2017-05-26, 07:10
Medlem
simme1988s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snitsigare
Förhör 2/3.
FL: förhörsledare, HP: Hörd person (AL)

"FL - Eh är det nåra andra mediciner får här? Än levaxin.
HP - Jag får ju ta, tabletter emot illusioner o psykos o sånt där.
FL - Okej.
HP - Det får jag.
FL - Hur påverkar det dig? Påverkar det dig nånting, rättare sagt, i, i det dagliga? Tillexempel när vi håller förhör eller nånting annat.
HP - Jag har ju väldigt många andar här inne i rummet just nu.
FL - Okej.
HP - Som pratar med mig bland annat.
Fall - Ja.
HP - Kanske inte pratar mycket. Gör oftast ljud. FL - Okej.
HP - Yes.
FL - Beskriv det, hur du.
HP - Usch, jag vet inte hur jag ska beskriva det. Liksom, det finns någonting man inte ser där. Asså som andra människor inte ser där.
FL - Mm.
HP - Det, jag får rysningar varje gång jag hör det komma. Asså de, dom viskar i mitt öra. Jag kan höra massa grejer. Jag, jag vet inte hur jag ska förklara det.
FL - Okej. När har dom här andarna börjat komma, du----?
HP - Jag har ju haft illusioner långt innan jag träffade Erika. "

Hur sjuk är egentligen AL? Spelar han bara för att slippa fängelse? Eller är det äkta tro?

OM han nu skulle orsakat märket på tind** skinka/lår.
Varför skulle han skicka bild till rb och undra vad det var om han nu inte växlar i personlighet/schizofreni. Han sitter ju och psykar Tin*ra med en fjärrkontroll också.
Citera
2017-05-26, 07:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av newbiecracker
Läs förhören med E istället. Det är ingen iskall människa som talar, tvärtom, och hon är inte "inte det minsta negativ" mot A. Har nu läst flera hundra sidor förhör med E och hon ÄR väldigt trovärdig –*helt konsekvent i sin berättelse och trovärdig i sina resonemang. Om E på riktigt lyckats spela rollen av en orolig mamma som misstänkt men inte agerat ut sina misstankar, dvs helt oskyldig, och förstått först gradvis efter gripandet att A hela tiden misshandlat – och kanske även utnyttjat –*barnet på nätterna måste hon vara enormt förslagen. Men jag tror inte hon är tillräckligt intelligent, faktiskt.

Jag sa inte att hon var iskall i förhören. Jag sa att hon var iskall på rättegången.
Jag har läst förhören med både E och A och jag det jag kan lägga ihop med hennes förhör i häktet och i rättegången är att jag tror inte en sekund att hon är oskyldig.
Hon sa vid ett tillfälle under rättegången att när det knakade i H så ville hon åka in till sjukhuset men att A inte tyckte det behövdes för han kände ingenting (han kände det först på kvällen) och att H inte hade ont för att hon inte var ledsen. Men en stund senare när åklagaren visade en bild på H i gungan så sa E att hon satt henne i gungan för hon var extra gnällig den dagen och satt hon i gungan så var hon tyst.
Så hur ska hon ha det?
Hon ringde även till 1177 den dagen och det ENDA hon berättade om var att H inte ville äta. Hon åt extremt dåligt den dagen och åklagaren frågade varför hon inte berättade om knakandet, blåmärkena och slemmet också och E skyllde på att hon inte tänkte på det??
Hon kunde inte mata H på hela dagen, kommer inte ihåg exakta siffror nu men det var mellan 30-50 ml varje måltid. Men sen helt plötsligt när hon ringde 1177 så hade A fått i henne 90 och då behövde de inte åka in.
Jag kan bara tala för mig själv. Men om ett barn äter dåligt när jag matar VARJE ggn och någon annan får i barnet ordentligt med mat så hade jag inte litat blint på det. Då hade jag velat se att barnet verkligen äter så bra som den personen säger. Jag tror att A ljög om hur mkt H åt på nätterna för att slippa åka till sjukhuset.

Tyvärr hann de inte börja med A innan jag var tvungen att gå så jag har ingen uppfattning om hur han agerade när han blev förhörd så jag kan bara säga hurdan hon var.
Däremot satt A:s advokat och viskade saker till A och skrattade/fnissade vid flera tillfällen och det tycker jag är lite märkligt beteende men jag vet inte vad som sas. Han satt mest och skakade med benet och skrev i den stora högen med papper han hade framför sig när E förhördes.

Edit: stavfel
Citera
2017-05-26, 14:05
Medlem
koroks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av simme1988
Varför skulle han skicka bild till rb och undra vad det var om han nu inte växlar i personlighet/schizofreni. Han sitter ju och psykar Tin*ra med en fjärrkontroll också.

"Växla personlighet" har _inte_ett_jota_ med schizofreni att göra.
Citera
2017-05-26, 14:53
Medlem
Citat:

Kanske för att verka förvånad, för att tydligt visa att han minsann inte vet något om det?
Citera
2017-05-26, 15:09
Medlem
rubin22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hjärnsläppet
Revbenen stämmer med 'shaken baby'.. Du tar tag i bebisen och skakar den, för att t ex få den tyst eller sluta sprattla (för du har hög frustrationsnivå och är omogen och oempatisk nog för att göra så). Det förklarar både brotten och blödningar i hjärnan.

