2017-05-21, 19:28
Medlem
Concubines avatar
Angående Nokturnal Mortum tycker jag inte folkmusikinslagen förstör alls, snarare tvärtom. Brukar själv ha svårt för för mycket sådant i black metal bortsett Bathory, Primordial och ovannämnda i princip, det är ju inte Finntroll liksom. Skillnaden är vad som tillför bandet ifrågas sound och vad som inte funkar bra helt enkelt, kolla på hur Emperor hanterar synthar på deras debut t.ex.
Citera
2017-05-21, 20:39
Medlem
Glantons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Concubine
Angående Nokturnal Mortum tycker jag inte folkmusikinslagen förstör alls, snarare tvärtom. Brukar själv ha svårt för för mycket sådant i black metal bortsett Bathory, Primordial och ovannämnda i princip, det är ju inte Finntroll liksom. Skillnaden är vad som tillför bandet ifrågas sound och vad som inte funkar bra helt enkelt, kolla på hur Emperor hanterar synthar på deras debut t.ex.

Jo, Nokturnal mortum blir stundtals i princip som Finntroll. Alltså glad hurtig musik. Så jävla vedervärdigt.
I övrigt så har du ju såklart rätt när det gäller Primordial och Bathory.
Citera
2017-05-21, 20:58
Medlem
von_Ss avatar
Jag har fortfarande inte släppt att Primordials senaste är så jävla tam, men i övrigt ett strålande band såklart. Och håller med Glanton om de två första låtarna på Exuvia, vilka jävla in i helvetes låtar. Indianinslagen är coola också.
Citera
2017-05-21, 22:23
Medlem
Concubines avatar
Tycker inte de låter särskilt hurtiga alls, men agree to disagree osv. Gällande Primordial har jag i princip bara hört Gathering Wilderness och plattorna där Gods to the Godless och As Rome Burns (hjärnsläpp lite då det ändå är min favorit av dem hittills, skyller på alpra å grönt) är med, men dyker gärna djupare i deras diskografi så tar gärna tips om vilka andra plattor som bör kollas in.
Senast redigerad av Concubine 2017-05-21 kl. 22:27.
Citera
2017-05-21, 23:55
Medlem
InnesIs avatar
Primordial är i sina bästa stunder ett av mina absoluta favoritband. Speciellt To the Nameless Dead som jag tycker är helt enastående. Tyvärr har bandet varit väldigt ojämna efter detta släpp.

Citat:
Ursprungligen postat av Glanton
Jo, Nokturnal mortum blir stundtals i princip som Finntroll. Alltså glad hurtig musik. Så jävla vedervärdigt.
I övrigt så har du ju såklart rätt när det gäller Primordial och Bathory.

Jag kan köpa att folk inte gillar Nokturnal Mortum men att jämföra deras sound med Finntroll visar bara att man inte vet hur antingen det ena eller det andra bandet faktiskt låter.
Citera
2017-05-22, 04:32
Medlem
Concubines avatar
Just det, så var det den hette. Är plattorna innan den och The Gathering Wilderness något att ha då?

Och ja, om man inte hör skillnad på Finntroll och Nokturnal Mortum är man ju tondöv, helt olik musik.
Citera
2017-05-22, 09:22
Medlem
Glantons avatar
Haha.

Jävlar vilket tjafs det blev om NM i tråden. Jaja, man kan tycka olika, så är det.
Men så länge det stannar vid att man inte begriper eller att man är tondöv så OK då. Jag gillar inte det Ukrainska bandet, många andra verkar uppenbarligen göra det. Jag stör mig på att jag inte får fason på om de VILL vara glada eller bara misslyckas med att vara bistra. Borde jag lyssna mer? Kanske. Time shall tell....
Så länge man slipper läsa att man är en bögjävel som borde ta livet av sig så skålar vi på det!

Angående Primordial så släppte dom ju nästan bara höjdarplattor fram till To the nameless dead. Imrama och Storm Before calm är väl sisådär egentligen, annars bara guld. Redemption...(2011) tyckte jag var bra men ändå lite sämre, och senaste Where greater men have fallen är i sanning trist som fan, utom titelspåret som är OK. Hoppas bandet skärper till sig nu. Är ju ändå tio år sedan senaste kanonplattan.
Senast redigerad av Glanton 2017-05-22 kl. 09:24.
Citera
2017-05-22, 09:23
Medlem
Glantons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Concubine
Just det, så var det den hette. Är plattorna innan den och The Gathering Wilderness något att ha då?

A Journey`s end är gråtbra.
Citera
2017-05-22, 09:52
Medlem
Thornhills avatar
Medico Peste - Tremendum et Fascinans

Ord kan inte beskriva hur mycket jag diggar trummorna vid 4:07 och framåt.
Citera
2017-05-22, 15:31
Medlem
Om ni ej hört The Third Eye Rapists än så bör det ske snarast. Medlemmarna var förut verksamma i Morbid Insulter och har nyligen släppt en ny kassett. Snorbra!

https://thethirdeyerapists.bandcamp.com/
Citera
2017-05-23, 20:08
Medlem
gato12s avatar
Vad tycker ni om nya The Ruins Of Beverast då? Ni borde väl hunnit med ett antal lyssningar vid det här laget. Själv har jag bara hört den där låten med Indian hojtande.
Och Spotify har sin vana trogen tagit bort typ hälften av spåren. Fan inte trve nånstans.
Senast redigerad av gato12 2017-05-23 kl. 20:13.
Citera
2017-05-24, 10:33
Medlem
von_Ss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gato12
Vad tycker ni om nya The Ruins Of Beverast då? Ni borde väl hunnit med ett antal lyssningar vid det här laget. Själv har jag bara hört den där låten med Indian hojtande.
Och Spotify har sin vana trogen tagit bort typ hälften av spåren. Fan inte trve nånstans.

Skivan, som är helt överdrivet mäktig, diskuterades så smått på förra sidan.

Bedrövliga Spotify är naturligtvis obrukbart om man har en någotsånär sund musiksmak. Själv laddar jag hem all musik och lyssnar med Winamp. Gäller förstås även de plattor jag köper fysiska exemplar av.

För övrigt finns även Solstafirs nya ute nu. Mer poprock än black metal men bra och stämningsfull är det. Island är ett överskattat bm-land ändå.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in