2017-06-10, 16:13
Medlem
SvartaBjorns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anders2010
Jag brukade få meddelande (i det högra hörnet längst upp) när någon svarat i min tråd eller citerat mitt inlägg, men jag får inte det längre. Varför?
Du har inte Laidback-status (medlem i sex månader och 200 inlägg).

Samt detta har inget med den nya designen att göra utan fungerade på precis samma sätt innan.
Senast redigerad av SvartaBjorn 2017-06-10 kl. 16:20. Anledning: Tillägg...
Citera
2017-06-10, 16:50
Medlem
SvartaBjorns avatar
Nu har jag hänvisat två användare till denna tråd som har problem med att de inte kommer åt sina kontrollpaneler.
Jag vet att det tagits upp tidigare i tråden men när jag sökte (tack för "nygamla" sökfunktionen ) så hittade jag inte att detta lösts ännu.

Eftersom problemet verkar kvarstå så vore det kanske bra med en statusuppdatering om detta?
Citera
2017-06-10, 16:54
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SvartaBjorn
Nu har jag hänvisat två användare till denna tråd som har problem med att de inte kommer åt sina kontrollpaneler.
Jag vet att det tagits upp tidigare i tråden men när jag sökte (tack för "nygamla" sökfunktionen ) så hittade jag inte att detta lösts ännu.

Eftersom problemet verkar kvarstå så vore det kanske bra med en statusuppdatering om detta?
En anledning till att det inte har tagits upp är att det är ett problem som drabbar ett fåtal snarare än många eller alla.
Citera
2017-06-10, 16:58
Medlem
SvartaBjorns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BigFatCone
En anledning till att det inte har tagits upp är att det är ett problem som drabbar ett fåtal snarare än många eller alla.
Jobbas det med det och är ni betjänta av att de som råkar ut för detta "hör av sig" och beskriver sina plattformar och annan info som kan vara av intresse? Eller är det sitt-lugnt-i-båten-och-avvakta som gäller?
Senast redigerad av SvartaBjorn 2017-06-10 kl. 16:59. Anledning: Ordval...
Citera
2017-06-10, 17:06
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Jobbas det med det och är ni betjänta av att de som råkar ut för detta "hör av sig" och beskriver sina plattformar och annan info som kan vara av intresse? Eller är det sitt-lugnt-i-båten-och-avvakta som gäller?
Vi jobbar ju främst med globala problem och svårigheter som gäller alla men vi noterar alla problem och förslag.
Citera
2017-06-10, 17:13
Medlem
SvartaBjorns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BigFatCone
Vi jobbar ju främst med globala problem och svårigheter som gäller alla men vi noterar alla problem och förslag.
OK!
Då överlämnar jag med varm hand frågan till de som personligen drabbas att ta upp det framöver.
(Agerar som sagt "mellanhand" så att eventuella problem hamnar i rätt tråd.)
Citera
2017-06-10, 17:41
Medlem
Citat:
Du har inte Laidback-status (medlem i sex månader och 200 inlägg).

Samt detta har inget med den nya designen att göra utan fungerade på precis samma sätt innan.

Denna funktion är väl ny?

Konstigt att man måste vara laidback medlem.
Citera
2017-06-10, 17:45
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:

Om du med "ny" menar "mer än ett år" så visst: (FB) Ny funktion på Flashback: Notifikationer

Det är inte alls konstigt. Det är lite en morot för att folk ska börja skriva och i förlängningen inse att det är kul och värt att skriva här.
Citera
2017-06-10, 17:53
Medlem
SvartaBjorns avatar
Citat:

Om du klickar på "nedåtpil" längst upp till höger i den svarta raden (alternativt tre punkter(?) beroende på plattform) har du valet "Mina citerade inlägg".

Funktionen att direkt se om någon citerat dig i översta raden ("klockan") finns dock bara för Laidback-medlemmar och var så även förut mig veterligt.
Citera
2017-06-10, 19:44
Avslutad
Har kanske tagits upp i tråden tidigare men det "problemet" jag har när jag surfar på mobilen är att notiserna inte försvinner när jag läst aktuellt inlägg, dessa ligger kvar när jag loggar in på datorn efteråt.

Skulle för övrigt uppskattas (av mig) om man kunde välja att surfa i "webläge" på mobilen.
Citera
2017-06-10, 19:46
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av emmagbg
Har kanske tagits upp i tråden tidigare men det "problemet" jag har när jag surfar på mobilen är att notiserna inte försvinner när jag läst aktuellt inlägg, dessa ligger kvar när jag loggar in på datorn efteråt.

Skulle för övrigt uppskattas (av mig) om man kunde välja att surfa i "webläge" på mobilen.
Det har noterats.

Sedan så finns det inte ett "desktopläge" eftersom det är samma sida och hur den zoomas beror på enhetens upplösning. Eller zoomnivå i webläsaren, på desktop då.
Citera
2017-06-10, 19:47
Medlem
Nu ser det mesta ut som innan uppdateringen. Tack för det. Man ska inte vara rädd för nya saker men när de fungerar sämre än det gamla ska de tas bort.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in