2017-05-23, 20:51
Medlem
Jag vet inte om det beror på att man börjar bli gammal men (nästan) alla förändringar som görs på nätet blir till det sämre enligt mitt tycke?

ett bra exempel på hur det inte ska se ut är nya börssnack på di.se

men det här går väl att leva med, man vänjer väl sig med tiden?
Citera
2017-05-23, 20:52
Bannlyst
Det här ska nog bli bra till sist ?Jag kör 100/100 lina jävlar vad snabbt det går. Men som det heter lära g.a hundar sitta är svårt jag började här 2006
Senast redigerad av JagVillBliSomFar 2017-05-23 kl. 20:53. Anledning: Stavfel
Citera
2017-05-23, 20:52
Medlem
-Zex-s avatar
Har fortfarande inte tagit in detta. Flera år bara försvann, fan det är som en liten begravning. Får se hur detta slutar
Citera
2017-05-23, 20:53
Medlem
b0gfettos avatar
När jag klickar på pilen efter trådnamnet för att komma till senaste inlägget i tråden så kommer jag bara till inlägg #3.
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Readyfreddie
Fungerar utmärkt och precis som vanligt på min datamaskin.

Kanske beror på vilken webbläsare man kör?
Citera
Medlem
SvartNatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av remixutoheaven
Kalla mig konservativ men tycker detta var till det sämre vill hellre ha tillbaka den gamla designen. Blev även skraj jag med när sidan uppdaterades.

Tummen ner för mig i alla fall...

Håller med.. mest bara krångligt tyvärr 👎
Citera
2017-05-23, 20:56
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Arne.Anka
En fråga till alla som upplever texten svårläst eller får värk av den, provat att öka storleken på texten?
ctrl + scrollhjul

För mig är det alltså tyvärr så, att när jag ökar textstorleken i firefox eller Safari till (tror jag) 120% så förändras layouten på sidan, och jag hamnar i vad jag antar är "mobilläget". Alltså att avatarerna hamnar på högersidan och är mycket mindre.

Detta är för mig ett rätt stort minus, då jag alltid haft 120%. Men jag gillar alls inte mobilläget, så då står jag hellre ut med för liten text. Men det vore storartat om det kunde fixas. Annars är jag rätt nöjd; förutom kanske att, som redan nämnts ett flertal gånger:

# den svarta kanten i toppen är lite väl stor.

# ämnesupplistningen har lite stora avstånd, så det blir svårare att snabbt få överblick.

Edit: använder MacBook Pro 13 inch.
Senast redigerad av fryskyl 2017-05-23 kl. 20:58.
Citera
2017-05-23, 20:56
Moderator
skunkensunes avatar
Ser sjön som tyskarna säger. Som vanligt handlar allt om att vänja sig vid det nya utseendet.
Citera
2017-05-23, 20:57
Medlem
Hej! Nog för att jag ogillar när hemsidor ser ut som iPad/mobil-sidor på datorn, (ex försäkringskassans!), men det kan man väl vänja sig vid. Det jag saknar är dock sid-alternativen som fanns innan. Alltså, det mellan "förra sidan" och "nästa sida". Jag kan inte förklara mer än att det var bättre förr.
Citera
Medlem
Förr kunde man se alla "Aktuella ämnen" på en och samma sida vilket var mycket bekvämt. Nu kan man inte få samma enkla överblick utan måste hålla på och klicka sig runt bland de olika subkategorierna. Stor försämring.

Dessutom tar varje tråd upp mycket mer höjd vilket gör att man inte kan se alls lika många trådar på en och samma gång. Detta är störande på PC, men värst är det ändå på mobilen. I vertikalt läge ser jag inte mer än 6 st trådar på en och samma gång vid maximal inzoomning, och i horisontellt läge ser jag bara 4 st. Helt djävla omöjligt att få en snabb överblick på ett bekvämt sätt. Förr kunde jag på mobilen se många gånger fler trådar på en och samma gång när jag zoomade ut ordentligt. Dessutom kunde jag zooma ut mycket mer i själva trådarna för att på så sätt se ett flertal inlägg på samma gång. Nu känns det som att jag har blivit påtvingad en version anpassad för synskadade som inte klarar av att läsa liten text.

Den feta svarta randen längst upp som följer med när man scrollar gör det inte bättre. På PC är det störande dels för att den är så tjock och dels för att den är svart i kontrast till resten av sidan, men på mobilen blir det även ett praktiskt problem då den tar upp ca 1/6 av skärmutrymmet i horisontellt läge. Den borde vara minst 2/3 smalare, helst ännu smalare än så.

Det enda nya jag verkligen gillar är färgkodningen för trådar. I övrigt har användarvänligheten i mina ögon störtdykt, speciellt på mobilen.
Citera
Moderator
Humbugs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dialektiker
Frågar igen. Finns det bara ett visst antal trådar i exempelvis Aktuella ämnen, och sen no more? Förut kunde man ju bläddra i evigheter.

De är nog samma antal som innan, men har delats upp på flera sidor.
Citera
2017-05-23, 21:07
Medlem
Fizzbacks avatar
Saknar möjligheten att köra sidan i fullbred, 100%. Med widescreenskrämar ser hemsidan väldigt dum ut, men allt centrerat.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in