2017-05-26, 23:24
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Spersson
Ensamkommande tjejer??
Finns det ens?

hahaha..ja va ska man säga... kanske det finns nån fiinlemmad persisk univ.utb kemist som lyckats smita till väst....?? - kanske mer åt det hållet då.
Citera
2017-05-26, 23:33
Bannlyst
Ja, dom finns

Det var en 16-årig flicka, ensamkommande asylsökande från Afghanistan, som hittades död i ett skogsparti i Hökarängen i måndags

http://www.dn.se/sthlm/dod-16-aring-...mmande-flicka/

Såg på TV för nån vecka sen, dom intervjuade nån svensk kändis som var mentor åt en afghansk ensamkommande flicka.

https://www.facebook.com/mentorsverige/
Citera
2017-05-26, 23:34
Medlem
KABUNs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 8711
Dessutom får hon säkerligen ganska bra extra pengar på detta. Kanske hade svårt att hyra ut del av huset eller stuga annars för att det vore för dyrt. Nu kanske hon får både pengar för att hyra ut vad hon nu hyr ut och pengar för att ta hand om detta antagligen vuxna "barn".

Nja, tycker du att 11 tusen i månaden skattat och klart från sociala myndigheterna för en som är under 18 är bra så ok då. Av dessa 11 tusen är 4 tusen kostnadsersättning som skall räcka till mat, kläder, fickpengar osv. och resten är lön för att man tar hand om barnet.

När barnet fyller 18 upphör ersättningen helt till Alice. Artonåringen får dock 1800 kr i månaden från Migrationsverket. Det kanske räcker till kläder och fickpengar, vad vet jag. Men maten får nog Alice själv stå för är jag rädd.

Jag talar av egen erfarenhet.
Citera
2017-05-26, 23:34
Medlem
pinger99s avatar
Alltid bra med ett långsiktigt åtagande av det här slaget.

Cyniskt kan man tala om en charmoffensiv inför kongressen då hon aldrig haft en vidare förankring inom MP.
Svårt att veta bakgrund och motiv för det här, eller hur länge det pågått. Men flyktingkris har vi haft bra länge.
Citera
2017-05-26, 23:35
Medlem
smoerreboms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tok-Frans
Här är hennes nya "familjemedlem"

https://sv.m.wikipedia.org/wiki/Afghanhund
fan du hann före! hatar dig!
https://www.skk.se/sv/hundraser/afghanhund/

Alltså jag reagerar lite på att hon använder uttrycket "familjemedlem", jag ska inte säga att det ligger en hund begraven (ho ho) men bara för att man tar hem en ensamkommande så blir det väl inte en familjemedlem momentant?

Jaja vi får se om Expressen som är pigga på att åka hem till folk gör ett gräv här

Mitt intryck av henne i intervjuer är att hon verkat rätt sympatisk på ett privat plan men att hon varit ute på lite för djupt vatten på sistone i sitt jobb. Hon har ju schabblat rätt mkt (framförallt att hon efter god tid att tänka igenom saker valde att fortsätta ljuga istället för att pudla när hon hade chansen efter sina uttalanden i Agenda) på sistone så det här kanske är ett sätt för henne att bygga lite cred internt inom MP, språkrör kanske?
Citera
2017-05-26, 23:43
Medlem
Auunis avatar
Löjligt. Det här är enbart för att plocka billiga poäng hos PK-etablissemanget. Totalt onödigt, och vi alla vet hur det slutar (förstasidesnyheter i rikstäckande media angående att en toppolitiker blivit sexuellt antastad i sitt eget hem...).

Hur länge tror ni hon pallar? Hur noga valde hon "pojke"? Eller, är hon så feg att hon faktiskt tog en minderårig, icke-tonårig, invandrad afghan?
Citera
2017-05-26, 23:48
Medlem
Om det är sant så lever hon som hon lär vilket man inte kan säga om alla andra som fullkomligt älskar invandring men som lever så långt bort från den som möjligt. Förhoppningsvis rör det sig om en ensamkommande man också som utger sig för att vara barn då det trots allt är normen.
Citera
2017-05-26, 23:49
Medlem
Necriss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KABUN
Nja, tycker du att 11 tusen i månaden skattat och klart från sociala myndigheterna för en som är under 18 är bra så ok då. Av dessa 11 tusen är 4 tusen kostnadsersättning som skall räcka till mat, kläder, fickpengar osv. och resten är lön för att man tar hand om barnet.

När barnet fyller 18 upphör ersättningen helt till Alice. Artonåringen får dock 1800 kr i månaden från Migrationsverket. Det kanske räcker till kläder och fickpengar, vad vet jag. Men maten får nog Alice själv stå för är jag rädd.

Jag talar av egen erfarenhet.
Beror ju dock på var man bor. I Skåne finns det flera områden som betalar över 25000 kr i månaden per boende. Jag vet familjer som har 3 jour akut platser och får då in över 100 000 kr i månaden.

Jävla utsugare tycker jag.
Citera
2017-05-26, 23:50
Medlem
Sam.Boyds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StigAllan
Tror nog att hon valde den vanligaste typen!
Här har det numera varit en hel del av den sorten och ingen av kvinnligt kön.
Om hon nu på grund av det ämbete där hon inkompetent som vanligt kanske kunnat tillskansa sig en helt otroligt sällsynt ensamkommande afghansk flicka så bör detta vara ett stooort! Scooop för våra lika värdelösa journalister.
Men detta har inte hänt vad jag vet!

UD kan ha fått i uppgift att hitta en Afghan från bättre familj. Narkotikafri och med högre utbildning från Europa.
Troligtvis politiskt aktiv på vänsterkanten och dokumenterat homosexuell.

Knappast en religiös fårahede på 35 som påstår sig vara 15.

I det här fallet är papprena garanterat i ordning och han är dubbelkollad av SÄPO.
Citera
2017-05-26, 23:54
Medlem
tokidokis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ducadream
"hon gör det för pengar"

Eller så kanske hon gör det för att hon har ett stort hjärta? Hon har tillräckligt med pengar.

"Ett stort hjärta"? Ja inte för svenskar i alla fall. Hon deltar däremot helhjärtat i planen för vår utrotning.
Citera
2017-05-26, 23:58
Medlem
KABUNs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smoerrebom
fan du hann före! hatar dig!
https://www.skk.se/sv/hundraser/afghanhund/

Alltså jag reagerar lite på att hon använder uttrycket "familjemedlem", jag ska inte säga att det ligger en hund begraven (ho ho) men bara för att man tar hem en ensamkommande så blir det väl inte en familjemedlem momentant?

Jo, det är just vad det blir. Har också pratat med min afghanska "familjemedlem" om afghanhundar. Han hade inte en susning om vad det var för nåt. Hade aldrig sett nån sån. Men så är också jycken framavlad i Storbritannien.
Citera
2017-05-27, 00:02
Bannlyst
I intervjun i expressen säger hon "jag har nya familjemedlemmar", pluralis!
Lika förvirrande som vanligt.
http://www.expressen.se/nyheter/bah-...familjemedlem/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in