Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2017-05-25, 11:36
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mansory
Ja och har han druckit mycket och blandat med div mediciner så finns ju risken att hjärnan tar mycket stryk. Så helt normal va han nog inte.
"Normal" betyder inom normerna. Vilka normer, eller om han var innanför eller utanför, det kan jag inte spekulera om, och det HAR jag inte spekulerat om. Men tråden verkar vara ense om att han brukat narkotika... Så där är vi ense.
Citera
2017-05-25, 11:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mansory
med medeciner menar jag såklart narkotikaklassade tabletter som kan användas som medicin.

Det har väl inte framkommit att MG hade köpt narkotiklassade mediciner?
Citera
2017-05-25, 12:14
Medlem
litenpandas avatar
En sak jag har funderat på är att både Billy och en av de andra killarna har åkt fast för brott mot knivlagen. Är det vanligt att bära kniv i dessa trakter? Gör man det som ett skydd, för att vara cool eller för att man är en scout som alltid är redo att snickra? Eller någon annan anledning? Om det är som ett skydd, mot vem vill de skydda sig?
Citera
2017-05-25, 13:01
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rud33z
240m ungefär, se kartan jag ritat.
https://minfil.org/d2WcH9b1bc/Sk_rmklipp_2017-05-24_23.10.36.png

Stort tack!
Även till litenpanda och Mogna-Meloner! Ursäkta min miss!

Ska ta och titta lite närmare på bilderna senare, men nu vid första anblicken tycker jag att satellitbilden och fotot men den inringade platsen vid vattnet liknar varandra ganska mycket?
http://www.expressen.se/nyheter/brot...va-hittad-dod/

Det båthus som nämns, undrar jag vilket det är. Med båthus tänker jag egentligen på ett hus som ligger direkt vid vattnet, där båten kan ligga ankrad inne i huset. Det kan även vara ett hus som är ståendes helt på fast mark för förvaring av båten efter att man plockat upp båten.
Det lilla hus man ser på bilden med den inringade platsen i länken från expressen, är det båthuset tro? Ser dock litet ut.

Om man jämför flygbilden (från expressens länk nedan) och satellitbilden, ser man ju också att det finns en närmare väg att ta. Men där syns ingen egentlig väg eller stig, mer som ett slags "fält". Det fältet ser också ut att leda ut till en mindre udde och eventuellt en holme.Ser inget båthus där dock.

Citat litenpanda:
Citat:
Tillägg:
Sökinsatsen riktades mot gården, i skogarna i kring den och på vattnet utanför. Men efter midnatt koncentrerade sig polisen allt mer till en udde utanför gården. Och sent i natt arbetade tekniker vid ett båthus nära vattnet.
Det var också då beskedet kom. En kropp hade hittats i samband med sökandet.
http://www.expressen.se/nyheter/krop...under-sokande/

Tillägg 2:
Under måndagen rekvirerade polisen handräckning från Sjöpolisen i Stockholm. Och strax före klockan 23 påbörjades letandet. Bland annat visade polisen stort intresse mot en holme som man riktade strålkastare mot i mörkret.
http://www.aftonbladet.se/nyheter/a/...det-efter-tova
http://www.expressen.se/nyheter/kropp-har-hittats-under-sokande/
Citera
2017-05-25, 13:40
Medlem
litenpandas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Det båthus som nämns, undrar jag vilket det är. Med båthus tänker jag egentligen på ett hus som ligger direkt vid vattnet, där båten kan ligga ankrad inne i huset. Det kan även vara ett hus som är ståendes helt på fast mark för förvaring av båten efter att man plockat upp båten.
Det lilla hus man ser på bilden med den inringade platsen i länken från expressen, är det båthuset tro? Ser dock litet ut.

Om man jämför flygbilden (från expressens länk nedan) och satellitbilden, ser man ju också att det finns en närmare väg att ta. Men där syns ingen egentlig väg eller stig, mer som ett slags "fält". Det fältet ser också ut att leda ut till en mindre udde och eventuellt en holme.Ser inget båthus där dock.

Mitt tidigare citat:
Sökinsatsen riktades mot gården, i skogarna i kring den och på vattnet utanför. Men efter midnatt koncentrerade sig polisen allt mer till en udde utanför gården. Och sent i natt arbetade tekniker vid ett båthus nära vattnet.

Flera av expressenlänkarna fungerar inte för mig idag så kan inte se på den du skickade. Bifogar en länk till svt istället med annat foto. Jag tror inte att det fanns något vid udden, bara att de letade där. Jag har tolkat det som att de hittade kroppen i vattnet nära båthuset och det är vad jag vill minnas samma ställe som de har haft inringat på bilder med texten "här letade dykarna"(eller liknande).