Håller med dig i allt
Jag tror också att hon blivit skakad, dessutom trycks lungorna ihop då, revben kan brytas om man klämmer hårt, vilket då förstås orsakar andningssvårighet.
Hjärnskador uppkommer av skakningen och kanske även av syrebrist till hjärnan då lungorna inte får luft.
Det verkar som att dem behandlat henne som en trasdocka, fy fan för dessa båda äcklen!
Citera
2017-05-26, 21:57
Medlem
Citat:
Min teori är också att dessa två idiot-klumpedunser kan ha tryckt upp benen för hårt. Alternativt att valrossen A legat/suttit på H. :/
Fast om man ligger på en bebis borde fler andra ben också brytas, och inte vet jag, men krosskador i inälvor och så borde väl också uppkomma
Citat:
Ursprungligen postat av rubin22
Håller med dig i allt
Jag tror också att hon blivit skakad, dessutom trycks lungorna ihop då, revben kan brytas om man klämmer hårt, vilket då förstås orsakar andningssvårighet.
Hjärnskador uppkommer av skakningen och kanske även av syrebrist till hjärnan då lungorna inte får luft.
Det verkar som att dem behandlat henne som en trasdocka, fy fan för dessa båda äcklen!
Ja, som om det inte var en ömtålig liten människa helt beroende av deras s k y d d..

Jag tror ju att mamman inte själv har gjort direkt skada, men att hon själv har problem både med att lita på sin inre röst, och att hennes empati inte är helt utvecklad (vilket stämmer med det vi fått veta av hennes barndom, lätt att ta sån skada då det är något vi ska lära oss redan som mycket små).

Det är så himla ledsamt alltihop
Citera
2017-05-26, 22:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rubin22
Inte så intelligent? Tydligen så pass intelligent att hon lyckades ta fina arrangerade foton på sin döende dotter och sedan redigera bort alla blåmärken, tror inte att det är ett dugg fel på hennes intelligens, för vad jag vet åtminstone har E inte gått i särskola?
Inte minsta negativ mot A skriver du, hon hintar ju om att han haft sex med dottern, är inte det negativt?

´Precis, det är ju en "riktig" kamera där man beräknar skärpedjupinställningar och grejer, så hon lär inte ha IQ under det normala, vilket det kunnat vara tal om ifall bilderna tagits med en mobilkamera och lagt på mobilfilter.

Däremot är hon obildad och "white trash", men det är en annan sak.
Citera
2017-05-26, 22:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Amazinglove
Jag har följt detta fallet sen det började och läst allt i denna tråden men inte velat skriva nånting förrän nu.

Det var någon som sa att E hade sagt på rättegången att om någon skulle skrivit till henne på FL tråden att hon skulle lämna A så hade hon gjort det. Så sa hon INTE. Jag var där på onsdagen när hon förhördes.
Åklagaren frågade henne vad hon trodde hade hänt flickan när hon har blåmärken på morgonen när E vaknar och E svarade att hon har sina misstankar nu i efterhand men hon vill inte gå in på det. Hon sa att hade hon har funderat nu i häktet hur hon hade agerat om hon hade de misstankarna då och då hade hon tagit H och åkt till sin kompis Ida (tror jag hon hette) och lämnat A. Hon sa ingenting om att hon ville ha såna svar på FL tråden. Hon sa att hon inte ens hade vart inne och läst svaren på tråden förutom de 2-3 första svaren.

Jag tror inte ett ögonblick på att E är så oskyldig som hon vill framstå. Jag har oerhört svårt att förstå hur en människa kan sitta och vara så ENORMT iskall när man pratar om sitt döda barn och återuppleva de dagarna igen utan att röra en min. Hur man kan sitta där och säga att det är bara hon och pappan som har haft hand om barnet och att hon är oskyldig MEN vägrar att säga något negativt om pappan. Jag menar, om hon nu vet att hon är oskyldig, som hon säger att hon är, då borde hon veta att det är pappan. För NÅGON är det ju. Då känns det sjukt att försvara honom. Om han nu inte betyder mer för henne än vad H gjorde. Hon försökte också ( Sa dock inget rakt ut men sättet hon beskrev och pratade på antydde) får det att låta som att A utnyttjat H sexuellt den natten när det knakade i kroppen på henne.
E berättade om den dagen på ett sätt (med knakandet, nya blåmärken och slemmig i munnen) som fick alla att tro att han gjort det. När åklagaren frågade om det svarade hon bara att hon har sina aningar om vad A gjort men hon vill inte säga orden för hon tyckte att de tankarna var onda och fula och hon ville inte tänka så.

Jag tror att dom är skyldiga båda två.
Hon har vart frustrerad över att H inte velat amma och kanske hållt H:s ansikte hårt mot bröstet för att "tvinga" henne att äta.
A tror jag har blivit irriterad när H vaknat på nätterna när han är uppe i sitt spel. Tryckt in flaskan för hårt när hon velat äta/ struntat i att ge henne mat för han hellre vill spela och då "slängt" ner henne i vagnen för att få tyst på henne alternativt skakat henne i hopp om att hon ska tystna.

