2017-05-23, 18:01
Medlem
zepofans avatar
Har inte orkat igenom mer än halva tråden ännu. Synpunkter så här långt:
Den svarta raden är för mörk och sticker i ögonen. Lite mörkare grå och svart text hade varit bättre
Sökverktyget suger, för många klick för att söka i aktuellt ämne t.ex.
Prenumerationsknapp (kontrollpanel) saknar jag (som många andra) också.
Flasher-scriptet funkar inte heller fullt ut längre. Visserligen ligger det utanför detta, men jag saknar verkligen automatiskt sidbyte i långa trådar och funktionen "mina inlägg i tråden". Kanske funktioner som kan läggas till direkt utan att behöva köra script?

Edit: Jag ser ingen skillnad på lästa och olästa inlägg längre.

I övrigt ser det okej ut så här långt, visst krävs det lite tillvänjning med en ny design, men det går snart över.
Senast redigerad av zepofan 2017-05-23 kl. 18:13.
Citera
2017-05-23, 18:02
Medlem
Falafelns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Erikon
Vilken funktion har fläckarna på Aktuella ämnen?
Varje underforum har nu tilldelats en färg. Samhälle = orange, osv.
Citera
2017-05-23, 18:03
Inaktiv Administrator
admin4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LuluBrooksie
Så kan man absolut göra men om man är i en tråd på +150 sidor är det tacksamt att kunna använda sökord OCKSÅ för att snabbt hitta den aktuella posten.

Säg att jag vill se vad X sa för tre år sen i tråd Y som nyligen blivit relevant igen men det enda jag kommer ihåg är frasen Z.
Då vill jag ju bara få upp detta i träfflistan, dvs träffar som pekar på inlägg i tråd Y av användare X med sökord Z
Det går inte att ha ett forum utan detta.
Sökfunktionen är inte ändrad på något sätt utan fungerar precis likadant som innan. Det är bara en layoutmässig förändring. Vi har alltså inte tagit bort några möjligheter.

Så här såg det ut tidigare:
http://i.imgur.com/jFk9h2R.png

admin4
Citera
2017-05-23, 18:04
Bannlyst
Usch, alltid otäckt med nyheter ala ny design... Tänk på oss "gamla" som bara mår illa av uppdateringar av bank id och få panik för dessa hysteriska förändringar.

Tar nog tid men så småningom anpassar man sig nog och kanske till o med kommer att gilla designen...
Citera
2017-05-23, 18:04
Medlem
Jag hade velat ja Aktuella ämnen till vänster som förut.

Hade även gärna sett fler färgteman.
Citera
2017-05-23, 18:05
Inaktiv Administrator
admin4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Falafeln
Varje underforum har nu tilldelats en färg. Samhälle = orange, osv.
Dessa färger har funnits för varje kategori tidigare också. Faktiskt ännu tydligare i toppmenyn än vad de är nu. Det som är nytt är färgmarkeringarna i vissa listor.

admin4
Citera
2017-05-23, 18:05
Medlem
Jag saknar timestamp före inläggen på nya ämnen. Det var riktigt enkelt att kolla på senaste, lägga t ex 18:23 på minnet och sen uppdatera. Skrolla ner till 18.23 och läsa rubrikerna uppåt. Dagens ilandsproblem!
Citera
2017-05-23, 18:06
Medlem
Första reaktionen på den nya sidan är inget positivt utan jag saknar den gamla Flashback men det kanske blir bättre med tiden som går och man vänjer sig med alla nya funktioner och placeringar på menyerna.
Citera
2017-05-23, 18:07
Medlem
Raden där dom olika ämnena stod (under svarta randen) försvann helt plötslig. Hur får jag tillbaka det?
Citera
2017-05-23, 18:08
Medlem
Får ni också huvudvärk av den nya designen? eller är det jag som är känslig?
Citera
2017-05-23, 18:09
Moderator
Humbugs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Falafeln
Skrev nyss ett inlägg som också berörde avsaknaden av hover/mouseover-effekter. Efter att jag läst ditt inlägg kan jag konstatera att de saknas nästan överallt. Hoppas de kommer

Hover-effekt över trådar borde du kunna aktivera i kontrollpanelen -> Redigera alternativ och sedan aktivera Preview under "Övriga alternativ".
Citera
2017-05-23, 18:09
Medlem
MEN MAN KAN JU INTE (enkelt) REDIGERA SINA INLÄGG ALLS? Inga fetningar, inte kursivt etc, inte göra spoilers eller citat o s v? Måste man skriva allt för hand, alltså [x]detta[/x]`?

Fan vad ni har sabbat det om det inte går
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in