2017-05-23, 17:55
Medlem
vegeges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LuluBrooksie
Inte det jag frågar efter, se alla mina inlägg i detta ämne - om du nu kan! Som man kunde förr!

http://i.imgur.com/AGEK4Xj.png

Missförstår jag? Jag har alltid gjort sådär, inte använt sökfunktionen som du pratar om.
Citera
2017-05-23, 17:56
Medlem
Menyerna ær inte alls nice på en telefon. Notifikation-overlayen buggar också en hel del nær man ær inne på tlf.
Citera
Medlem
mrtowlies avatar
Är det inte dags att ta bort möjligheten att ha en signatur? Vad är de egentligen till för och hur förhöjer det användarvänligheten att ge folk möjlighet att ha signaturer?

Jag tycker det är extremt störande när folk har signaturer som både är trams och off topic i sin natur men ändå ska man behöva se dem i varannat jävla inlägg.

Skriver jag "jag älskar öl och chips" i en tråd om Donald trump får jag en varning, men har jag detta i min signatur är det helt ok.
Citera
Medlem
Dr_Dollars avatar
Om jag får komma med lite kritik då

- Istället för > och >> skulle jag vilja att komma till "sista sidan"
- Färgkoderna innan ämnet?! Nej tack! Det förvirrar bara.
- "Du har skrivit i den här tråden"...den får mer än gärna vara kvar röd.
- Varför vi ska bland in Facebook och Twitter-länkar kan jag inte riktigt begripa?!
- Lite trist att man ska behöva klicka sig "vidare" efter Aktuella ämnen
för att se hela bilden.

+ Det blir onekligen betydligt lättare att navigera sig här inne med denna typ av design.

Jag är nog lite som många andra...förändringar för nånting som fungerar är aldrig bra
Men visst...om jag ger det lite tid så kanske.
Citera
Medlem
Europolitans avatar
Ni borde fixa en inställning för oss som vill ha det som tidigare. Det kanske blir bra på sikt, just nu är det mest störande.
Citera
2017-05-23, 17:57
Medlem
PC versionen har jag precis tittat på. Tycker bara en sak: Byt tillbaka till gamla sidan. Denna nya layouten tillför inget, utan är en buggig röra med "jobbiga" färger. Ska sidan nu korrigeras i flera månader för att slutligen se precis ut som den gamla tro? Jag hoppas på det bästa.

Förra sidan hade allt. Layouten vad funktionell och lättöverskådlig. Tänkte köra fetstil på ett stycke av texten jag nu skriver. Förde muspekaren över knappen för BOLD, men inget hände som visade att jag markerade knappen. Man ska tydligen vänta lite för att en text ska komma upp som talar om vilken knapp man är på väg att aktivera... Suck.

Jag hoppas användarna stannar kvar på forumet iaf. Men det är en chansning av er där ni riskerar mycket och inte har något att vinna (iaf ser jag det så). Men kanske jag är upprörd så jag inte ser fördelarna vilka de nu skulle vara...
Citera
2017-05-23, 17:58
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vegege
http://i.imgur.com/AGEK4Xj.png

Missförstår jag? Jag har alltid gjort sådär, inte använt sökfunktionen som du pratar om.
Så kan man absolut göra men om man är i en tråd på +150 sidor är det tacksamt att kunna använda sökord OCKSÅ för att snabbt hitta den aktuella posten.

Säg att jag vill se vad X sa för tre år sen i tråd Y som nyligen blivit relevant igen men det enda jag kommer ihåg är frasen Z.
Då vill jag ju bara få upp detta i träfflistan, dvs träffar som pekar på inlägg i tråd Y av användare X med sökord Z
Det går inte att ha ett forum utan detta.
Citera
2017-05-23, 17:58
Medlem
mrtowlies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr_Dollar
- Varför vi ska bland in Facebook och Twitter-länkar kan jag inte riktigt begripa?!

Detta håller jag med om. Känns som FB håller på att bli mainstream. 😔

Dessutom gillar jag inte att folk kan dela mina inlägg på twitter och Facebook.

Håll FB rent från sånt trams, detta är väl inte Aftonbladet krönika för böfvelen!
Citera
2017-05-23, 17:59
Medlem
Erikons avatar
Vilken funktion har fläckarna på Aktuella ämnen?
Citera
2017-05-23, 18:01
Moderator
Humbugs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mrtowlie
Detta håller jag med om. Känns som FB håller på att bli mainstream. 😔

Dessutom gillar jag inte att folk kan dela mina inlägg på twitter och Facebook.

Håll FB rent från sånt trams, detta är väl inte Aftonbladet krönika för böfvelen!

Folk kan dela din inlägg oavsett om det finns någon knapp eller inte. Möjligheten till automatisk delning är dessutom inte någon av nyheterna, utan har funnits med även i den gamla versionen.

Citat:
Ursprungligen postat av mrtowlie
Är det inte dags att ta bort möjligheten att ha en signatur? Vad är de egentligen till för och hur förhöjer det användarvänligheten att ge folk möjlighet att ha signaturer?

Jag tycker det är extremt störande när folk har signaturer som både är trams och off topic i sin natur men ändå ska man behöva se dem i varannat jävla inlägg.

Skriver jag "jag älskar öl och chips" i en tråd om Donald trump får jag en varning, men har jag detta i min signatur är det helt ok.

Du kan stänga av signaturer under Kontrollpanelen ->Redigera alternativ och sedan i bockrutan under Alternativ för ämnesvisning
Senast redigerad av Humbug 2017-05-23 kl. 18:05.
Citera
Medlem
Empresss avatar
Ha ha, skulle precis posta och fråga efter teman. Men ser av moddsmeddelandet att det är på gång.
Gott för jag saknar "natt temat". :-P
Citera
Medlem
Falafelns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MRZnr1
PC versionen har jag precis tittat på. Tycker bara en sak: Byt tillbaka till gamla sidan. Denna nya layouten tillför inget, utan är en buggig röra med "jobbiga" färger. Ska sidan nu korrigeras i flera månader för att slutligen se precis ut som den gamla tro? Jag hoppas på det bästa.

Förra sidan hade allt. Layouten vad funktionell och lättöverskådlig. Tänkte köra fetstil på ett stycke av texten jag nu skriver. Förde muspekaren över knappen för BOLD, men inget hände som visade att jag markerade knappen. Man ska tydligen vänta lite för att en text ska komma upp som talar om vilken knapp man är på väg att aktivera... Suck.

Jag hoppas användarna stannar kvar på forumet iaf. Men det är en chansning av er där ni riskerar mycket och inte har något att vinna (iaf ser jag det så). Men kanske jag är upprörd så jag inte ser fördelarna vilka de nu skulle vara...
Skrev nyss ett inlägg som också berörde avsaknaden av hover/mouseover-effekter. Efter att jag läst ditt inlägg kan jag konstatera att de saknas nästan överallt. Hoppas de kommer
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in