2017-05-24, 14:34
Avstängd
konstapels avatar
Vet inte om det passar in i "death" och "black"-metal men Black Sabbaths "A Hard Road" är sjukt bra. Klassisk heavy metal när den är som bäst.
Citera
2017-05-24, 17:19
Medlem
von_Ss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av konstapel
Vet inte om det passar in i "death" och "black"-metal men Black Sabbaths "A Hard Road" är sjukt bra. Klassisk heavy metal när den är som bäst.

Nix. "Klassisk heavy metal" är, namnet till trots, varken Black eller Death metal.
Citera
2017-05-24, 17:41
Avstängd
konstapels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av von_S
Nix. "Klassisk heavy metal" är, namnet till trots, varken Black eller Death metal.

Säger du ja, förutom det är Black Sabbath inspiratör till i stort sett alla "black" och "death" metal grupper som kom efter dem.
Citera
2017-05-24, 18:18
Medlem
Citat:
Säger du ja, förutom det är Black Sabbath inspiratör till i stort sett alla "black" och "death" metal grupper som kom efter dem.

Du jag tror inte att särskilt många av de mer "moderna" banden är särskilt inspirerade av just den skivan eller det bandet.
Citera
2017-05-24, 18:22
Avstängd
konstapels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Profanus
Du jag tror inte att särskilt många av de mer "moderna" banden är särskilt inspirerade av just den skivan eller det bandet.

Då är du inte särskilt bevandrad i i Heavy Metal historia öht, så frågan är varför du så säkert uttalar dig om något som du uppenbart inte har koll på.
Citera
2017-05-24, 19:08
Medlem
von_Ss avatar
Citat:
Då är du inte särskilt bevandrad i i Heavy Metal historia öht, så frågan är varför du så säkert uttalar dig om något som du uppenbart inte har koll på.

Du kommer in här och skriver att Black Sabbath lirar Heavy Metal. Du definierar ju själv inte bandet som Black/Death så vad du lipar över förstår nog ingen här.

Att Black Sabbath skulle vara nån slags inspiratör till dagens BM är knappast sant. Du snackar naturligtvis om föregångare, vilket även Beatles, Louis Armstrong och Beethoven är.

Vad vill du ens? Du får gilla Sabbath hur mycket du vill men vad det har med denna tråd att göra begriper jag inte.
Citera
2017-05-24, 23:03
Medlem
Giallos avatar
Black Sabbath lär nog vara inflytelserika fortfarande, frågan är väl som sagt vad dom gör i den här tråden (särskilt med tanke på att jag knappast tror någon behöver tipsas om Sabbath)

NP: Conqueror - War Cult Supremacy
Citera
2017-05-25, 10:32
Medlem
gato12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Concubine
Äntligen Exuvia på spotify. Nu jävlar.

EDIT: inte alla låtar dock. :/ suger lite att ha varit utan dator större delen av året ändå.
De gjorde likadant med Blood Vaults...lallare.
Citera
2017-05-25, 18:28
Medlem
Citat:

Jag aspirerar inte att vara särskilt bevandrad i heavy metal, jag anser det vara smått förlegad musik främst för nostalgiker. Då syfter jag främst på nya band inom genren. Vad andra gjorde under sin storhetstid är irrelevant.

Musiken jag lyssnar på må på sikt vara inspirerad av Black Sabbath, men nog är det få som ens får för sig att nämna dem som inspirationskälla.

I övrigt håller jag med von.
Citera
2017-05-25, 18:49
Medlem
Swe1227s avatar
Den enda black metallåten jag kan gilla är A fine day to die med Bathory
Citera
2017-05-25, 19:27
Medlem
Glantons avatar
Hjälten i Rebirth of nefast släppte även en split med Slidhr för cirka tio år sedan vid namn Ex nihilio. Ej hört Slidhr låtarna där men Rebirth of nefast-delen är i alla fall krossande bra. Tjugo minuters mörkerdyrkande med en ljudbild som är mindre diffus än Tabernaculum.
Bägge släppen finns på bandcamp för 0 kr om man så vill, digitalt då.
Citera
2017-05-26, 20:03
Medlem
Astrofaess avatar
Det ballar ur.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in