2017-05-23, 21:20
Medlem
Mikeyjamess avatar
Nej, det här var inget att hänga i granen. Blir ju totalt förvirrad av alla färger som dyker upp i Aktuella ämnen och tappar bort mig fullständigt
Senast redigerad av Mikeyjames 2017-05-23 kl. 21:27.
Citera
2017-05-23, 21:20
Moderator
Meijis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anvandarnamn2
Tyvärr så försvinner kategoriraden om man zoomar över 110% i Firefox och upp till 125% i IE så det är inte ett alternativ. .

Fick en större storlek på texten i IE (med bibehållen kategorirad) genom att gå till

Tools-->Internet Options -->General-->Accessibility

och sedan markera: "Ignore font sizes specified on webpages"
Citera
2017-05-23, 21:22
Medlem
najass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av krysskrysskryss
använder förstoringslaset uppe till höger i svarta framen, ber om ursäkt om jag är dum men vart hittar jag rullistan?

ledsen att jag verkar dum men det är en viktig funktion för mig!

tack på förhand!

1) Klicka på förstoringsglaset
2) klicka på nedåtpilen som då uppenbarar sig

Sedan kan du välja var du vill söka i rullistan (inkl. Detta ämne)
Citera
2017-05-23, 21:22
Medlem
Reguluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av najas
Lustigt för mig funkar det alldeles utmärkt. Precis som förr.

Är du på mobil/platta? Webläsare?

Firefox. Ser du en popupmeny eller ett inmatningsfält? Eller är det en sådan där popupmeny + inmatningsfält som bara fungerar på Windows?

Hur som helst fungerar "Sök på nyckelord" fortfarande perfekt, så om bara "Sök på användare" görs likadan (igen) borde det fungera för alla användare, precis som tidigare.
Citera
2017-05-23, 21:24
Medlem
Citat:
1) Klicka på förstoringsglaset
2) klicka på nedåtpilen som då uppenbarar sig

Sedan kan du välja var du vill söka i rullistan (inkl. Detta ämne)

Tusen tack!!! Som sagt gillar den nya, bara en vanesak!
Citera
Medlem
najass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Regulus
Firefox. Ser du en popupmeny eller ett inmatningsfält? Eller är det en sådan där popupmeny + inmatningsfält som bara fungerar på Windows?

Hur som helst fungerar "Sök på nyckelord" fortfarande perfekt, så om bara "Sök på användare" görs likadan (igen) borde det fungera för alla användare, precis som tidigare.

Det verkar vara kombination pop up/inmatning.
Citera
Medlem
Hallå? VARFÖR KAN MAN INTE REDIGERA SINA INLÄGG ORDENTLIGT?

Dessutom går det inte längre att hitta "Mina citerade inlägg".

FAN VAD DÅLIGT GJORT!.
Citera
2017-05-23, 21:25
Medlem
ganglere2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 25December
Finns det ingen möjlighet att låsa fast toppmenyn längre? Stör mig på att den åker med när man scrollar ner.

Håller med.
Dessutom så saknar jag funktionen "markera forum som lästa".
Citera
2017-05-23, 21:26
Medlem
Reguluss avatar
Citat:
Det verkar vara kombination pop up/inmatning.

Då är det det som är problemet. Denna specialwidget som Bill Gates hittade på fungerar bara på Windows, inte på Mac eller Linux.
Citera
2017-05-23, 21:27
Medlem
Passepartouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arne.Anka
En fråga till alla som upplever texten svårläst eller får värk av den, provat att öka storleken på texten?
ctrl + scrollhjul

Hur menar du "upplever" den är svårläst. Ser inte bättre ut fast jag ökar textstorleken (ctrl +). Vad heter det nuvarande typsnittet? Vad hette det gamla? Jag tror att det är en kombination av den svarta listen som inte går att scrolla bort, samt ändrat typsnitt.

Varför har trådar jag skrivit i, inte någon röd markering längre? Svårt att hitta dem jag följer. Tidigare gick det snabbt och enkelt att få en överblick.

Färgprickarna är bra tänkt, men de skapar oro. Vitt runt varje prick ger ett ännu rörigare läsintryck. Byt åtminstone ut prickarna till fyrkanter eller stående rektanglar, lugnare för ögat. Ev skulle stående "stolpar" i olika färger, som går i varandra, istället för en massa prickar, fungera bättre.

Edit: Varför inte lägga prickarna/färgerna på höger sida? Då skulle de inte vara så störande, men ändå fylla sin funktion.
Senast redigerad av Passepartout 2017-05-23 kl. 21:33.
Citera
2017-05-23, 21:27
Medlem
najass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Regulus
Då är det det som är problemet. Denna specialwidget som Bill Gates hittade på fungerar bara på Windows, inte på Mac eller Linux.

Jag har noterat det i moderatorernas/Teknikernas Feedbacktråd i Outlaw så förhoppningsvis åtgärdas det hyfsat snabbt.
Citera
2017-05-23, 21:28
Medlem
Inga större klagomål här. Mörkt tema är visst på gång, tills dess är det svårt att säga hur bekväm layouten är - vitt är automagiskt obekvämt.

I den svarta listen vore det trevligt om det fanns en länk till startsidan för snabbare navigation, just nu måste man skrolla upp till toppen och klicka på Flashback-loggan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in