Citat:
Men varför skulle han då inte ha hittats ännu? Om han ville ta självmord och ville hittas efteråt så skulle han sannolikt ha gjort det på första lämpliga ställe. "Lämpligt ställe" kan naturligtvis betyda massor av platser, beroende på hur han valde att avsluta sig på, men jag tycker ändå att det är konstigt att han inte har hittats om han begått självmord, om han inte gjort något så tokigt som att knyta fast vikter på kroppen och hoppa i en sjö. Just Hallsberg får de flesta att tänka på tåg, och då borde självmord genom att bli på/överkörd av tåget ligga närmast till hands för de flesta som vill göra det snabbt och lätt och relativt smärtfritt, om man inte har tillgång till exempelvis droger eller skjutvapen.Vad jag förstått så kan nedstämdhet och tankar på självmord komma väldigt fort för vissa som är bipolära. Behöver inte vara något som han planerat innan han satte sig på tåget. Men resan var lång och precis som du säger han hann tänka för mycket där han satt.
Att han tog med sig väskorna kan bero på olika saker. T ex:
1) Han ville av. Han hade ångest. Han hade inte fullt ut bestämt sig för självmord. Men han fixade inte att vara på tåget och tog med sig väskorna.
2) Det är varianten jag tror på: Även fast han bestämt sig för att ta sitt liv och absolut inte ville bli hittad i tid, så ville han ändå att hans familj skulle veta var han gått av, var man skulle leta efteråt. Hade han inte lämnat väskorna i Hallsberg hade familjen inte vetat var han klev av. Visst han skulle ha kunnat skriva ett sms om att han hoppade av i Hallsberg, men det kan ha varit för svårt känslomässigt och han kan ha varit oroligt för att föräldrarna skulle kontakta polis och att han skulle bli stoppad från att ta sitt liv.
Ja, jag tycker det är logiskt det både du och jag skriver - han tänkte inte på att han hade mobilen och plånboken i en ficka i kläderna. Inget han reflekterade över. Sen kan det ju också vara så att han ville bli identifierad den dag han hittades.
Att han tog med sig väskorna kan bero på olika saker. T ex:
1) Han ville av. Han hade ångest. Han hade inte fullt ut bestämt sig för självmord. Men han fixade inte att vara på tåget och tog med sig väskorna.
2) Det är varianten jag tror på: Även fast han bestämt sig för att ta sitt liv och absolut inte ville bli hittad i tid, så ville han ändå att hans familj skulle veta var han gått av, var man skulle leta efteråt. Hade han inte lämnat väskorna i Hallsberg hade familjen inte vetat var han klev av. Visst han skulle ha kunnat skriva ett sms om att han hoppade av i Hallsberg, men det kan ha varit för svårt känslomässigt och han kan ha varit oroligt för att föräldrarna skulle kontakta polis och att han skulle bli stoppad från att ta sitt liv.
Ja, jag tycker det är logiskt det både du och jag skriver - han tänkte inte på att han hade mobilen och plånboken i en ficka i kläderna. Inget han reflekterade över. Sen kan det ju också vara så att han ville bli identifierad den dag han hittades.
Det finns ingen poäng för honom själv att gömma sin egen kropp efter ett självmord, tvärtom. Det, tillsammans med att hans värdesaker inte hittats, får mig att misstänka att det kan ligga ett brott bakom. Det som talar emot det är väl att gärningsmannen/kvinnan/männen/kvinnorna borde ha varit smarta nog att göra sig av med hans övriga väskor också. Men de kanske hade fullt upp med kroppen?