2017-05-23, 15:56
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Erikon
Facebook och twitter likes på varje sida? Hell no.
Det fanns redan i förra versionen och då till ännu fler plattformar.
Citera
2017-05-23, 15:57
Medlem
mrtowlies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av admin
Jag tycker att det är bra att Flashback-loggan visas högst upp, men håller med om att det var klokt att plocka bort den från den svarta toppmenyn.

Jag tycker att man ska kunna besöka Flashback utan att känna oro för vad andra tycker. Flashback är en av landets mest välbesökta webbplatser, så ser inga skäl till varför vi ska försöka dölja detta. Underkastelse är inte riktigt min grej.

admin

ok fair enough Jag och många andra verkar dock tycka att den är lite väl stor. Åter igen, användarvänlighet. På vilket sätt ökar det användarvänligheten att ta upp så mycket plats högst upp endast åt flashbackloggan. Enligt mig vore det mest användarvänligt att plocka bort den helt. En rimlig kompromiss kanske hade varit att minska den något.

Dessutom är det inte estetiskt tilltalande att ha den centrerad. Den borde vara mindre och ligga längst till vänster. Tex så här:

https://forums.macrumors.com/threads/iphone-is-the-safest-and-secured-phone.2046198/

Som det ser ut nu så känns varenda sida som en startsida.
Citera
Medlem
TheFortresss avatar
Världen förändras, så även Flashback.
Personligen är jag, hittills, nöjd med den nya versionen.
Citera
Medlem
Libertarismuss avatar
Layouten är jobbig, känns "inzoomat". Har för mig att man såg fler inlägg samtidigt i den gamla designen så att man fick överblick över tråden.

Alla dessa färgbubblor vid aktuella ämnen ser helt ärligt för jävligt ut. Tycker också att man bör kunna scrolla ned till "övriga ämnen", istället för att scrolla upp sedan klicka.

Går det inte att införa ett tema som liknar den gamla designen? Hade uppskattas!

Känns som att gilla-knappen införs snart, det är bara en tidsfråga.
Citera
2017-05-23, 15:58
Medlem
ImAFlirts avatar
Jag tycker att det ser väldigt bra ut. Ser lite mer modernt ut, nu är ju inte modet alltid det viktigaste men när det kommer till teknik så är ofta det nyaste även det mest effektiva och smidiga.
Citera
2017-05-23, 15:59
Medlem
NirvanAs avatar
Är det omöjligt att lägga till / ändra så att användare kan välja om man vill ha gamla looken eller inte? Förstår att detta är mer än bara en "skin" men åtminstone samma färger etc som tidigare? För mycket mörka färger för min smak.
Citera
2017-05-23, 16:00
Medlem
SkitArgDuvas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LuluBrooksie
1. Just nu får jag inte upp Avancerad sökning ÖHT
VILKET JAG FINNER VÄLDIGT MÄRKLIGT då jag har extremt modern dator.

2. När jag gjorde mina hundra sökförsök via avancerad sök så sökte jag detta ämne + inlägg valt och sökord + användarnamn tillagt. TROTS DETTA resulterade sökningarna i långa listor av trådar där denne medlem skrivit.

Vad jag vill ha är precis som tidigare, nämligen att man "transporteras" till det inlägget i den aktuella tråden, skriven av den aktuella medlemmen. Inte bara inlägget, nödvändigtvis, utan att den visade "show post" dvs i URL-fönstret brukade det stå t ex ...flashback,org/p60816170#p60816170
DVS den pekar på den aktuella posten/inlägget. Men tråden är befintlig med alla inlägg.

Klarnar det nu?

Sökningen är flawed.

Sökte på mitt nickname på detta viset och då ser det ut så här: https://gyazo.com/8e5e8bff00ab5f94d3bf75a977913578

Det blir inte så för dig?
Citera
2017-05-23, 16:01
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LuluBrooksie
1. Just nu får jag inte upp Avancerad sökning ÖHT
VILKET JAG FINNER VÄLDIGT MÄRKLIGT då jag har extremt modern dator.

2. När jag gjorde mina hundra sökförsök via avancerad sök så sökte jag detta ämne + inlägg valt och sökord + användarnamn tillagt. TROTS DETTA resulterade sökningarna i långa listor av trådar där denne medlem skrivit.

Vad jag vill ha är precis som tidigare, nämligen att man "transporteras" till det inlägget i den aktuella tråden, skriven av den aktuella medlemmen. Inte bara inlägget, nödvändigtvis, utan att den visade "show post" dvs i URL-fönstret brukade det stå t ex ...flashback,org/p60816170#p60816170
DVS den pekar på den aktuella posten/inlägget. Men tråden är befintlig med alla inlägg.

Klarnar det nu?

Sökningen är flawed. Antingen det eller så är jag helt ute och cyklar.

Men du. Om det är bara du som upplever det här problemet, är du verkligen säker på att det är på forumets sida som problemet är? För jag och flera andra har inga problem med att söka i tråden "som förut".
Citera
2017-05-23, 16:02
Medlem
HenrikLarsson99s avatar
Ja det är ju mer användarvänligt men utseendet känns fel som fan, nästan bränner i ögonen. Känns lite som en billig blogg nu faktiskt.
Citera
Medlem
yz44s avatar
Ogillar nya utseendet.
Citera
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SkitArgDuva
Sökte på mitt nickname på detta viset och då ser det ut så här: https://gyazo.com/8e5e8bff00ab5f94d3bf75a977913578

Det blir inte så för dig?
Tack för att du orkar med och försöker. Men jag vill ju fortfarande kunna söka i DETTA ÄMNE, valfritt.
Citera
2017-05-23, 16:03
Medlem
Segments avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Libertarismus
Layouten är jobbig, känns "inzoomat". Har för mig att man såg fler inlägg samtidigt i den gamla designen så att man fick överblick över tråden.

Alla dessa färgbubblor vid aktuella ämnen ser helt ärligt för jävligt ut. Tycker också att man bör kunna scrolla ned till "övriga ämnen", istället för att scrolla upp sedan klicka.

Går det inte att införa ett tema som liknar den gamla designen? Hade uppskattas!

Känns som att gilla-knappen införs snart, det är bara en tidsfråga.

Pratar du om mobil nu? Annars kanske du faktiskt har det hela inzoomat. Har du provat att zooma ut i din browser?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in