2017-05-22, 16:39
Medlem
snaffrans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JustLikeMoney
Jag tänkte samma sak, nu blev det väldigt vagt vittnesmål!

..samtidigt kan jag känna lite glädje varje gång jag läser: "Hikes låter irriterad och vill ha svar ..."
Medan både svt o expressen skrivit flertalet gånger att MR ger ett lugnt, stabilt intryck och svarar tydligt på frågorna även om "Arbogakvinnan växlar mellan att titta ner i bordet och att stirra Rajabi i nacken." Det betyder ju ändå att MR lyckas ge en trovärdig redogörelse på det han har hört, sina egna tankar plus att han inte låter sig bli psykad av en irriterad Hikes eller nackpsyk....

(Jag kastar doch in ett IMHO så att ni förstår att jag inte är något proffs... )
Citera
2017-05-22, 16:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Champagneoclock
Vad skulle MR tjäna på att sitta och fabulera om vad JJ sagt?

Hypotetiskt, om MR tog livet av JMs far tillsammans med en kompis, i förhoppningen att dra nytta av arvet tex, vill han kanske skydda sin kompis. Han försöker då sätta åt JM, kanske även som en hämnd mot henne. Att svartmåla henne även i det här målet ligger då i hans intresse.

Högst hypotetiskt, kan jag tycka, men kan iofs finnas saker vi inte känner till i MRs och JMs relation.
Citera
2017-05-22, 16:43
Medlem
jackflashs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Refraktor
Hypotetiskt, om MR tog livet av JMs far tillsammans med en kompis, i förhoppningen att dra nytta av arvet tex, vill han kanske skydda sin kompis. Han försöker då sätta åt JM, kanske även som en hämnd mot henne. Att svartmåla henne även i det här målet ligger då i hans intresse.

Högst hypotetiskt, kan jag tycka, men kan iofs finnas saker vi inte känner till i MRs och JMs relation.

Låter osannolikt. Polisen har säkrat fotavtryck från en person i huset. Tror inga fler var där.
Citera
2017-05-22, 16:43
Medlem
lasternassummas avatar
"Kompisen var också arg på expojkvännen för att han lade sig i händelsen med sexfilmen och de två pojkarna. Det ska ha varit kompisen som planerade det hela, enligt expojkvännen. Det var två sexfilmer - en spelades in i Göteborg på ett hotell. Den andra spelades in hemma hos 42-åringen.
Kompisen planerade detta för att 42-åringen skulle bli av med jobbet, säger expojkvännen."

från SVTs referat.

Lite nytt om sexaffären...

PS: MRs utalande om motiv kan ju komma från JM...

Senast redigerad av lasternassumma 2017-05-22 kl. 17:17. Anledning: PS.
Citera
2017-05-22, 16:45
Medlem
Champagneoclocks avatar
Citat:

Nja, det har jag svårt att se. Någon "kompis" har väl aldrig förekommit i utredningen förutom i sexfilmsdelen. Eller är det där du menar han skulle skydda honom?
Citera
2017-05-22, 16:47
Medlem
jackflashs avatar
Tror ni att det var MR som spöade på de två porrstjärnorna?
Citera
2017-05-22, 16:51
Medlem
Citat:
Just så. Men inget alls har sagts om alger i andra vävnader vilket sannolikt betyder att de inte har kunnat dra några slutsatser om förekomst vs icke-förekomst där. Pga kroppens skick förmodligen. Även om vattnet fylldes på "med självtryck" borde alger ha följt med. Samtidigt sköljde man lungorna vid den första obduktionen. Detta gör, enligt min uppfattning, att det är väldigt svårt att veta hur mycket alger som fanns där från början.

Ja just det. Vilket gör mitt scenario möjligt.

Hävdar man att de avsköljda organen ger upphov till tvivel så ja kanske. Men tillsammans med Mohammads vittnesmål väger det tugnt. Vattentätt är det dock inte ; )

Edit: sorry. Dubbel post. Kom bara åt. Mod kan ta bort.
Citera
2017-05-22, 16:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ramaria
Det finns ett scenario som funkar, det har att göra med tillägget i åtalet. Genom drunkning eller kvävning.

Aki är full, Jafar har en påse, eller mer en tät säck. Jafar sitter bakom Aki i båten. Säcken över huvudet. Kvävs ( uppdateringen idag måste rimligtvis ha något med obduktionsläkarens genomgång att göra). Dumpas i sjön.

Då Aki ej andas längre trycks inte vattnet ut i vävnaderna, därför inget fynd av alger i proverna ( fanns 3, men allt under 20 var ju att räkna som contamination). Däremot fylls lungorna sakta med vatten då luften stiger till ytan ( Aki har ju ansiktet uppåt)
Tror inte JJ siter i någon båt.....tror inte han är simkunnig
Citera
2017-05-22, 16:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jackflash
Låter osannolikt. Polisen har säkrat fotavtryck från en person i huset. Tror inga fler var där.

Citat:
Ursprungligen postat av Champagneoclock
Nja, det har jag svårt att se. Någon "kompis" har väl aldrig förekommit i utredningen förutom i sexfilmsdelen. Eller är det där du menar han skulle skydda honom?

Tyvärr har en kompis förekommit. MR och denne rörde sig i trakten inte långt innan dådet. En kompis som olämpligt nog lämnat landet. Kompisen kan ha agerat chaufför. JM kan ha varit ute och horat, vilket kan ha retat MR.

Högst hypotetiskt.
Citera
2017-05-22, 16:59
Medlem
snaffrans avatar
Citat:

Min "magkänsla" säger mig att MR lagt korten på bordet i och med att han har erkänt sin del i det hela: så nu säger han helt enkelt som det är och inser att det inte ger något att strö på med ännu fler lögner/drama/vidlyftiga vilda planer mm. IMO har han nog fått nog av allt sånt nu när han suttit häktad och förhoppningsvis blivit ren från både droger och JMs spindelväv.

Det har nog varit en sju-jävla Cirkus Scott för den killen att landa i Sverige från "vilket-land-han-nu-kommer-ifrån"....o hamna hos JM! Oh dear Lord!
Senast redigerad av snaffran 2017-05-22 kl. 17:02.
Citera
2017-05-22, 17:03
Medlem
JM har knappt rört en min under hela dagen. expressen
Citera
2017-05-22, 17:03
Medlem
blodgivarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ramaria
Det finns ett scenario som funkar, det har att göra med tillägget i åtalet. Genom drunkning eller kvävning.

Aki är full, Jafar har en påse, eller mer en tät säck. Jafar sitter bakom Aki i båten. Säcken över huvudet. Kvävs ( uppdateringen idag måste rimligtvis ha något med obduktionsläkarens genomgång att göra). Dumpas i sjön.

Då Aki ej andas längre trycks inte vattnet ut i vävnaderna, därför inget fynd av alger i proverna ( fanns 3, men allt under 20 var ju att räkna som contamination). Däremot fylls lungorna sakta med vatten då luften stiger till ytan ( Aki har ju ansiktet uppåt)
Aki bör ha varit bunden isåfall, lille båten e ju ranglig
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in