2017-05-23, 21:28
Medlem
Timeouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LuluBrooksie
Ah, kanske äntligen någon som har samma problem som jag?
Jag kan inte söka som förut på kombinerad sökning inne i en tråd. Det går bara inte. Försöker enligt konstens alla regler men varje gång får jag en trådlista. Trots att jag fyllt i "visa inlägg" på TVÅ ställen.

Då får du ratta mig, för det fungerar inte och jag sliter mitt hår. Ta tillbaka sökningarna till sidan om tråden som det var förut! Det fungerade ypperligt!
Ja det var inte lätt men jag lyckades.

Hittade sökfunktionen nu efter att dom gjorde om.
1. klicka på förstoringsglaset
2. skriv sökordet och klicka på lilla bocken till höger i samma ruta
3. det kommer upp en ruta där det står Alla forum, klicka där och välj detta ämne
Citera
2017-05-23, 21:30
Medlem
Reguluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av najas
Jag har noterat det i moderatorernas/Teknikernas Feedbacktråd i Outlaw så förhoppningsvis åtgärdas det hyfsat snabbt.

Tack för det!
Citera
2017-05-23, 21:30
Medlem
Oldberrys avatar
Nej nej nej, det känns fel

Allting är for stort. Reklamerna täcker 50% av FB nu

Det var ju skitbra innan...
Senast redigerad av Oldberry 2017-05-23 kl. 21:33.
Citera
2017-05-23, 21:31
Medlem
najass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Timeout
Ja det var inte lätt men jag lyckades.

Hittade sökfunktionen nu efter att dom gjorde om.
1. klicka på förstoringsglaset
2. skriv sökordet och klicka på lilla bocken till höger i samma ruta
3. det kommer upp en ruta där det står Alla forum, klicka där och välj detta ämne

Detta har förklarats ett rätt stort antal gånger i tråden. Står också i modsmeddelandet man får upp när man skriver inlägg.
Citera
2017-05-23, 21:32
Medlem
tuffkatts avatar
Jag gillar det kraftigt. Stort tumme upp!
Citera
2017-05-23, 21:33
Bannlyst
Nåt som jag ofta nämner jag är över 54år och jag kom in i det på en timme så jag hoppas inte att folk klagar
bara för att det är nytt? Hallå inse vad snabbt det går på sidan det är väl bra?

Men orsaken till denna nya layout har vi inte fått något vettigt svar på? Och legitimiteten är nog sann många "tunga" gubbar har redan skrivit här.

Alla som klagar på sin Webbläsare jag kör Duck and go
Citera
Medlem
Venators avatar
Jag är rädd att jag kan ha hitta en bugg: När jag gjorde en sökning och fick upp en lista av ämnen (alla trådar i ABoK som nämner Svenljunga) klickade jag på kolumnrubriken för senaste post för att få annan sortering och då fick jag en helt annan lista ämnen utan relevans för min sökning.

Firefox på Mac vilket väl kanske inte har så stor betydelse i detta fall.
Citera
Medlem
Meeeeezt90s avatar
Vid första anblick så det det "billigt" ut.
Det är något med designen som känns wordpressblogg på något vis.

Finns dock potential att bli något bra, behöver kanske bara vänja ögonen... time will tell.
Citera
Medlem
trickydicks avatar
Första inlägget med den nya designen. Flat-design är ju snyggt och trendigt, men om ett mer skeumorfisk-design kommer tillbaka så riskerar detta att kännas lite mossigt.
På det hela taget så är det bättre, även om det kommer krävas lite tillvänjning. Det gamla forumet kändes lite väl retro men på mobil-Safari är det ett stort lyft.

Kritiken (än så länge) är Facebook och twitter-knapparna är så lättillgängliga. Risken är att man på halvfyllan råkar klicka på en av dom och outa sig på Facebook, om det nu funkar så.
Citera
2017-05-23, 21:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Meiji
Fick en större storlek på texten i IE (med bibehållen kategorirad) genom att gå till

Tools-->Internet Options -->General-->Accessibility

och sedan markera: "Ignore font sizes specified on webpages"
Hade det gått att använda "site specific" på den inställningen så hade det varit en kanonlösning, men som det är nu så sabbas ju alla andra sidor. Eller missar jag något?
Citera
2017-05-23, 21:35
Medlem
Meeeeezt90s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trickydick
Första inlägget med den nya designen. Flat-design är ju snyggt och trendigt, men om ett mer skeumorfisk-design kommer tillbaka så riskerar detta att kännas lite mossigt.
På det hela taget så är det bättre, även om det kommer krävas lite tillvänjning. Det gamla forumet kändes lite väl retro men på mobil-Safari är det ett stort lyft.

Kritiken (än så länge) är Facebook och twitter-knapparna är så lättillgängliga. Risken är att man på halvfyllan råkar klicka på en av dom och outa sig på Facebook, om det nu funkar så.
Hade helt missat att det fanns Facebook/twitter knappar där... det är inte bra. Vågar inte ens trycka.
Citera
2017-05-23, 21:35
Medlem
rex144s avatar
Jag gillar inte den nya layouten, men värst av allt är att nu har man inte samma överblick längre, detta har ni gjort för mobiltelefoner?

OK, nu ser jag, men för alla oss som läser med 150% förstoring blir det jobbigare
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in