Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2017-05-23, 14:39
  #1
Medlem
tjena är så att dom gångerna jag varit på tippen o slängt möbler så har man ju sett där dom slänger datorer o sådant så blev ju genast sugen på att kolla igenom datorerna efter delar eller hårddiskar men saken är ju den att man undrar över säkerheten på tipparna nu för tiden hur är det på den fronten??
Citera
2017-05-23, 15:00
  #2
Avstängd
swingingdicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av looknerd
tjena är så att dom gångerna jag varit på tippen o slängt möbler så har man ju sett där dom slänger datorer o sådant så blev ju genast sugen på att kolla igenom datorerna efter delar eller hårddiskar men saken är ju den att man undrar över säkerheten på tipparna nu för tiden hur är det på den fronten??
Jag vart och rotat på helgerna.Ingen säkerhet då, 5 år sedan. Lär ju ha förändrtas nu.
Citera
2017-05-23, 15:05
  #3
Avstängd
Hur menar du med säkerhet?
Om det är säkert att leta igenom tippen utan att bli upptäckt?
Dom har anställda på plats som kollar alla som kommer in i dom flesta tipparna jag varit på iallafall, så det blir nog ett litet mission att komma in och "sno".
Citera
2017-05-23, 15:09
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Komsevaduvill
Hur menar du med säkerhet?
Om det är säkert att leta igenom tippen utan att bli upptäckt?
Dom har anställda på plats som kollar alla som kommer in i dom flesta tipparna jag varit på iallafall, så det blir nog ett litet mission att komma in och "sno".

sorry jag glömde skriva natte tid
:P

tänkte mest om dom har rörelse sensorer eller sådant under natte tid
Citera
2017-05-23, 15:13
  #5
Medlem
vet att det blir ett jävla liv om man går dit när på ljusa dan när anställda är där men natte tid så vart ju mest tanken att gå dit o plocka hårddiskar o andra dator delar,,, har ju set övervaknings kameror när jag cyklat förbi men vete fan om det är någon som sitter o har koll på området dygnet runt
Citera
2017-05-23, 15:39
  #6
Medlem
bfjs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av looknerd
sorry jag glömde skriva natte tid
:P

tänkte mest om dom har rörelse sensorer eller sådant under natte tid

Jag skulle tro att det skiljer sig mkt från station till station. Den vi har närmast är väldigt stor och populär vilket gör att den också är attraktiv för skumma människor, varit mycket batteristölder m.m så den är rätt övervakad både av vaktbolag men även kameror på sina håll.

Desto större ÅVC desto mer attraktivt lär ert väl finnas och desto mer säkerhet.
Citera
2017-05-23, 15:43
  #7
Medlem
Troligen Rörelse deckar. Kamera. Sen så låser dom oftast in just elektronik och kablar just för att inte tjackjonny och hans polare skall sno det

Skall du sno så är nog dagtid bättre. Ha eget skrot med dig och parkera smart. så kan du nog få med dig en eller 2 bärbara.
Citera
2017-05-23, 16:33
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MiffoMuff
Sen så låser dom oftast in just elektronik och kablar just för att inte tjackjonny och hans polare skall sno det
Jag är grymt kluven till det här. Många som tog sig in på återvinningsanläggningen här i stan var rena vandaler, slog sönder och satte fyr på allt möjligt.
Man återvinner i miljöns namn, men det är otvivelaktigt bättre för miljön om jag hämtar datordelarna och bygger en ny dator av dem, än om man ska göra som vanligt. Men då kryper den verkliga motiveringen fram. Det är inte för miljön, utan för att någon ska tjäna pengar man driver återvinningsanläggningen. Och då är det helt plötsligt en dödssynd att hämta en hårddisk på tippen.
Jag ägnade säkert 10-15 år till nattliga besök på soptippen, och har mer än en gång stått och snackat skit med bevakningsbolaget, sidan om min cykel, lastad med elektronikskrot, då deras uppgift var att förhindra skadegörelse, och vandalism, inte att någon hämtade elektronikskrot. Det var inte sällan man lastade vagnen, och ställde sig och vänta vid grinden på att vakten skulle komma och släppa ut en, så man slapp lasta av, och bära allt genom buskar och skit...
På den tiden var personalen på soptippen inte alls like svår att ha med att göra med om man hittade en dator man ville ta med sig hem på dagen i heller.
I dag är allt sådant helt förbjudet, det är hårdvaluta i korgarna, och som ovanstående talare nämnt, så låser man om elektronikskrotet i dag.
Citera
2017-05-23, 16:43
  #9
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MiffoMuff
Troligen Rörelse deckar. Kamera. Sen så låser dom oftast in just elektronik och kablar just för att inte tjackjonny och hans polare skall sno det

Skall du sno så är nog dagtid bättre. Ha eget skrot med dig och parkera smart. så kan du nog få med dig en eller 2 bärbara.


tror faktiskt inte dom låser in el-prylarna för när jag cyklat förbi så står tunnan där men iof så kan dom tömt den men jag får la testa springa rätt igenom området och se om det kommer vakter efter en stund men skulle jag göra på det viset så skulle det suga rätt hårt om det kom en hund och bet mig i röven :P
Citera
2017-05-23, 16:48
  #10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MiffoMuff
Troligen Rörelse deckar. Kamera. Sen så låser dom oftast in just elektronik och kablar just för att inte tjackjonny och hans polare skall sno det

Skall du sno så är nog dagtid bättre. Ha eget skrot med dig och parkera smart. så kan du nog få med dig en eller 2 bärbara.



nja det blir svårt dom har folk som springer runt på plattan där man slänger allt
Citera
2017-05-23, 16:49
  #11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -=Mr_B=-
Jag är grymt kluven till det här. Många som tog sig in på återvinningsanläggningen här i stan var rena vandaler, slog sönder och satte fyr på allt möjligt.
Man återvinner i miljöns namn, men det är otvivelaktigt bättre för miljön om jag hämtar datordelarna och bygger en ny dator av dem, än om man ska göra som vanligt. Men då kryper den verkliga motiveringen fram. Det är inte för miljön, utan för att någon ska tjäna pengar man driver återvinningsanläggningen. Och då är det helt plötsligt en dödssynd att hämta en hårddisk på tippen.
Jag ägnade säkert 10-15 år till nattliga besök på soptippen, och har mer än en gång stått och snackat skit med bevakningsbolaget, sidan om min cykel, lastad med elektronikskrot, då deras uppgift var att förhindra skadegörelse, och vandalism, inte att någon hämtade elektronikskrot. Det var inte sällan man lastade vagnen, och ställde sig och vänta vid grinden på att vakten skulle komma och släppa ut en, så man slapp lasta av, och bära allt genom buskar och skit...
På den tiden var personalen på soptippen inte alls like svår att ha med att göra med om man hittade en dator man ville ta med sig hem på dagen i heller.
I dag är allt sådant helt förbjudet, det är hårdvaluta i korgarna, och som ovanstående talare nämnt, så låser man om elektronikskrotet i dag.


hade varit najs om det vart som förr:P men jag får göra så att jag får testa säkerheten själv:P
hoppas dom inte har några hundar bara
Citera
2017-05-25, 11:29
  #12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av looknerd
hoppas dom inte har några hundar bara
Lösa hundar på området, ska skyltas, har jag för mig. Däremot kan eventuellt vaktbolag ha väktare med hund som besöker området. Det behöver inte skyltas.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback