2017-05-24, 05:50
  #13153
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alpoxen

Denna kliché som dyker upp då o då är ytterst tveksam, visst kan det hända i enstaka fall men det är verkligen inget man kan säga generellt. Det beror ju på massa faktorer. Folk som är skyldiga banken miljoner vill att alla andra också ska skuldsätta sig men det måste finnas alternativ för dom som inte vill eller kan. Banklån är absolut sista utvägen o ska undvikas om man kan, Alla vill inte äga sitt boende, jag vill inte det. jag ser bara nackdelar med det

Som sagt vad tror du själv är billigast:

Sköta service och finansiering själv eller låta någon annan ta över den biten?

Det säger sig själv att det senare alternativet är det dyraste. Visst kan det finnas undantag, men på sikt kommer alla billiga hyresrätter att försvinna i takt med att de behöver renoveras.
Citera
2017-05-24, 06:30
  #13154
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kurt-sune
Finns ingen skillnad alls egentligen utom när det gäller hyresrätter.

Är det brist på lediga objekt på hemnet menar du?

Däremot så trissas priset på ägt boende upp av att hyresmarknaden inte fungerar. Och då får ni socialister ha det exakt som ni vill...

Förstår att ni är nöjda

Så alla objekt på hemnet är dödsbon?
Citera
2017-05-24, 06:32
  #13155
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svenne-i-Banan
Det beror på om du pratar om billigare för den som har en subventionerad bostad eller om du pratar om totalkostnaden för den. Subventionen är också en kostnad även om den betalas av någon annan.

Alla som köper med lån får sina bostäder subventionerade via ränteavdraget. De som hyr har ingen subvention.
Citera
2017-05-24, 06:33
  #13156
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kurt-sune

Ge en rimlig förklaring till varför vi som bor i ägt boende ska ge rena bidrag till hyresgäster generellt oavsett inkomstnivå!

Det gör ni inte. Ni som har "ägt" boende blir å andra sidan subventionerade av de som bor i hyresrätt.
Citera
2017-05-24, 07:33
  #13157
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kurt-sune
Som sagt vad tror du själv är billigast:

Sköta service och finansiering själv eller låta någon annan ta över den biten?

Det säger sig själv att det senare alternativet är det dyraste. Visst kan det finnas undantag, men på sikt kommer alla billiga hyresrätter att försvinna i takt med att de behöver renoveras.



Alltså att låta service skötas av någon annan är vad man gör när man hyr ja, Det är den stora fördelen. Det säger sig självt att det är billigare. Om min frys packar ihop lyfter jag på telefonen sä bärs det upp en ny. helt gratis . bra va?
__________________
Senast redigerad av Alpoxen 2017-05-24 kl. 07:47.
Citera
2017-05-24, 07:45
  #13158
Medlem
[quote][tja vilket som helst. Sist jag reste i Europa hade jag inga som helst problem att få tag på ett förstahandskontrakt/QUOTE]

Denna pärla var jag tvungen att citera. Så då vet ni gott folk om ni skulle bli sugna på London eller Monaco, inga som helst problem att hitta förstahandskontrakt. Rom? inga problem alls, Hör bara av er .
Citera
2017-05-24, 08:00
  #13159
Medlem
berra77s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alpoxen
Alltså att låta service skötas av någon annan är vad man gör när man hyr ja, Det är den stora fördelen. Det säger sig självt att det är billigare. Om min frys packar ihop lyfter jag på telefonen sä bärs det upp en ny. helt gratis . bra va?

Och om istället din grannes frys packar ihop år du via din hyra med och betalar hans nya frys medan du sitter där med en 13 år gammal frys.
Citera
2017-05-24, 08:24
  #13160
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kratatch
Det gör ni inte. Ni som har "ägt" boende blir å andra sidan subventionerade av de som bor i hyresrätt.

Beskriv då hur pengarna överförs från hyresgäster till oss med "ägt" boende!

Jag är mycket nyfiken på hur du får ihop detta sinnessjuka resonemang
Citera
2017-05-24, 08:25
  #13161
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kurt-sune
Beskriv då hur pengarna överförs från hyresgäster till oss med "ägt" boende!

Jag är mycket nyfiken på hur du får ihop detta sinnessjuka resonemang

Hyresgäster betalar skatt, skatt som går åt till att betala era låneräntor.
Citera
2017-05-24, 08:32
  #13162
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alpoxen
Alltså att låta service skötas av någon annan är vad man gör när man hyr ja, Det är den stora fördelen. Det säger sig självt att det är billigare. Om min frys packar ihop lyfter jag på telefonen sä bärs det upp en ny. helt gratis . bra va?

Det är vad du tror och det känns säkert skönt att lura sig själv

Hyresvärden är jultomten alltså?
Citera
2017-05-24, 08:36
  #13163
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av berra77
Och om istället din grannes frys packar ihop år du via din hyra med och betalar hans nya frys medan du sitter där med en 13 år gammal frys.

Det är ju samma förutsättningar för alla i huset. Hyran sätts fortfarande genom förhandlingar där man utgår från bruksvärdessystemet
Citera
2017-05-24, 08:39
  #13164
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kurt-sune
Det är vad du tror och det känns säkert skönt att lura sig själv

Hyresvärden är jultomten alltså?


Nej värden har nog råd med detta men det bryr jag mig egentligen inte om .huvudsaken är att jag slipper hyra en bil o pallra mig iväg till Sickla köpcentrum o skaffa ny frys
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in