2017-05-23, 16:48
Medlem
Frejrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bax88
Är det bara för mig som inte undermenyerna kommer upp när man hovrar med muspekaren över t.ex "Politik"?
Det gäller för Chrome, på Explorer verkar det funka.

Gäller PC då alltså.

Det funkar utan problem för mig i Chrome.
Citera
Medlem
Kunde man inte få komma till nya inlägg när man klickar på den färgade cirkeln? Den lilla pilen är så liten...
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 5549
Okej, men sidbredden återställs ju varje gång man stänger webbläsaren. Men det problemet känner ni kanske redan till.

Ctrl och "+" eller kanske Ctrl och "-"
Citera
2017-05-23, 16:49
Medlem
vegeges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Doodi
Jag är inte säker, jag är övertygad. Anledningen till att jag är övertygad är för att historien har en tendens att upprepa sig, och som jag minns så klagade en majoritet förra gången designen och upplägget ändrades. Alla hade helt legitima anledningar och argument för att de kände så, men efter en tid så vände opinionen och de flesta gillade den nya bättre än den gamla. Jag är alltså övertygad, inte säker, att så kommer att ske den här gången också.

Sen har jag ett ganska stort förtroende för Flashbacks webmasters, känns som att de vet vad de gör.

Ok, håller ej med. Visst, det blir snyggare och mer modernt, men blir det bättre och mer lättnavigerat för det? Vet flera hemsidor som genomgått en "makeover" till det mer moderna men som jag inte vant mig vid, p.g.a. allt känns inzoomat. Youtubes nya är t.e.x. horribel, där jobbar jag gamla.

Och det är väl på senare tid som hemsidor får nytt utseende p.g.a. ökat mobilanvändande. Svårt att förstå varför det är positivt för datoranvändare. Men ni har rätt i att man tillslut vänjer sig - med att det mesta blir sämre.
Senast redigerad av vegege 2017-05-23 kl. 16:55.
Citera
2017-05-23, 16:50
Medlem
TrampLOLs avatar
Ser bra ut, gillar design! Betydligt mer organiserat nu.
Citera
2017-05-23, 16:51
Medlem
5549s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bacto
Ctrl och "+" eller kanske Ctrl och "-"
Det är ju zoomen i webbläsaren. Jag syftar på sidbredden i designen, som man ställer in här på flashback.
Citera
2017-05-23, 16:52
Medlem
innan låg "nya inlägg" på samma lista som överrubriker/teman. Varför inte nu? Måste jag nu klicka en extra gång och vad är förbättrat med det...
Citera
2017-05-23, 16:53
Medlem
Ratis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fredu
Klicka på förstoringsglaset och sedan nedåtpilen.

Tack så mycket! Såg inte det först.
Citera
2017-05-23, 16:55
Medlem
NirvanAs avatar
Har svar/visningar samt senaste inlägg bytt plats inne i delforumen? Det känns annorlunda nu.....
Citera
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rati
Hur använder man sökfunktionen inne i en särskild tråd? Om jag t.ex. vill söka efter ordet "Flashback" i den här tråden?
Förut gick det ju hur lätt som helst.
Ah, kanske äntligen någon som har samma problem som jag?
Jag kan inte söka som förut på kombinerad sökning inne i en tråd. Det går bara inte. Försöker enligt konstens alla regler men varje gång får jag en trådlista. Trots att jag fyllt i "visa inlägg" på TVÅ ställen.

Citat:
Ursprungligen postat av najas
Men herredumilde! Du skriver det i textfältet till vänster om förstoringsglaset. Alla andra fixar detta, sitt ner i lugn och ro och försök så klarar du det också.
Då får du ratta mig, för det fungerar inte och jag sliter mitt hår. Ta tillbaka sökningarna till sidan om tråden som det var förut! Det fungerade ypperligt!
Citera
Administrator
admins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dyclextier
Mycket gnäll från många. Självklart är detta en ovan miljö som inte jag heller gillar just nu.
Men ser man till det positiva så ser sidan modern ut o jag är övertygad om att detta blir bra så fort jag vant mig.

Nu till det viktiga jag märker i förändringen.
Min internetlösning är antingen hemma där jag sitter med en Ipad på ett 4G internet. Sedan slösurfar jag även på mobilen på jobbet. Även det på en svajjig 4G-uppkoppling.
Tidigare var inte detta optimalt o forumet orkade inte riktigt med.
Här känner jag av förändringen som vi användare inte ser. Dvs, den nya koden. Nu flyter det på riktigt bra.

Den nya sidan ska gå betydligt snabbare att surfa på, och vara mindre tung. Det är ganska mycket som gjorts om i koden, men som inte syns utåt.

admin
Citera
2017-05-23, 16:56
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Gurglaren
Hur fan byter man till svart tema nu då? Jag dödade mina cookies, men nu såg jag varför det inte funkar mer...

Det är för jävla LJUST! Jag KRÄVER ett lite mörkare tema, Den här jävla vitheten sticker i mina känsliga ögon! Tycker ej heller om att sidan är anpassad för jävla bögmobiler...bara jävla bögar och fjollor som surfar i en liten fjollig telefonjävel.

Men för satan i helvete då MÖRKARE TEMA NU! Det gör ju ont i ögonen för fan era jävla rövhål.
Grattis för fan...nu har ni sabbat flashback för mig och gjort mig på dåligt humör.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in