2017-05-27, 07:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nezzom
Som sagt tidigare,så tror jag på mina ögon och sinne. Har länkat tidigare till en studie av regnvatten och markanalys om aluminiumoxid i naturen,som fö måste tillverkas av människan.
Struntargument! Regndroppar bildas på ca 500-1500 meters höjs, "chemtrails" påstås spridas av plan som går på ca 10000 -12000 meters höjd. INGET, absolut inget kan bevisa att det som hittas i regnet kommer från en strimma som fanns en mil högre upp.
Allt detta har sagts tidigare i den här tråden - läs innantill innan du skriver ditt dravel.

Aluminium är den klart vanligaste metallen på jordytan, aluminiumoxid fanns långt innan det fanns människor.
Citera
2017-05-27, 07:08
Medlem
Citat:
NATO PLAN som gör detta,
OJ! Åtminstone 95 % av alla flygplan som anklagas för att sprida "chemtrails" är vanliga passagerarplan från alla möjliga länder runt jorden! Är t ex flygplan från Qantas, Emirates och Aeroflot = NATO-plan?

Citat:
enkelt förklarat,försvinner strimman relativt fort=contrail. Ligger strimmorna kvar och breder ut sig till ett dis=chemtrail....
Det där är lögn, har förklarats och motbevisats typ 50 gånger i den här tråden. Läs innantill innan du skriver ditt dravel!
Senast redigerad av pewana 2017-05-27 kl. 07:11.
Citera
2017-05-27, 10:29
Medlem
madtops avatar
Citat:
NATO PLAN som gör detta

Så alla strimmor efter vanliga passagerarplan är contrails. Bra då vet vi.

Citat:
NATO PLAN som gör detta,enkelt förklarat,försvinner strimman relativt fort=contrail. Ligger strimmorna kvar och breder ut sig till ett dis=chemtrail....

Jag vill nog hävda att tiden iskristaller existerar beror på omgivningens fuktighet och temperatur oavsett av om kristallerna bildats av fukt i luften eller fukt i förbränningsavgaserna.

I bilden du länkat till ser vi att det finns contrail och cirrusmoln.
https://www.pixeltopic.com/image/zuejlcdwiien/
Vad är det som gör att det det ena molnet "försvinner relativt fort" medan det andra kan ligga kvar i timmar? Båda består av iskristaller och båda är på ungefär samma höjd och med samma omgivning.
Citera
2017-05-27, 10:36
Medlem
madtops avatar
Citat:
Som sagt tidigare,så tror jag på mina ögon och sinne.

Det är verkligen inte mycket att komma med, du kan ju bevisligen inte tolka din omgivning. Du har ju tidigare framfört åsikten att ett plan som syns 20 grader över horisonten är "rakt över" dig - och det vet vi ju är jättefel.

Citat:
Har länkat tidigare till en studie av regnvatten och markanalys om aluminiumoxid i naturen,som fö måste tillverkas av människan.

Jag har tidigare länkat till undersökningar som visar att bröstmjölksersättning innehåller mycket högre halter av aluminium än regnvatten. Kan vi av detta dra slutsatsen att NATO "chemtrailar" bröstmjölksersättning?
Senast redigerad av madtop 2017-05-27 kl. 10:40.
Citera
2017-05-27, 11:31
Medlem
nezzoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av madtop
Det är verkligen inte mycket att komma med, du kan ju bevisligen inte tolka din omgivning. Du har ju tidigare framfört åsikten att ett plan som syns 20 grader över horisonten är "rakt över" dig - och det vet vi ju är jättefel.

Lägg ner,ett plan ovanför är ett plan ovanför,är det 2-3mil bort så är det så. Jag umgås mkt med jägare som är vana i naturen och kan göra korrekta avståndsbedömningar och även jag är en skogs fjällmänniska. Du som sitter i din lgh i stockholm o tittar ut besiyter knappast sådana egenskaper,.

Jag har tidigare länkat till undersökningar som visar att bröstmjölksersättning innehåller mycket högre halter av aluminium än regnvatten. Kan vi av detta dra slutsatsen att NATO "chemtrailar" bröstmjölksersättning?
OT Ibland verkar du retarderad,om aluminium
faller från skyn,vart tror du att det landar tillslut? Jo på marken vattendrag sjöar osv.
Hur svårt kan det vara att förstå?..
Citera
2017-05-27, 11:33
Medlem
nezzoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pewana
OJ! Åtminstone 95 % av alla flygplan som anklagas för att sprida "chemtrails" är vanliga passagerarplan från alla möjliga länder runt jorden! Är t ex flygplan från Qantas, Emirates och Aeroflot = NATO-plan?

