2017-05-23, 20:39
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av admin
När vi (admins, moderatorer, medlemmar) anser att vi är klara med förbättringarna i betaversionen, så fortsätter vi sedan med att utveckla och förbättra forumet som helhet. Det finns massor att göra, men först vill vi veta hur ni trivs med det nya formatet.

admin

Kan ni inte ordna så att alla underkategorier automatiskt ploppar upp när man rör muspekaren över ett delforum? Som det är nu måste man klicka in sig på t.ex. "Livsstil" och sedan leta fram t.ex. "poker". Detta är lite omständligt.
Citera
2017-05-23, 20:40
Medlem
Rimberts avatar
Vad fan är detta?
Varför ändra på något som var perfekt?
Nu är det allt annat än användarvänligt.
Var syftet att döda Flashback så har ni lyckats.
Jävla idioter.
Citera
2017-05-23, 20:40
Medlem
najass avatar
På förekommen anledning; det modereras alltså som vanligt, även i denna tråden och inlägg som bedöms vara OT raderas som vanligt. Det har inget med den nya designen att göra. Det är därför INTE smart att skriva nya inlägg och undra vart inlägget man nyss postade tog vägen...

/mod
Citera
2017-05-23, 20:41
Medlem
Agamantums avatar
Om även jag ska komma med konstruktiv kritik, så ja det värsta med den nya siten är den jävla borden där uppe. Det ser förjävligt ut. Stor svart skitbord över hela skrämen.

Bläddringsfunktionen är usel.

Men sidan är väldigt mycket snabbare vilket uppskattas (tumme upp för det).
Citera
2017-05-23, 20:41
Moderator
Arne.Ankas avatar
En fråga till alla som upplever texten svårläst eller får värk av den, provat att öka storleken på texten?
ctrl + scrollhjul
Citera
2017-05-23, 20:42
Medlem
Nostradumbasss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moramannen
Problemet nu (för mig) är att klockan fortfarande lyser/larmar även efter att man gått till det citerade inlägget. Så har det inte varit förut i alla fall, även om det varit fetstilt.

Då vet jag inte vad som är fel. Snygg pistol.
Citera
2017-05-23, 20:43
Medlem
Readyfreddies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av natsch
Kan ni inte ordna så att alla underkategorier automatiskt ploppar upp när man rör muspekaren över ett delforum? Som det är nu måste man klicka in sig på t.ex. "Livsstil" och sedan leta fram t.ex. "poker". Detta är lite omständligt.
Fungerar utmärkt och precis som vanligt på min datamaskin.
Citat:
Ursprungligen postat av Arne.Anka
En fråga till alla som upplever texten svårläst eller får värk av den, provat att öka storleken på texten?
ctrl + scrollhjul
120% var mycket skönare för de stackars ögonen.
Senast redigerad av Readyfreddie 2017-05-23 kl. 20:46.
Citera
2017-05-23, 20:45
Medlem
Gillar den nya designen men jag kanske är dum i huvudet, har "sidväljaren"enbart fram/bak/första/sista nu? tidigare fick man upp 10sidor-+ osv. som var smidigt när man försökte läsa ikapp humortrådar
Citera
2017-05-23, 20:46
Medlem
teamflashhs avatar
Kanon!!! Mycket lättare att hitta sig fram och snabbare. Saknar dock där man kan välja x antal sidor bak o fram. Ser bara den sida jag är på just nu och pil fram o bak.
(sitter på en mobil)
Citera
2017-05-23, 20:49
Inaktiv Administrator
admin4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mimikremerad
Gillar den nya designen men jag kanske är dum i huvudet, har "sidväljaren"enbart fram/bak/första/sista nu? tidigare fick man upp 10sidor-+ osv. som var smidigt när man försökte läsa ikapp humortrådar

Citat:
Ursprungligen postat av teamflashh
Kanon!!! Mycket lättare att hitta sig fram och snabbare. Saknar dock där man kan välja x antal sidor bak o fram. Ser bara den sida jag är på just nu och pil fram o bak.
(sitter på en mobil)
Det ska justeras.

admin4
Citera
2017-05-23, 20:50
Medlem
Reguluss avatar
Bugg i sökfunktionen

Den avancerade sökfunktionen har en allvarlig bugg:

"Sök efter användarnamn" har inte längre ett fungerande inmatningsfält, utan en popupmeny som dessutom är helt tom (utan valbara alternativ).

Det går därför inte att söka efter en viss användares inlägg längre, vilket är något som man ofta vill göra.

"Sök efter nyckelord" fungerar däremot precis som tidigare, dvs. med ett fungerande inmatningsfält.

Till detta kan påpekas att fältet "Sök i forum" nu är väldigt lågt, bara några rader syns. Det är därför svårt att hitta rätt när man ska scrolla i den långa forumlistan. Det finns utrymme i dialogrutan att göra fältet lika stort som tidigare.
Citera
2017-05-23, 20:50
Medlem
25Decembers avatar
Finns det ingen möjlighet att låsa fast toppmenyn längre? Stör mig på att den åker med när man scrollar ner.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in