2017-05-23, 18:40
Medlem
Nostradumbasss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swimp78
När man klickar på ett ämne i mina prenumerationer vill jag inte hamna längst fram utan längst bak, så var det förr. Jag vill inte hamna på första sidan i flesta inlägget i en tråd jag följt i flera år..

Ska man vara petig så borde man hamna på sidan för "senast lästa inlägg".
Citera
2017-05-23, 18:41
Medlem
Molndalsbros avatar
Hatar den nya layouten, Flashback ska ha en rustik underground känsla
Citera
2017-05-23, 18:43
Medlem
SvartaBjorns avatar
Kommer att bli intressant att se hur många av de som deklarerat att de inte kommer att "hänga här" längre pga den nya designen håller vad de lovat.

Potentiell bugg:
Hopp till först olästa inlägg (via knappen framför trådnamnet) verkar inte fungera alltid.
Har ett antal gånger hamnat flera sidor bak i tråden vid inlägg jag tidigare läst.
Kan det bero på att inlägg rensats bort och därför inte längre pekar rätt? Borde väl i så fall hamna på samma sida där jag senast var i alla fall.

Sedan undrar jag fortfarande var den berömda "pricken" som talar om att man är inloggad eller ej är?

(Android surfplatta, Chrome)
Citera
2017-05-23, 18:45
Medlem
Illusioners avatar
Har bara hunnit använda det nya FB i mobilen än och jag måste säga att jag inte gillar det alls. Känns som valfritt uselt forum. Barnsligt och rörigt (men man vänjer väl sig antar jag).

Hittar inte heller något alternativ för att visa en desktop-version. Går det att byta?
Citera
2017-05-23, 18:45
Medlem
AnOldBeginnings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stig-Britt
Fast det är ju inte av tekniska orsaker. Det är för att man vill nå fler användare. Och på så vis dra in mer intäkter på reklamannonser. Annars hade man kunnat sätta ta bort reklamen och sätta upp en donationstjänst, en mätare på donationer och ett mått som indikerar den faktiska kostnaden (+ ev. arvode) för att driva sajten. Så ser vi till att donera tills det fylls, sedan är saken löst (vi gör detta månadsvis/årligen). Grejen är att man vill tjäna mer pengar. Vilket inte alls är fel, men det verkar som att du inte förstår att det är det underliggande syftet.
Du tar i lite här alltså.
Att utveckla och förbättra saker som man råkar tjäna pengar på är inte alltid kommersialism.
Har du utbildat dig är du lika kommersiell som flashback är här, även om du tycker det du utbildar dig till är kul. Det betyder inte att det är något negativt.

Citat:
Jag skrev "gammalt är inte dåligt" vilket givetvis inte är samma sak som "gammalt kan inte vara dåligt" vilket du verkar tro dig ha läst, så din invändning här har ingenting med vad jag skrev att göra.
Nej, du behöver nog läsa mitt inlägg igen.

Citat:
Det mest användarvänliga är givetvis att inte förändra det som användare redan känner till.
Ahh, givetvis.
Folk kan rida, så bilar är skit.
Folk kan elda, så ström är skit.
Folk kan jaga så jordbruk är skit
Folk kan kan sova i träden så verktyg är skit.

Jag ser att synen på utveckling mellan dig och mig är så gigantisk att det nog inte är någon mening att vi diskuterar, vi kommer aldrig övertala varandra, eller komma till konsensus.
Citera
2017-05-23, 18:46
Medlem
calvinclowns avatar
Snyggt! Framförallt färgvalet för varje forumskategori

PS, vill gärna navigera till sidnummer istället för föregående, framåt, först och sist.
Citera
2017-05-23, 18:46
Medlem
SvartaBjorns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nostradumbass
Ska man vara petig så borde man hamna på sidan för "senast lästa inlägg".
Vilket man gör om man klickar på ikonen framför trådnamnet (precis som förr).
Citera
2017-05-23, 18:47
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vegege
Räknades dessa uppdateringar som "moderna" då? Jag bara undrar. Då det känns som att många hemsidor som genomgår en omvandling idag (till det mer moderna) kommer ut som det sämre p.g.a. mobilanpassning (för datoranvändare). Jag är så oteknisk, svårt att formulera mig kring detta.
Ja, förra uppdateringen var helt klart även den en modernisering. Dock så var det bara på datorsidan som något gjordes. Tycker jag själv att den här versionen är bättre? Ja och nej. Jag är inte helt överens med desktop-versionen än men i telefon och platta så tycker jag att det är klockrent. Jag tycker att nya desktop-versionen är ljusår bättre än vad förra mobil-versionen var och på det stora hela känns det som en vinst. Nu kommer jag inte längre att undvika forumet bara för att jag inte har en dator tillgänglig, något jag gjorde förut.

Citat:
Ursprungligen postat av notlegendary
Varför har ni fortfarande inte fixat så att man får en "notification" när någon citerar en?
Det är en funktion som blir tillgänglig när man har varit medlem i sex månader och skrivit minst 200 inlägg.

Citat:
Ursprungligen postat av GreffueAnthonius
Det är jag fullt medveten om. Och denna är ändå relativt lindrig när det gäller att [följa med sin tid]/[driva som ett rö för vinden], välj det som passar.

Men Internet-utvecklingen att minska informationsmängden och "bubbla in" användarna genom att dölja val i menyer och minska visad info måste FB hålla ifrån sig till varje pris.
Sittandes här med min dator i knäet så har jag svårt att se vilken information som skulle vara "inbubblad" eller på vilket sätt det visas mindre (relevant) information nu.

Citat:
Ursprungligen postat av GilGrissom82
Nä, provade både på mobilen & surfplattan, menyrubrikerna i svarta fältet längst upp är tyvärr lika trögklickade oavsett
Ja. Det måste vara så på touchenheter. Sen beror det som sagt även på hur mycket bredd du har tillgänglig. Jag har en iPad 4 och kör jag den i porträttläge så får jag nästan en likadan meny som på datorn där jag kommer åt AÄ, NÄ, NI, Prenumerationer och Taggar direkt utan att behöva gå via någon meny. Sidan skalas som sagt om beroende på din upplösning. Du får ju kolla hur det är på en dator.
Citera
2017-05-23, 18:48
Medlem
Jag vet inte om detta påtalats redan, men here goes:
Det vore kanon om topbaren doldes när man scrollbar neråt på mobila enheter, såsom adressfältet i webbläsare beter sig.
Citera
2017-05-23, 18:49
Medlem
Nostradumbasss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av calvinclown
Snyggt! Framförallt färgvalet för varje forumskategori .

Det glädjer mig att någon annan än jag gillar färgvalen för forumen. Älskar att "Politik Inrikes" är brun
Citera
Medlem
freeriderXIIs avatar
BigFatCone tycker du inte att symbolen som syns bredvid trådar man skrivit i borde vara i en gladare färg t.ex. grönt eller blått?
Citera
Medlem
Fan vilken snygg uppdatering!!! Ser galet bra ut!!

Däremot bör loggan placeras till vänster som så sig bör med loggor
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in