, tex. urkundsförfalskning. Som tur var led ingen någon skada av den ej ifrågasatta bouppteckning så frysningen av en miljon lär få revideras av fd. ekoåklagaren.

Ta 1.000 ur kaffekassan nu och glöm inte att borsta tänderna efteråt...och innan.
Citera
2017-05-27, 16:47
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Att JM är riktigt skev det framgår ju tydligt i FUP och av vad hon själv lyckas förmedla i förhör och rättegång, impulsiv med noll koll på vad som händer om jag gör A eller initierar A, vad kan bli följden, allt hon gör är impulsstyrda saker utan en sammanhängande tanke, bara det att ge vad det nu har landat i 8 versioner tror jag om hur A*i dog egentligen är ju sinnessjukt.

AM genomskådade sin dotter för länge sedan tror jag, hon har försökt fått någon rätsida på JM men i och med att JM är som hon är var det dömt att misslyckas.

GM vaknade till sans för sent och fick för det uppvaknandet betala det yttersta priset, men vem fan kan ens tro att ens eget barn planerar att ta en av daga?

Det finns hopp om AB, att AG kommer att klara sig står ju klart, tror inte att JM har kunnat forma honom så mycket, hans far har ju trots allt varit närvarande och då blir det fan så mycket svårare även för en som JM.

JB och DB vete fan om det kommer att ordna sig för, de är för insyltade i vad JM har ställt till med för att kunna bryta sig ur hennes garn.
Du glömde att Anki säger att GM aldrig var närvarande för barnen. Han hade fullt upp med sin säd och dildosar han. Ingen är god nog för Anki. Om man inte "hatar" JM och hennes avkommor. Tycker du har "kopierat" Ankis tankar. Hat. Förnedrande av nära släkt osv.

Vad tycker du om LI, kompanjonen? Behövde hon mamma Ankis nyvunna stöd och medhörning för att klara av att sägs det hon gjorde? Tilläggas att LI startat nya EKB-företag men det verkar Anki kunna se mellan fingararna med...är hon investerare nu när hon tagit sig ur äktenskapsförordets ok??
Citera
2017-05-27, 16:52
Medlem
lasternassummas avatar
Citat:
Förhör med Anki:
" De hade varit på Granliden från onsdagen den 5 augusti till den 7 augusti."
På ett annat ställe nämner hon att de reste till Gotland via Nynäshamn.
Jag hittar dock inte uppgiften om klockslag när hennes föräldrar lämnade Granliden. Kan du kolla mer?

Som jag var inne på så var JM inte bara rädd att möta dem - hon såg dem också.
(..) För vi mötte dem på vägen. Så."
Vilka mötte ni?
Mina föräldrar.
Okej. Ja, ja.
Och sen när vi kommer ut till stugan så..
Kan du säga mig vart nånstans ni mötte dem ungefär?
Ja, i Kungsör."

Nästa konstiga grej som nån highlightade inatt:
JM påstår att han kom med tåg på torsdag kväll, sov över och skjutsade henne och barnen på morgonen.

Däremot finns följande via kvitto och mobiluppkoppling:

Samt kvitto från systemet dess innan (nära tågstation som Letsdoit noterat) dvs kl 11:08.

15:04 var JMs mobil uppkopplad mot mast i/nära Kungsör, så om JMs uppgift stämmer så bör dom ha möts ungefär då.
1:48 är körtiden enligt Google maps från Kungsör till Nynäshamn. Jag vet inte var AM och GM har stannat på vägen.
Jag vet inte heller färjeavgångarna Nynäshamn-Visby 2015-08-07.

Kanske är det ett påstående från något av trollen i tråden, men jag har för mig att någon påstått att Aki inte hade körkort. När han påträffades identifierades han med hjälp av körkort. Kanske har jag misstagit mig efter att någon noterat att han inte hade bil.

Huvudprotokoll__del_1__8_.pdf, sidorna 6 och 9 enligt paginering.

