Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-05-24, 17:56
  #889
Medlem
Fan vad jag ångrar att jag inte läste på mer om spelet innan jag köpte det.

Är det ens meningen att man ska kunna spela på PC?

Herregud vad rörigt och hela tiden får man anvisning om att man ska trycka på A eller B, vilket gäller för konsol?

Har inte spelat mycket alls men om någon som inte köpt spelet till PC läser detta utfärdar jag allmän varning: KÖP INTE, till konsol kanske det är bättre det kan jag inte uttala mig om.
__________________
Senast redigerad av Fyllskalle 2017-05-24 kl. 18:00.
Citera
2017-05-25, 12:18
  #890
Medlem
Måste fortsätta klaga.
Vilket jävla rövspel, ingen hjälp av tutorialen och en boss direkt som slår skiten ur en direkt.
Har inte en aning om hur man använder spells, portions osv. Fick en firebomb men går jag in i menyn och tar use så kastar man den direkt.
Borde ju allvarligt gå att reklamera spel när tillverkaren inte anpassat PC versionen till just PC utan har en massa instruktioner för konsol som förvirrar och hjälper inte ett skit.

Ungefär som att min toyota skulle ha instruktionsbok på japanska för att toyota inte orkat fixa översättning?

Känner att jag måste till gymmet snart och gå lös på säcken där, ska släppa lös min vrede den. Kanske tejpar jag på spelet på säcken...
Citera
2017-05-25, 22:01
  #891
Medlem
retrospectives avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fyllskalle
Måste fortsätta klaga.
Vilket jävla rövspel, ingen hjälp av tutorialen och en boss direkt som slår skiten ur en direkt.
Har inte en aning om hur man använder spells, portions osv. Fick en firebomb men går jag in i menyn och tar use så kastar man den direkt.
Borde ju allvarligt gå att reklamera spel när tillverkaren inte anpassat PC versionen till just PC utan har en massa instruktioner för konsol som förvirrar och hjälper inte ett skit.

Ungefär som att min toyota skulle ha instruktionsbok på japanska för att toyota inte orkat fixa översättning?

Känner att jag måste till gymmet snart och gå lös på säcken där, ska släppa lös min vrede den. Kanske tejpar jag på spelet på säcken...
Hyfsat svårt spel ändå, svårt som fan för de flesta spelare. Och ja, det är ett konsolspel. Skyll dig själv.
Citera
2017-05-26, 00:06
  #892
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av retrospective
Hyfsat svårt spel ändå, svårt som fan för de flesta spelare. Och ja, det är ett konsolspel. Skyll dig själv.

Tycker det borde gå ut en varning på förpackningen att det faktiskt är ett konsolspel, det står ju för fan PC på förpackningen.

När man äntligen efter 100 försök klarat första grisbossen så kommer nästa aber.
Nästa jävla byggnad man kommer in i så plötsligt står det en riddare där och instinktivt går man till attack.
Visar sig att det är Hawkwood Desertör som man INTE ska hugga.

Han blir sur och hugger ihjäl mig och ännu mer omöjlig att döda konstatera jag efter typ 100 försök.
Tänker att man kan gå tillbaka till en tidigare save där han inte vill döda mig men nähä se det går minsann inte, har du gjort ett misstag ska du straffas med att du måste börja på en ny gubbe helt från början.

Måste vara sadister som gjort detta spel.
Ser jag loggan "Bandai Namco" framöver kommer jag inte ens överväga om spelet är värt att köpa.
Citera
2017-05-26, 00:18
  #893
Medlem
mogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fyllskalle
Fan vad jag ångrar att jag inte läste på mer om spelet innan jag köpte det.

Är det ens meningen att man ska kunna spela på PC?

Herregud vad rörigt och hela tiden får man anvisning om att man ska trycka på A eller B, vilket gäller för konsol?

Har inte spelat mycket alls men om någon som inte köpt spelet till PC läser detta utfärdar jag allmän varning: KÖP INTE, till konsol kanske det är bättre det kan jag inte uttala mig om.

