Citat:
Ursprungligen postat av
Stig-Britt
Fast det är ju inte av tekniska orsaker. Det är för att man vill nå fler användare. Och på så vis dra in mer intäkter på reklamannonser. Annars hade man kunnat sätta ta bort reklamen och sätta upp en donationstjänst, en mätare på donationer och ett mått som indikerar den faktiska kostnaden (+ ev. arvode) för att driva sajten. Så ser vi till att donera tills det fylls, sedan är saken löst (vi gör detta månadsvis/årligen). Grejen är att man vill tjäna mer pengar. Vilket inte alls är fel, men det verkar som att du inte förstår att det är det underliggande syftet.
Du tar i lite här alltså.
Att utveckla och förbättra saker som man råkar tjäna pengar på är inte alltid kommersialism.
Har du utbildat dig är du lika kommersiell som flashback är här, även om du tycker det du utbildar dig till är kul. Det betyder inte att det är något negativt.
Citat:
Ursprungligen postat av
Stig-Britt
Jag skrev "gammalt är inte dåligt" vilket givetvis inte är samma sak som "gammalt kan inte vara dåligt" vilket du verkar tro dig ha läst, så din invändning här har ingenting med vad jag skrev att göra.
Nej, du behöver nog läsa mitt inlägg igen.
Citat:
Ursprungligen postat av
Stig-Britt
Det mest användarvänliga är givetvis att inte förändra det som användare redan känner till.
Ahh, givetvis.
Folk kan rida, så bilar är skit.
Folk kan elda, så ström är skit.
Folk kan jaga så jordbruk är skit
Folk kan kan sova i träden så verktyg är skit.
Jag ser att synen på utveckling mellan dig och mig är så gigantisk att det nog inte är någon mening att vi diskuterar, vi kommer aldrig övertala varandra, eller komma till konsensus.