Citera
2017-05-27, 17:11
Medlem
MeMajks avatar
Citat:
Ja, stundom när kåtheten blir ett medel snarare än ett mål för normal tillfredsställelse och ställt i ett visst sammanhang och syfte:
- utpressningssyfte
- uppmärksamhetssyfte
- vid självskadebeteende

Begrepp som tangerar vad jag skriver om: promiskuös, gränslös, attention whore, vinstvinning, självdestruktiv, ondska och lömskhet.

...kort sagt där kåtheten skadar andra eller egen person.
https://sv.wikipedia.org/wiki/Hypersexuell_st%C3%B6rning

Hypersexuell störning eller överdriven sexualdrift är en sexuell dysfunktion som räknas till de psykiska störningarna. Sexmissbruk och sexberoende är talspråkliga beteckningar för samma tillstånd. Det yttrar sig i en okontrollerad och överdriven sexualdrift, en sexualdrift som inverkar negativt på personens liv och vardag.
Citera
2017-05-27, 17:23
Medlem
MeMajks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer

JB och DB vete fan om det kommer att ordna sig för, de är för insyltade i vad JM har ställt till med för att kunna bryta sig ur hennes garn .
JB och DB har ju inte lyft ett enda finger för att verka normala eller att vara utredningen behjälplig. De har nog ett mycket tungt arv efter sin mamma att bära och då handlar det inte om kosing.
De hade en chans men tog den inte utan brände den genom att mumla och och rapa "inga kommentarer" .
Tror också att AM far försökt ett otal gånger att få rätsida på JM men nu är det så här i livet att det finns de som är födda losers och kan bara leva ett någorlunda normalt liv via någon anhörig som håller dem under vingarna.
Citera
2017-05-27, 17:23
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lasternassumma
15:04 var JMs mobil uppkopplad mot mast i/nära Kungsör, så om JMs uppgift stämmer så bör dom ha möts ungefär då.
1:48 är körtiden enligt Google maps från Kungsör till Nynäshamn. Jag vet inte var AM och GM har stannat på vägen.
Jag vet inte heller färjeavgångarna Nynäshamn-Visby 2015-08-07.
Troligen avgångar över hela dagen (?). Anki borde väl ha koll om man hittat nåt sånt i det förbannat sökbesvärliga FUP.

Det som är av intresse är om Göran och Anki reste iväg på morgon/fm för då 1) kan JM omöjligt ha mött dem i Kungsör oavsett om hennes mobil varit där och 2) det ger mer chans att härja fritt på Granliden innan Aki anländer.
Förbereda med dränkningsattiraljer, Leka gömma-bilen och så.
Citera
2017-05-27, 17:29
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MeMajk
JB och DB har ju inte lyft ett enda finger för att verka normala eller att vara utredningen behjälplig. De har nog ett mycket tungt arv efter sin mamma att bära och då handlar det inte om kosing.
De hade en chans men tog den inte utan brände den genom att mumla och och rapa "inga kommentarer" .
Tror också att AM far försökt ett otal gånger att få rätsida på JM men nu är det så här i livet att det finns de som är födda losers och kan bara leva ett någorlunda normalt liv via någon anhörig som håller dem under vingarna.

Så är det, problemet för DB och JB är att om lilla mamma skulle börja läcka om hur det egentligen gick till när A*i dog så har de ett saftigt straff att se fram emot, JM har sina hållhakar och de vet alltför väl att hon inte har några skrupler när det gäller hennes eget skinn, vi får se vad framtiden utvisar, de sover nog inte alltför väl får man anta.
Citera
2017-05-27, 17:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stativera
Är kåt en dålig egenskap?

Varför frågar du inte den snuvige, hen verkar ha synpunkter i frågan:

Citat:
Ursprungligen postat av 6nysningar
Han hade fullt upp med sin säd och dildosar han.

På tal om en helt annan grej; visst finns det en uppgift om att en av poliserna som ankom Granliden maa Akis död uppfattade det som att det var/luktade unket i stugan, något som tolkats (i tråden) som att JM/Aki och barnen kanske inte alls hade varit inne i stugan?
Men om nu Anki och Göran precis varit där dagarna innan så 'bör' väl det inte ha hunnit bli unket pga att det stått tomt?
Menar att polisens utsaga nog gör varken till el från avs den bedömningen.
Senast redigerad av Rubar 2017-05-27 kl. 18:11.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in