2017-05-27, 14:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lasternassumma
Du citerar ett inlägg från augusti 2016, som skrevs för mer än nio månader sedan.
Det som står där gällde då.

Lägenheten tömdes väl och såldes under hösten 2016?
Är den som köpte lägenheten i höstas intressant i tråden?

Hmmm... Enligt Merinfo är samma personer skrivna på adressen nu...

Det är de nya ägarna.....JM kommer fortsättningsvis att vara skriven där hon sist bodde, så funkar det!
Citera
2017-05-27, 14:30
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Speciellt omognaden och självcentreringen är ju central hos JM, en kvinna på 40 som lever som en strulig tonåring, det är väl hennes icke bekräftade diagnos som gör henne till vad hon är, det lär väl bli en RPU vad det lider, kan tänka mig att Hikes slänger in den begäran när hon inser att loppet är helt kört, Fahlander och Wenna kommer inte att begära någon sådan, de vill ha henne på livstid.
Via de fragment som kommer fram i P7an, det man sett via FUP och rättegång så begriper jag ändå inte åt vilken allvarlig psykisk störning det då skulle handla om. Paranoida drag kan man ana, lever som om det inte finns nån morgondag, slarvig som få men samtidigt klarar hon av att driva tillvaron framåt (om än på det mest vansinniga sätt som kan skådas). Stundom halvt manisk men håller fasaden uppe både beträffande utseende, hygien, planering och vardag. Får barnen till dagis och har skött tider o rutiner ang jobb även om hon svävar iväg o ska köpa hus o starta nya projekt.Manipulativ, hybris, empatistörning och nacissism är väl annars de mest utpräglade personlighetsdragen. Planera är hon uppenbart kapabel till med alla beställningar mord. Vi kan enas om minst sagt udda tack och lov, huja.
Citera
2017-05-27, 14:48
Medlem
Hunnerkungens avatar
Citat:
Du citerar ett inlägg från augusti 2016, som skrevs för mer än nio månader sedan.
Det som står där gällde då.

Lägenheten tömdes väl och såldes under hösten 2016?
Är den som köpte lägenheten i höstas intressant i tråden?

Hmmm... Enligt Merinfo är samma personer skrivna på adressen nu...

Jag har inte ifrågasatt ditt inlägg, bara redovisat vad som gäller nu enligt ratsit meriifo som tar sina
uppgifter från Skatteverket.😀
Citera
2017-05-27, 14:51
Medlem
afKnollentotts avatar
..... För att återknyta till kvällen 2015-08-07, då JM går igång med sitt messande, vid tiden 20:19 som det så väl har beskrivits tidigare..... finns ytterligare en tidsuppgift / telefonkontakt av något slag.

En minut tidigare, har JM kontaktat sin mamma, av misstag eller bara i största allmänhet, för att kanske skaffa sig ett alibi.... vad vet jag ?
Citera
2017-05-27, 15:12
Medlem
SvartaBjorns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rettod1
Det är de nya ägarna.....JM kommer fortsättningsvis att vara skriven där hon sist bodde, så funkar det!
Är du säker?
Har för mig att flera dömda till långa straff anses skrivna på anstalten (alternativt något liknande). Möjligt att jag har fel dock.

Däremot är det inte logiskt i vilket fall som helst att hon står skriven på en adress som hon inte längre har tillgång till där lägenheten övergått i någon annans besittning. Vem vill ha en mördare skriven i sin lägenhet?

*utgår i detta fall att hon blir dömd till långt fängelsestraff*
Citera
2017-05-27, 15:32
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Ja, stundom när kåtheten blir ett medel snarare än ett mål för normal tillfredsställelse och ställt i ett visst sammanhang och syfte:
- utpressningssyfte
- uppmärksamhetssyfte
- vid självskadebeteende

Begrepp som tangerar vad jag skriver om: promiskuös, gränslös, attention whore, vinstvinning, självdestruktiv, ondska och lömskhet.

...kort sagt där kåtheten skadar andra eller egen person.

Kåthet eller vinstvinning

https://sv.wikipedia.org/wiki/Sexuell_upphetsning
Det som påskyndar den mänskliga sexuella upphetsningen kallas vardagligt för att "vara tänd på någon".