Jag tror inte dem har gjort det med mening att döda henne. Jag tror att frustrationen blivit för mkt och de vet inte hur de ska hantera det och gör därför såhär.

Att hon inte ska ha "tänkt på" att berätta för 1177 att hon kändes trasig i kroppen, är ju kvalificerat skitsnack. Hon har gång på gång medvetet undanhållit sånt som tyder på misshandel eller betytt att de måste åka in akut. Hon har varit helt schizo hon också, konstant stått med ena foten hos sjukvården och klagat, men inte vågat berätta det väsentliga för adekvat vård.
Citera
2017-05-26, 22:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nationalkommunist
Medicin mot illusioner? Knappast va. Borde hen inte vara mer på det klara över varför samhället skriver ut mediciner till hen? Man blir än mer mörkrädd av att ta del av dylik info - hen känns minst sagt som en grönsak, dessutom en där bäst-före-datumet passerat, släng hen på komposten!

Förvirrat. Jävla märkligt med de här diagnoserna hos föräldrarna som inte finns på papper, men mediciner finns tydligen ändå och ingen har riktig koll på vad för diagnoser de ev. har verkar det som. Han själv säger medicin MOT illusioner och med det antar jag att han menar Hallucinationer, men släktingen säger att han inte tar den här medicinen Abilfy eller vad den nu hette, eftersom då HÖR HAN RÖSTER och sånt (= hallucinationer). Så, det verkar som att Abilfy ger honom en biverkning i form av Hallucinationer, men istället för att byta ut medicinen så har han bara skitit i att ta den? Frågan är om Hallucinationerna verkligen kvarstår utan medicin, eller är skitsnack för att få lägre straff? FHL borde gått in och frågat VAD rösterna säger, sånt är svårare att fejka än att bara säga att man hör röster.
Citera
2017-05-26, 22:25
Medlem
Sedan, en annan sak är att mamman nämner väl inget om pappans hallucinationer vilket är märkligt, eller har jag glömt?

I regel så blir en persons om hör/ser saker vettskrämd emellanåt och börjar svara tillbaka rösterna och försöker fly undan på olika sätt, de blir väldigt ångestfyllda.

Nu talar jag iofs enbart ur egen erfarenhet då jag har ett barn som hallucinerar ibland. Det är inget man som närstående inte märker av är min uppfattning. Men det kanske finns undantag,
Citera
2017-05-27, 00:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Florman
Sedan, en annan sak är att mamman nämner väl inget om pappans hallucinationer vilket är märkligt, eller har jag glömt?

I regel så blir en persons om hör/ser saker vettskrämd emellanåt och börjar svara tillbaka rösterna och försöker fly undan på olika sätt, de blir väldigt ångestfyllda.

Nu talar jag iofs enbart ur egen erfarenhet då jag har ett barn som hallucinerar ibland. Det är inget man som närstående inte märker av är min uppfattning. Men det kanske finns undantag,

Jo, hon säger det flera gånger om i förhören.
Hon har ju en ganska tydlig teori om att A utnyttjat H sexuellt, oralt. Hon menar att det förklarar revbensbrotten och blåmärkena i ansiktet som tydligen uppträdde symmetriskt, vid sidan om munnen. Hon menar också att det förklarar att bebisen vid upprepade tillfällen hade slem i munnen, samt kräkts upp slem, vilket hon först tolkat som ett underligt förkylningssymtom fast H inte uppvisade andra tecken på förkylning.

Jag hoppas verkligen inte att det stämmer. Det vore fruktansvärt, men tyvärr varken orimligt eller osannolikt. E ger ju även fler nycklar –*hon berättar, liksom exflickvännen, att A har överdriven sexlust samt märkliga sexuella fetischer – för fötter (!) I utredningen framkommer även att han porrsurfat både på sjukhuset samt med sökorden "dad daughter sex". Äcklig typ hursomhelst
Senast redigerad av newbiecracker 2017-05-27 kl. 00:07.
Citera
2017-05-27, 00:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Florman
Förvirrat. Jävla märkligt med de här diagnoserna hos föräldrarna som inte finns på papper, men mediciner finns tydligen ändå och ingen har riktig koll på vad för diagnoser de ev. har verkar det som. Han själv säger medicin MOT illusioner och med det antar jag att han menar Hallucinationer, men släktingen säger att han inte tar den här medicinen Abilfy eller vad den nu hette, eftersom då HÖR HAN RÖSTER och sånt (= hallucinationer). Så, det verkar som att Abilfy ger honom en biverkning i form av Hallucinationer, men istället för att byta ut medicinen så har han bara skitit i att ta den? Frågan är om Hallucinationerna verkligen kvarstår utan medicin, eller är skitsnack för att få lägre straff? FHL borde gått in och frågat VAD rösterna säger, sånt är svårare att fejka än att bara säga att man hör röster.

Jo, diagnoserna finns på papper. Båda är utredda. A har konstaterad ADHD, E har konstaterad ADD.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in