2017-05-23, 21:07
Medlem
Kan inte längre komma åt min profil, men jag kan posta?
Mycket märkligt.....

Bild https://snag.gy/NQo046.jpg
Citera
2017-05-23, 21:07
Medlem
Att det numera behövs fyra klick istället för ett för att kunna söka i "Detta ämne" känns inte direkt som en uppgradering.

Citat:
Ursprungligen postat av Arne.Anka
En fråga till alla som upplever texten svårläst eller får värk av den, provat att öka storleken på texten?
ctrl + scrollhjul
Tyvärr så försvinner kategoriraden om man zoomar över 110% i Firefox och vid 114% i IE så det är inte ett alternativ.

.
Senast redigerad av Anvandarnamn2 2017-05-23 kl. 21:14.
Citera
2017-05-23, 21:09
Medlem
najass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Regulus
Bugg i sökfunktionen

Den avancerade sökfunktionen har en allvarlig bugg:

"Sök efter användarnamn" har inte längre ett fungerande inmatningsfält, utan en popupmeny som dessutom är helt tom (utan valbara alternativ).

Det går därför inte att söka efter en viss användares inlägg längre, vilket är något som man ofta vill göra.

"Sök efter nyckelord" fungerar däremot precis som tidigare, dvs. med ett fungerande inmatningsfält.

Till detta kan påpekas att fältet "Sök i forum" nu är väldigt lågt, bara några rader syns. Det är därför svårt att hitta rätt när man ska scrolla i den långa forumlistan. Det finns utrymme i dialogrutan att göra fältet lika stort som tidigare.

Lustigt för mig funkar det alldeles utmärkt. Precis som förr.

Är du på mobil/platta? Webläsare?
Citera
2017-05-23, 21:10
Medlem
libbens avatar
Sitter på PC/Chrome.

Mitt första intryck är att allt känns för "luftigt".

Gillar nya utseendet och stilen, men skulle nog vilja se det tightas till lite mer i ramarna/fonten. Tänk gmail som kom med uppdaterat utseende för några år sedan. De flesta leta fram inställningarna för olika lägen och de flesta jag sett kör med Compact mode och inte den defaulta som var lite för luftig.
Citera
2017-05-23, 21:11
Bannlyst
Varför finns det inga border färger?

Fix 1 : http://i.imgur.com/T8pWeXA.png
Fix 2: http://i.imgur.com/c9ZgEqF.png
Citera
2017-05-23, 21:12
Medlem
"* Fler sökfunktioner finns under nedåtpilen när man klickat på sökikonen i menyn"

De har reducerats? Jag vill söka i ett ämne/tråd men är den funktionen borttagen?
Stort minus isf, men jag kan ha missat hur man gör dock.

Vore RIKTIGT minus om man inte kan söka "just i denna tråd" efter update.

Annars funkar allt jättebra!
Citera
2017-05-23, 21:13
Medlem
skunkjobbs avatar
Som det ser ut via datorn tycker jag är helt ok men appen jag brukar använda på telefonen slutade tyvärr fungera samma stund som den nya layouten kom. Appen klarar väl inte att tolka sidan längre. Tyvärr vet jag inte vad appen heter, har använt den länge och det står ingen version eller något, bara FB.

Nu går det ju rätt bra utan app direkt på sidan som vanligt men jag gillade ändå appen.
Citera
2017-05-23, 21:13
Medlem
Reguluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fizzback
Saknar möjligheten att köra sidan i fullbred, 100%. Med widescreenskrämar ser hemsidan väldigt dum ut, men allt centrerat.

Problemet fanns ju även tidigare, dvs. "full" bredd var aldrig mer än halva skärmen.

Dessutom måste man vara inloggad för att välja "full" bredd.

Det vore bättre om "full" bredd var 100% av skärmen, och dessutom default inställning på bordsdatorer, så att man inte behövde logga in för att få en bredd som passar där.

EDIT: Vore ännu bättre om man kunde ändra skärmbredden utan att vara inloggad.
Senast redigerad av Regulus 2017-05-23 kl. 21:16.
Citera
2017-05-23, 21:14
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
Jisses vilken lite text !:-(
Läser man pä en iPhone 5 så har det blivit svårare att läsa. Jag önskar att det gick att välja större storlek på teckensnittet för oss som läser på mobiler med mindre skärmar

Fråga till Teknker/Admkn: varför har ni minskat storleken typsnittet, vilket gjort det mer svårlöst på mobilskärm
(iPhone 5)? Jag skulle önska att det gick att välja. Som hos vissa nättidningar, inte bara svenska, där man kan välja större text. Det blir nämligen inte mkt bättre av att jag zoomar in.
Citera
2017-05-23, 21:14
Medlem
najass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av krysskrysskryss
"* Fler sökfunktioner finns under nedåtpilen när man klickat på sökikonen i menyn"

De har reducerats? Jag vill söka i ett ämne/tråd men är den funktionen borttagen?
Stort minus isf, men jag kan ha missat hur man gör dock.

Vore RIKTIGT minus om man inte kan söka "just i denna tråd" efter update.

Annars funkar allt jättebra!

Men har du ens testat att göra som det stod? Du får ju fram just Sök i detta ämne om du klickar där och väljer i rullistan
Citera
2017-05-23, 21:17
Medlem
systems avatar
Som flera redan påpekat:
Citat:
Ursprungligen postat av KommissarieAbbe
sista sidan på tråd, lägg till text som säger sista sidan, fick klicka mig fram!
(Vid mobilsurf finns ingen pil/symbol för denna funktion).

Passa på att döpa till ”senaste” istället för ”sista”, för vem vet om sista ordet är sagt?
Citera
2017-05-23, 21:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av najas
Men har du ens testat att göra som det stod? Du får ju fram just Sök i detta ämne om du klickar där och väljer i rullistan

använder förstoringslaset uppe till höger i svarta framen, ber om ursäkt om jag är dum men vart hittar jag rullistan?

ledsen att jag verkar dum men det är en viktig funktion för mig!

tack på förhand!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in