Citat:
Ursprungligen postat av
newbiecracker
Läs förhören med E istället. Det är ingen iskall människa som talar, tvärtom, och hon är inte "inte det minsta negativ" mot A. Har nu läst flera hundra sidor förhör med E och hon ÄR väldigt trovärdig –*helt konsekvent i sin berättelse och trovärdig i sina resonemang. Om E på riktigt lyckats spela rollen av en orolig mamma som misstänkt men inte agerat ut sina misstankar, dvs helt oskyldig, och förstått först gradvis efter gripandet att A hela tiden misshandlat – och kanske även utnyttjat –*barnet på nätterna måste hon vara enormt förslagen. Men jag tror inte hon är tillräckligt intelligent, faktiskt.
Jag sa inte att hon var iskall i förhören. Jag sa att hon var iskall på rättegången.
Jag har läst förhören med både E och A och jag det jag kan lägga ihop med hennes förhör i häktet och i rättegången är att jag tror inte en sekund att hon är oskyldig.
Hon sa vid ett tillfälle under rättegången att när det knakade i H så ville hon åka in till sjukhuset men att A inte tyckte det behövdes för han kände ingenting (han kände det först på kvällen) och att H inte hade ont för att hon inte var ledsen. Men en stund senare när åklagaren visade en bild på H i gungan så sa E att hon satt henne i gungan för hon var extra gnällig den dagen och satt hon i gungan så var hon tyst.
Så hur ska hon ha det?
Hon ringde även till 1177 den dagen och det ENDA hon berättade om var att H inte ville äta. Hon åt extremt dåligt den dagen och åklagaren frågade varför hon inte berättade om knakandet, blåmärkena och slemmet också och E skyllde på att hon inte tänkte på det??
Hon kunde inte mata H på hela dagen, kommer inte ihåg exakta siffror nu men det var mellan 30-50 ml varje måltid. Men sen helt plötsligt när hon ringde 1177 så hade A fått i henne 90 och då behövde de inte åka in.
Jag kan bara tala för mig själv. Men om ett barn äter dåligt när jag matar VARJE ggn och någon annan får i barnet ordentligt med mat så hade jag inte litat blint på det. Då hade jag velat se att barnet verkligen äter så bra som den personen säger. Jag tror att A ljög om hur mkt H åt på nätterna för att slippa åka till sjukhuset.
Tyvärr hann de inte börja med A innan jag var tvungen att gå så jag har ingen uppfattning om hur han agerade när han blev förhörd så jag kan bara säga hurdan hon var.
Däremot satt A:s advokat och viskade saker till A och skrattade/fnissade vid flera tillfällen och det tycker jag är lite märkligt beteende men jag vet inte vad som sas. Han satt mest och skakade med benet och skrev i den stora högen med papper han hade framför sig när E förhördes.
Edit: stavfel