Citat:
Ursprungligen postat av
Mogna-Meloner
Men om hon orsakat olyckan själv, varför skulle någon (Billy) gömma undan henne? Varför inte ringa SOS?
Enligt åklagaren som har kontakt med rättsläkaren (obducenten) har hon inte drunknat utan utsatts för våld.
Tekniska bevis finns förmodligen, men vi vet ju inte om dem så klart.
Jag försökte förklara min förståelse i en sådan situation. Du är anmäld för misshandel, kanske några slag och en kraftig knuff mot en ganska lätt person, som flyger in i någonting hårt, och får flera blånader på kroppen.
När det kanske händer igen, på "torpet", blev det inte bara blåmärken, utan "knuffen" resulterade i död ( vi människor är inte odödliga, och ibland behövs det inte så mycket våld, för att släcka våra liv, "förstås".......). Så, vad jag säger är, att det finns många olika sätt som det tragiska dödsfallet har kunnat ske på, men, viktigt, värderar inte de olika möjligheterna, och jag tror/hoppas det är så polisen också arbetar.
Billy har/hade en misshandelsanmälan på sig. Om han, hög som ett hus, uppfattar att Tova rasar ner för trappan, och ligger därnere livlös, kanske han nyktrar till något, och börjar tänka KONSEKVENSER? Hur ska han "bevisa" att han inte knuffat Tova utför trappan? Nej, han behöver ju inte det, för rättssystemet ska bevisa att han gjorde det, om han ska bli dömd, vet vi. Men hur klart kan han föreställa sig det, i sitt rus?
OBS! Jag bedömer inte detta som det mest sannolika händelseförloppet, men det kan ha gått till så. Mest sannolikt är fortfarande att det blev bråk, och Billy reagerade precis som vid tidigare bråk, han tog till våld, slog/knuffade eller liknande, och denna gång blev utgången fatal. Då handlar det om dråp eller vållande till annans död.b