Det där är lögn, har förklarats och motbevisats typ 50 gånger i den här tråden. Läs innantill innan du skriver ditt dravel!
Ingen har bevisat ngt med era fakeartiklar
Citera
2017-05-27, 11:35
Medlem
nezzoms avatar
OT jag är en person som är mycket ute i naturen,umgås med jägare som liksom jag känner trakten och kan göra avståndsbedömningar.
Att du madtop som sitter i din lgh i stockholm
inte kan det är förståeligt och ursäktat...
Citera
2017-05-27, 11:44
Medlem
madtops avatar
Citat:
OT Ibland verkar du retarderad,om aluminium
faller från skyn,vart tror du att det landar tillslut? Jo på marken vattendrag sjöar osv.
Hur svårt kan det vara att förstå?..

Vad som är extremt svårt att förstå är hur du kopplar ihop moln med aluminium. Det är ju inte ens någon som har tagit prov på molnen i fråga.

Aluminium har funnits i naturen i miljontals år. Att man hittar aluminium i vattendrag, jord, luft, regnvatten, sophögar, vulkanaska och modersmjölksersättning är inget konstigt och det är definitivt inget bevis för "chemtrails".

Visste du att markförsurning är en väldigt stor orsak till höga aluminiumhalter?
Citat:
Under 1900-talet har skogsmarken försurats påtagligt i stora delar av landet ... Försurning av marken följs av minskade halter av baskatjoner (kalcium-, magnesium-, natrium- och kaliumjoner). I stället ökar markens halt av aluminium i lättlöslig (utbytbar) form. Höga aluminiumhalter är skadliga för många marklevande organismer.
http://www.naturvardsverket.se/Stod-i-miljoarbetet/Vagledningar/Miljoovervakning/Bedomningsgrunder/Skogslandskap/Markforsurning/
Citera
2017-05-27, 11:45
Medlem
nezzoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pewana
Struntargument! Regndroppar bildas på ca 500-1500 meters höjs, "chemtrails" påstås spridas av plan som går på ca 10000 -12000 meters höjd. INGET, absolut inget kan bevisa att det som hittas i regnet kommer från en strimma som fanns en mil högre upp.
Allt detta har sagts tidigare i den här tråden - läs innantill innan du skriver ditt dravel.

Aluminium är den klart vanligaste metallen på jordytan, aluminiumoxid fanns långt innan det fanns människor.
Haha aluminiumoxid ÄR tillverkat av människan i smältugnar,där visar du på okunskap..
Citera
2017-05-27, 11:46
Medlem
nezzoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av madtop
Vad som är extremt svårt att förstå är hur du kopplar ihop moln med aluminium. Det är ju inte ens någon som har tagit prov på molnen i fråga.

Aluminium har funnits i naturen i miljontals år. Att man hittar aluminium i vattendrag, jord, luft, regnvatten, sophögar, vulkanaska och modersmjölksersättning är inget konstigt och det är definitivt inget bevis för "chemtrails".

Visste du att markförsurning är en väldigt stor orsak till höga aluminiumhalter?

http://www.naturvardsverket.se/Stod-i-miljoarbetet/Vagledningar/Miljoovervakning/Bedomningsgrunder/Skogslandskap/Markforsurning/
Återigen aluminiumoxid är tillverkat ämne
Citera
2017-05-27, 11:48
Medlem
madtops avatar
Citat:
OT jag är en person som är mycket ute i naturen,umgås med jägare som liksom jag känner trakten och kan göra avståndsbedömningar.

Att påstå att strimmor som är 20 grader över horisonten är "rakt över huvudet"" visar med all tydlighet att du inte är speciellt bra på att avgöra avstånd eller riktning. Du är faktiskt fullständigt värdelöst på det.
Citera
2017-05-27, 11:49
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Återigen aluminiumoxid är tillverkat ämne

Aluminiumoxid förekommer naturligt som mineralet korund.
https://sv.wikipedia.org/wiki/Aluminiumoxid
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in