Citat:
Ursprungligen postat av
kjellkritisk
Det är sak samma om det är olika konstruktioner när orsaken till raset är det samma, frilagt stålmhettas upp och tappar hållfasthet. Prata med en brandingenjör och byggnadskonstruktör om du inte tror mig, fast det brukar ni fegisar inte våga.
Det är ingen som bestrider att stål tappar i hållfasthet när det värms upp. Frågan är fortfarande om tillräckligt mycket stål värmdes upp tillräckligt mycket för orsaka rasen av WTC-tornen.
Branden i Windsor utgör inget belägg för att så skedde.
Citat:
Flammor på fasaden är irrelevant.
Inte när dessa indikerar en helt övertänd konstruktion vs en med begränsad utbredning.
Citat:
och var är dina källor på begränsad brand, det är som sagt väldokumenterat hur kraftigt det brann på dessa vånigsplan där planen flög in.
Se ovan.
Citat:
Att skriva att jag yrar och sedan ställa en yrande fråga "till ditt bästa bildmaterial igen med en förklaring till hur de olika brandförloppen och dess omfattning kan sägas likna varandra." Vad surrar du om? Jag skrev att jag tidigare länkat om kraftig brand i WTC7. Olika brandförlopp vaddå,??
Var har du länkat till det? Länk.
Citat:
Och nej jag tänker inte länka igen varje gång en illitterata personer dyker upp och påstår ditten och datten.
Det är nog nödvändigt om jag ska kunna bemöta det du påstår. Länk.
Citat:
Nej det kan inte vara termite, sprängmedel, kallfusion mm. för att det går inte om det brinner i det området som dessa finns.
Jag har inte hävdat att "kallfusion" ligger bakom rasen. Du hittar på för att du saknar goda argument. Du gissar att impact och/eller brand måste ha förstört eventuella apteringar på ett sätt som omöjliggör kontrollerad demolering istället för att invänta oberoende tester av de sparade rasresterna.
Jag konstaterar att sådana tester inte ha gjorts av ansvariga och att det i sin tur är tecken på mörkläggning.
Citat:
Det existerade inte då några denonatorer som tålde brand, termite är högreaktivt osv. Så kommentaren det återstå att se är så infantil, nej vi vet att det inte var så som du i din förvirrade hjärna tror.
Återigen, du litar på gissningar och lösa antaganden. Jag litar på den vetenskapliga metoden.
Citat:
Lider du av amnesi, Windstor!!! ska vi ta det långsamt, brand, 500 till 800 grader, stål tappar hållfasthet med 50 procent eller mer, rasar.
Om det är ditt enda exempel så ligger du minst sagt risigt till.
Citat:
Sedan avslutar du men vilken butthurt fjant du är, kom igen nu och visa på vad som stödjer din bild, vilken fakta kan du visa upp på att det var begränsade bränder, visa på sprängmedel som tål bränder osv.
Återigen, "kjellkritisk" (lol), när det kommer ifrån dig så är det en hyfsat god indikation på att jag är på rätt väg.
Citat:
Det är 16 år sedan det hände och inget nytt kommer ni med, bara hur okunniga ni är inom de vetenskapliga diciplinerna.
Det är du som försvarar gissningar och lösa antaganden, ja. Vi är många som på mycket goda grunder efterlyser en ny oberoende utredning av det sparade rasmaterialet, men också en granskning av NIST's utredning för att ställa organisationens ansvariga till svars.
Samtliga argument NIST har angett som skäl till att INTE testa resterna för spår av kontrollerad demolering är helt ogiltiga och i stället tecken på mörkläggning.
Jag behöver nog inte förklara vad en sådan mörkläggning i sin tur indikerar.