Citat:
Ursprungligen postat av
Mogna-Meloner
Jag är tyvärr inte hemma och har snart slut med ström, men jag eller någon annan länkade tidigare till en artikel i Aftonbladet eller Expressen där familjens talesman berättade att efter att föräldrarna anmält Billy, så berättade Tova om fler tillfällen då hon blivit misshandlad.
Det finns flera artiklar om det men hittar dom inte. Här är en från Expressen.
"
Tovas och den misstänkte expojkvännen förhållande beskrivs som destruktivt
Familjen Mobergs nära vänner Maria och Tommy *** beskriver förhållandet mellan Tova Moberg och den 22-årige mannen som "oerhört destruktivt". Paret hade varit tillsammans av och till i drygt fyra år, men det tog slut i samband med misshandelsanmälan.
– Det är inte första gången han har slagit henne, och det är mycket kränkande och fula ord som han använt mot henne och sådana saker, säger Maria ***.
Expojkvännen försökte styra Tovas liv och bestämma över vilka personer hon skulle umgås:
– Hon fick inte göra något för honom, hon fick inte gå på fester, hon fick inte resa med klasskompisarna. Han var så svartsjuk på Tova så det fanns inte.
När förhållandet tog slut märkte familjen en tydlig förändring i Tovas uppträdande.
– Hon blev mycket gladare, det vart gamla Tova igen. Han hade väl tappat makten över henne, säger Tommy ***.
http://www.expressen.se/nyheter/tovas-expojkvan-forsokte-styra-henne/
Just den där sista meningen är väldigt talande för oss som kan en del om kvinnomisshandlare och hur deras offer hjärntvättas.
"Han hade väl tappat makten över henne"
Ja troligen efter att Billy blev anmäld för misshandeln i mars och att allt som hade hänt kom fram i ljuset.
Citat:
Ursprungligen postat av
Florman
För lite fokus på Billys föräldrar tycker jag. De om några ska väl eventuellt lastas?
Jag förstår faktiskt inte varför så mycket fokus läggs på offret Tovas familj när det är den misstänkte mördaren Billys familj som borde vara i fokus. Vad i hans uppväxt gjorde honom till en kvinnomisshandlare och en mördare?
Hans pappas våldsamhet mot kvinnor som någon skrev om tidigare i tråden? Kommer Billy från en trasig familj?
Här finns en artikel om en tjej som levde i ett liknande förhållande.
Jag kunde också ha varit en av de mördade flickorna
Jag var femton år och skapade egna ursäkter
åt honom. Det gör jag fortfarande. Jag tänker fortfarande att
han var för ung för att förstå, för trasig och om
han hade haft en stadigare familj så hade det inte blivit så här. Allt det kanske är sant men det gör det inte mer okej.
http://www.expressen.se/debatt/lat-tovas-dod-hjalpa-andra-kvinnor-att-ta-sig-ur-destruktiva-relationer/