Måste fortsätta klaga.
Vilket jävla rövspel, ingen hjälp av tutorialen och en boss direkt som slår skiten ur en direkt.
Har inte en aning om hur man använder spells, portions osv. Fick en firebomb men går jag in i menyn och tar use så kastar man den direkt.
Borde ju allvarligt gå att reklamera spel när tillverkaren inte anpassat PC versionen till just PC utan har en massa instruktioner för konsol som förvirrar och hjälper inte ett skit.

Ungefär som att min toyota skulle ha instruktionsbok på japanska för att toyota inte orkat fixa översättning?

Känner att jag måste till gymmet snart och gå lös på säcken där, ska släppa lös min vrede den. Kanske tejpar jag på spelet på säcken...
Jag kör spelet på PC och med handkontroll (Xbox 360) och det har fungerat klockrent sedan jag köpte det (kort efter att det släpptes på till PC). Det har aldrig varit några konstigheter vad gällande att kontrollera min karaktär eller att gå runt i menyerna.

Man får på första delen av spelet en kort "utbildning" vad de olika knapparna gör, men sen är utlämnad till att klara sig själv. Jag förstår inte vad du menar med "hela tiden får man anvisning om att man ska trycka på A eller B", något sådant har inte dykt upp hos mig.

Dessutom är Dark Souls spelen inga spel som kommer att hålla dig i handen och säga åt dig hur de olika prylarna du hittar fungerar, var du ska gå eller vad du ska göra (eller inte göra för den delen). Det är upp till spelaren att själv ta reda på detta genom att uppleva och spela spelet, eller så kan man gå ut på nätet och kolla vad de olika sakerna har för funktion. Det går inte att jämföras med att "köpa en bil" då de är anspassade för alla. Dark Souls spelen är inte för alla.

Om man inte har lirat Dark Souls spelen förut är det lite jobbigt i början, och ja man blir mosad av inte bara fienderna utan även bossarna om och om igen. Men det är också det som är skönheten med Dark Souls spelen, man måste lära sig hur fienderna rör sig och attackerar för att kontra detta. Om man tycker det är jobbigt så är dessa spel inte för dig helt enkelt.

Citat:
Ursprungligen postat av Fyllskalle
Ser jag loggan "Bandai Namco" framöver kommer jag inte ens överväga om spelet är värt att köpa
Bandai Namco är utgivaren, det är From Software som gjort spelet.
__________________
Senast redigerad av mog 2017-05-26 kl. 00:22.
Citera
2017-05-26, 00:36
  #894
Medlem
Bandai Namco är utgivaren, det är From Software som gjort spelet.[/quote]

Ok då är det From Software man ska se upp med i första hand men Bandai Namco håller jag som medskyldig.

Ja jag får väl leva med att jag kastat 300 spänn i sjön, mer dyrköpta läxor har man ju råkat ut för.

Tycker ändå att man skulle kunna välja svårighetsgrad, då kanske jag inte varit helt missnöjd och i alla fall fått lite nöje att plöja igenom på easy nivå. Nu kommer jag istället att sky tillverkaren som pesten och varna alla jag känner, visst jag fattar att tillverkaren skiter i vad just jag tycker.

Borde tydligt med stor text på framsida stå att man bör spela med handkontroll.

Synd att spelen blir reggade i Steam så man kan inte skänka det till någon heller.

Jag får helt enkelt nöja mig med att klyva den i småbitar med min nya yxa och konstatera att jag vann till slut ändå, ha ha.
__________________
Senast redigerad av Fyllskalle 2017-05-26 kl. 01:05.
Citera
2017-05-26, 01:21
  #895
Medlem
Klarade första bossen på första försöket. Darksouls 3 känns för lätt om man går från Bloodborne. Men det jämnar ut sig ju längre in man kommer.
Citera
2017-05-30, 09:04
  #896
Medlem
RaketDoriss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fyllskalle
Bandai Namco är utgivaren, det är From Software som gjort spelet.

Citat:
Ok då är det From Software man ska se upp med i första hand men Bandai Namco håller jag som medskyldig.

Ja jag får väl leva med att jag kastat 300 spänn i sjön, mer dyrköpta läxor har man ju råkat ut för.