Jag är ganska säker på att de menar det huset som har grönt tak och ligger nära vattnet men står på fast mark. Bilden visar också vägen som går ner förbi båthuset och hela vägen fram till vattnet.
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/gavleborg/har-hittade-polisen-kroppen
Citera
2017-05-25, 13:58
Medlem
nyduschad.tjejs avatar
Det ser mörkt ut för MGM

*MGM är BOs ex-pojkvän.
*MGM blev nyligen anmäld för att ha misshandlat BO. Det var BOs far som anmälde.
*MGM och flera andra personer har berättat att BO befann sig i huset där MGM bor några få timmar innan BO dödades.
*BO hittades död i sjön nära huset där MGM bor. Det går en väg/stig från gården till sjön.
*MGM har inget alibi för den aktuella natten. Inget tyder på att han inte var i huset, på tillhörande gård eller vid sjön den aktuella natten.
*MGMs 2 vänner som i början blev anhållna har berättat att MGM träffade BO den aktuella natten och att han agerat annorlunda nästkommande dag. Att han bjudit dit dem för att sedan plötsligt köra iväg dem. De 2 vännerna har med stor sannolikhet kunnat bevisa att de var på "cruising" vid den tiden då BO tros ha dödats. De har därför inte blivit häktade.
*Hittills har ingen annan förutom BO och MGM kunnat placerats på den troliga brottsplatsen den aktuella tiden för dådet.
*MGM har beklagat sig över livet på sociala medier timmar efter att BO dödats.
*MGM ska ha berättat för BOs far att BO tog en taxi från gården där han bor under den aktuella natten. Hittills verkar inte den historien kunnat styrkas eftersom han fortfarande sitter häktad.
*Han har tidigare domar på sig och brukar droger. Källor har berättat att han köpt alkohol och piller dagen innan BO anmäldes försvunnen. Vad för typ av piller vet vi ej i dagsläget.
*BOs vänner har berättat att BO och MGM hade en mycket destruktiv relation. Att han var kontrollerande, svartsjuk och elak mot BO.
*BO har blivit utsatt för yttre våld och åklagaren hävdar att BO blivit dödad med uppsåt.

Vad har MGM mer emot sig? Jag har säkert missat något. Och vilka uppgifter finns som friar honom från det misstänkta mordet? Någon som kommer på något?
Citera
2017-05-25, 14:03
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av litenpanda
Mitt tidigare citat:

Flera av expressenlänkarna fungerar inte för mig idag så kan inte se på den du skickade. Bifogar en länk till svt istället med annat foto. Jag tror inte att det fanns något vid udden, bara att de letade där. Jag har tolkat det som att de hittade kroppen i vattnet nära båthuset och det är vad jag vill minnas samma ställe som de har haft inringat på bilder med texten "här letade dykarna"(eller liknande).

Jag är ganska säker på att de menar det huset som har grönt tak och ligger nära vattnet men står på fast mark. Bilden visar också vägen som går ner förbi båthuset och hela vägen fram till vattnet.
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/gavleborg/har-hittade-polisen-kroppen

Så om jag sett rätt så var det en väg från huset ned till vattnet, dvs relativt enkelt att ta sig dit med en kropp?
Citera
2017-05-25, 14:09
Medlem
litenpandas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mogna-Meloner
Så om jag sett rätt så var det en väg från huset ned till vattnet, dvs relativt enkelt att ta sig dit med en kropp?

Det stämmer att en väg går från huset hela vägen ned till vattnet. Enligt mina egna tolkningar, ingen källa, är det troligt att Billy har burit Tova denna väg(som är ganska skymd) och att Tova har hittats i närheten av där vägen möter sjön.

Jag tolkar det som relativt enkelt för en person i Billys storlek att ta med sig en kropp i Tovas storlek dit, ca 240 meter. Såklart svårare när en person är död och ledlös än levande och kan hålla i honom när han bär. Men det går nog alldeles utmärkt med lite vilja.

Du hänger väl i en del krim-trådar? Har du koll på hur lång tid en person måste vara död innan hundar kan känna lukt av lik? Om någon annan har koll så svara gärna.
Citera
2017-05-25, 14:15
Medlem
nyduschad.tjejs avatar
Citat:
Du hänger väl i en del krim-trådar? Har du koll på hur lång tid en person måste vara död innan hundar kan känna lukt av lik? Om någon annan har koll så svara gärna.

Det kalla vattnet försvårar nog omständigheterna eftersom förruttnelseprocessen saktas ned.
Citera
2017-05-25, 14:20
Medlem
litenpandas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nyduschad.tjej
Det kalla vattnet försvårar nog omständigheterna eftersom förruttnelseprocessen saktas ned.

Jag tänkte spontant att det skulle förenkla processen. Men du menar kanske att blåmärken och dylikt inte syns lika tydligt? Eller hur menar du?
Citera
2017-05-25, 14:21
Medlem
litenpandas avatar
Jag tror att det är Billys röst i början av detta videoklipp om någon vill höra.

https://www.youtube.com/watch?v=IjErdwzLSB8
Citera
2017-05-25, 14:31
Medlem
Citat:
Det stämmer att en väg går från huset hela vägen ned till vattnet. Enligt mina egna tolkningar, ingen källa, är det troligt att Billy har burit Tova denna väg(som är ganska skymd) och att Tova har hittats i närheten av där vägen möter sjön.

Jag tolkar det som relativt enkelt för en person i Billys storlek att ta med sig en kropp i Tovas storlek dit, ca 240 meter. Såklart svårare när en person är död och ledlös än levande och kan hålla i honom när han bär. Men det går nog alldeles utmärkt med lite vilja.

Om han inte bar henne, kan han ju faktiskt även ha dragit henne. Det är inte så svårt. Ännu lättare om det dessutom är nedförsbacke till vattnet.

Undrar om det användes hundar. Var det lång-grunt, som det sägs, kan hon även ha synts från botten, t.ex från en båt eller helikopter.

Vad gäller hundar så kan man också ge dem något klädplagg eller annan tillhörighet från den saknade personen att sniffa på, och så får de upp spåret på så vis. Därmed inte sagt att det skedde i detta fallet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in