Det du tar upp är något helt annat. Här får vi hålla reda på begreppen men så var mitt svar till Memajk också av lite olika anledningar. Får inte "promiskiösa" människor bli kåta? JM blev men de enda lömska här vilket framkom i rätten var att motivet till filmningen var att de önskade att JM skulle bli av med jobbet. Så hur placerar du afghanpojkarna? Att JM tog för sig var knappast promiskiöst hon hade nämligen ingen partner vid tillfället..

_
Citera
2017-05-27, 15:41
Medlem
lasternassummas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hunnerkungen
Jag har inte ifrågasatt ditt inlägg, bara redovisat vad som gäller nu enligt ratsit meriifo som tar sina
uppgifter från Skatteverket.😀

Jag blev bara lite överraskad att det var ett så gammalt inlägg. Det tog ett tag innan jag kände igen det...

Javisst är det vad du skriver som gäller, och efter att ha kollat lite bättre än när jag kollade första gången så noterade jag att JM fortfarande är skriven på adressen. Så är det tydligen.
Jag tycker dom ska ändra hennes adress till c/o Kriminalvården, men det är bara vad jag tycker...

Jag undrar hur det blir nu? 25 års eftersändning?

Citera
2017-05-27, 15:45
Medlem
Citat:
Jag blev bara lite överraskad att det var ett så gammalt inlägg. Det tog ett tag innan jag kände igen det...

Javisst är det vad du skriver som gäller, och efter att ha kollat lite bättre än när jag kollade första gången så noterade jag att JM fortfarande är skriven på adressen. Så är det tydligen.
Jag tycker dom ska ändra hennes adress till c/o Kriminalvården, men det är bara vad jag tycker...

Det blir väl att lägenheten sägs upp och säljs antagligen, när hon flyttar till Hinsebergsanstalten.
Citera
2017-05-27, 15:48
Medlem
Hunnerkungens avatar
Citat:

Ser att lägenheten har objektsnummer 1205 hos HSB, men det finns en notering att hos Skatteverket benämns den 1105. Finns i tilläggsprotokollet I 2017-04-13 del 3 sid 425-426.
Tillägg: Ser att den sålts 170331 för 2500 tkr
Senast redigerad av Hunnerkungen 2017-05-27 kl. 15:52.
Citera
2017-05-27, 15:54
Medlem
lasternassummas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Luxors
Det blir väl att lägenheten sägs upp och säljs antagligen, när hon flyttar till Hinsebergsanstalten.

Jag har för mig att någon i tråden noterade i höstas att den var ute till försäljning då.
Det var ju också Görans och Ankis avsikt, att det skulle bli så.
Det borde gå att kolla i fastighetsregistret, om någon har lust.

Citera
2017-05-27, 15:59
Medlem
SvartaBjorns avatar
Citat:
Jag har för mig att någon i tråden noterade i höstas att den var ute till försäljning då.
Det var ju också Görans och Ankis avsikt, att det skulle bli så.
Det borde gå att kolla i fastighetsregistret, om någon har lust.

Registreras lägenheter i fastighetsregistret?
Trodde det bara gällde just fastigheter och inte bostadsrätter.

*Just nu känns det som jag bara ifrågasätter saker i tråden. Ber om ursäkt om det uppfattas så.*
Citera
2017-05-27, 16:02
Medlem
lasternassummas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hunnerkungen
Ser att lägenheten har objektsnummer 1205 hos HSB, men det finns en notering att hos Skatteverket benämns den 1105. Finns i tilläggsprotokollet I 2017-04-13 del 3 sid 425-426.
Tillägg: Ser att den sålts 170331 för 2500 tkr

Lägenheten och Granliden
Ja, där ser man. Tog kanske lite längre tid än planerat för AM att komma till skott. Fullt förståeligt, med tanke på omständigheterna, IMO.

Undrar hur länge det dröjer innan Granliden är ute på marknaden? Det får väl anses vara ett känt objekt...
Jag tvivlar på att AM väljer att behålla Granliden efter allt som hänt.

Såg tvillingarna sin pappa mördas?
Bland allt märkligt som finns att läsa i FUP noterade jag detta SMS från AM till JM under ett gräl.
2016-04-24 17:03:14 UTC
Anki -> JM
"Du har väl mej veterligen inte varit där många gånger själv. Det är bara tv, nappar och godis som gäller för dessa stackare.
De har sett alldeles for mycket skit hos dej som räcker för ett helt liv.
Hoppas de inte såg sin pappa drunknad"

Det vore intressant att veta hur AM tänkte när hon skrev så.

Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in