Tycker ändå att man skulle kunna välja svårighetsgrad, då kanske jag inte varit helt missnöjd och i alla fall fått lite nöje att plöja igenom på easy nivå. Nu kommer jag istället att sky tillverkaren som pesten och varna alla jag känner, visst jag fattar att tillverkaren skiter i vad just jag tycker.

Borde tydligt med stor text på framsida stå att man bör spela med handkontroll.

Synd att spelen blir reggade i Steam så man kan inte skänka det till någon heller.

Jag får helt enkelt nöja mig med att klyva den i småbitar med min nya yxa och konstatera att jag vann till slut ändå, ha ha.

På Steam store står det att spelet rekommenderar stort att spelas med handkontroll
Citera
2017-05-30, 22:23
  #897
Medlem
Darwins avatar
Någon som vet om de har buffat Champion Gundyr(eller vad nu Duracell-kanin-riddaren heter) i någon nylig patch eller DLC?

I första genomspelningen för några månader sedan klarade jag honom på kanske andra försöket; men nu har jag fått stryk typ 20 gånger...


Annars känner jag mig besviken på "Ashes of Andariell"; man blir hela tiden påhoppad av dussintals fiender samtidigt, och man måste ägna evigheter åt att locka fram och slå ihjäl varenda en om man inte vill bli gangbangad till döds. Sen plötsligt blir man instängd i en trång garderob med en fyra meter lång Monty Phyton viking som slår ihjäl en med ett slag och tål att bli backstabbad fyra-fem gånger...

Hoppas The Ringed city är bättre...
Citera
2017-05-31, 05:32
  #898
Medlem
Malrs avatar
Castlevania och Dark Souls har förtjänat en egen pokal för vansinnig tolkning och kärleksfull amalgamering utav europeisk historia och estetik som ett format. De har båda grävt djupt och antagit en europeisk "BEST OF" meddeltida/renässans-tema och gjort vad fan de velat med det. Man kan inte annat som europé känna sig smickrad över summan fucking-kärlek de anbelangade japanerna lagt ned. Att använda vår historiska kultur ur kontex för att leverera oss helt jävla eminenta spelupplevelser. Det är som om en västerlänning som aldrig varit insatt i Japan fick som ämbete att klistra ihop Sengoku-era samurajhistoria där man bortser från inbördeskrig och bara plockar allt tema grovt för att framföra mästerverk i deras språk. Vi är skyldiga Japan något känner jag. Visste ni japanska filmen Ran är typ King Lear också? Shit, skål för JAPAN!
Citera
2017-05-31, 10:37
  #899
Medlem
swebarbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fyllskalle
Måste fortsätta klaga.
Vilket jävla rövspel, ingen hjälp av tutorialen och en boss direkt som slår skiten ur en direkt.
Har inte en aning om hur man använder spells, portions osv. Fick en firebomb men går jag in i menyn och tar use så kastar man den direkt.
Borde ju allvarligt gå att reklamera spel när tillverkaren inte anpassat PC versionen till just PC utan har en massa instruktioner för konsol som förvirrar och hjälper inte ett skit.

Ungefär som att min toyota skulle ha instruktionsbok på japanska för att toyota inte orkat fixa översättning?

Känner att jag måste till gymmet snart och gå lös på säcken där, ska släppa lös min vrede den. Kanske tejpar jag på spelet på säcken...

jo spelet är sjukt svårt, jag pallade inte ens spela med trainer och god mode, även då fick jag fan pisk, helt sjukt svårt spel man måste verkligen ha nerver för att palla hur överdrivet svårt allt är.
Citera
2017-05-31, 16:54
  #900
Medlem
mogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swebarb
jo spelet är sjukt svårt, jag pallade inte ens spela med trainer och god mode, även då fick jag fan pisk, helt sjukt svårt spel man måste verkligen ha nerver för att palla hur överdrivet svårt allt är.
Vill inte påstå att spelet är svårt, utan det handlar som sagt om att lära sig hur fienderna attackerar, parera detta och slå tillbaka. Man måste tänka lite annorlunda, det funkar inte att gå in med full ös och panga på som man kan göra i andra spel.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback