2017-05-23, 15:08
Medlem
Det ser sjukt bra ut. Lätt det snyggaste forumet i världen som jag känner till. Fan vad skönt att få den här visuella belöningen som FB:are. Både estetiskt och funktionellt. Sjukt genomtänkt, man ser att det finns gott om folk som lever med det här forumet 24/7.

Samtidigt har det aldrig varit utseendet som varit problemet här. Tro mig, ni kommer bara så långt genom att ändra på utseendet. FB kommer inte överleva på lång sikt så länge man inte har obegränsad möjlighet att redigera och ta bort inlägg.

Felet i grunden sitter i alla regler, konflikter och inskränkningar av användarnas tillgång och tekniska möjligheter på sajten. Men intressant, Admin lever på en annan planet och vägrar se till de riktiga problemen, sen ska allting lösas med lite ny design.
Citera
2017-05-23, 15:11
Medlem
Ergolins avatar
Mitt första intryck av mobil versionen är att den ser ruggigt bra ut, har även hittat ett par funktioner som saknades innan. Det kommer ju såklart bli svårt att vänja sig då den förra designen var så tidlös men tror detta var för det bättre.
Citera
2017-05-23, 15:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av admin
Vilka saker är det du saknar från den äldre designen?
Vilka saker är det i den nya designen som du inte gillar?

Jag använder nästan bara desktop-versionen, så att mobilversionen funkar bättre ska givetvis inte vara på bekostnad av att desktop-versionen blivit sämre.

Detta är en beta-version. Vi förväntar oss att den ska kunna bli bättre. Så det är bara att komma med input.

admin
Framförallt tyckte jag den äldre versionen var mer överskådlig och "lättladdad". Nu behöver man "leta" efter var allt finns, förr fanns t.ex. "heta ämnen" osv. precis man ville ha dem, nu är de inlimmade på överkanten av skärmen. Dessutom känns den nya designen mer grafisk baktung, med en massa onödiga krusiduller här och var och blir därmed mer tungrodd än vad den gamla designen var (och då använder jag ändå en snabb bredbandsuppkoppling). Dessa är bara några exempel på varför jag föredrar den äldre designen. Finns det inte någon möjlighet till att vi kan använda den som tillval för oss som föredrar den?
Citera
2017-05-23, 15:15
Medlem
Mycket gnäll från många. Självklart är detta en ovan miljö som inte jag heller gillar just nu.
Men ser man till det positiva så ser sidan modern ut o jag är övertygad om att detta blir bra så fort jag vant mig.

Nu till det viktiga jag märker i förändringen.
Min internetlösning är antingen hemma där jag sitter med en Ipad på ett 4G internet. Sedan slösurfar jag även på mobilen på jobbet. Även det på en svajjig 4G-uppkoppling.
Tidigare var inte detta optimalt o forumet orkade inte riktigt med.
Här känner jag av förändringen som vi användare inte ser. Dvs, den nya koden. Nu flyter det på riktigt bra.
Citera
Medlem
gundesvansomindians avatar
Jag gillar det, fräscht och 2017
Citera
Medlem
mrtowlies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Readyfreddie
Nu gillar jag i och för sig både loggan och katten men det skulle ge väldigt mycket om man kunde förminska och flytta upp dessa på det mörkgrå fältet.
En sak om är så här stor och tydlig på startsidan, aktuella ämnen, nya ämnen och nya inlägg men måste den verkligen ta upp värdefull frontplats på varje annan sida?

Annars är jag nöjd och har inga klagomål, trots att jag inte är så mycket för att testa på nya saker.

Jag håller med. Loggan är alldeles för stor och dominant. Räcker att ha den på startsidan.
Citera
2017-05-23, 15:16
Medlem
Zot^s avatar
Ser att funktionen att bläddra bland flera sidor än bara en bakåt och framåt har kommit tillbaka. Är nöjd med det.
Citera
2017-05-23, 15:16
Medlem
Erikons avatar
Fördelen med Flashback som jag och alla jag känner använder är att det är rakt på sak, inte en massa onödigt skit. Du har Aktuella o Nya ämnen, resten behövs inte om man inte slösurfar. Det går väl an, men jag oroar mig för att det komma spåra ur i framtiden med massa nya och onödiga funktioner. Sen vet jag inte om Adblock sabbar allt och det är tänkt att det ska vara reklam över allt vitt?

Facebook och twitter likes på varje sida? Hell no.

Nu Är Flashback bara en droppe i havet med social media bullshit istället för en öde ö i ett stormande hav.

Men jag är evig tacksam till att Aktuella ämnen är kvar, så där har ni min respekt.
Senast redigerad av Erikon 2017-05-23 kl. 15:19.
Citera
2017-05-23, 15:17
Bannlyst
Värdelös för oss som man använder äldre dator med hög skärmupplösning.
Citera
Medlem
Vad jag gillade med gamla designen var att man kunde se avsevärt fler trådar på startsidan.
Den nya designen är "luftig" och strippad där varje tråd presenteras på flera rader med massa luft, padding o marginaler emellan. Säkert bra till paddor o lurar men suger rejält om man sitter med en 22tums+ skärm med hög upplösning.

Visst är det snyggt men som sagt, innan kunde man snabbt ögna igenom ett "50-tal" trådrubriker i aktuella ämnen, nu finns det bara ett fåtal där. Den kompakta tabellen var för mig mkt mkt bättre.

Evay har tyvörr fått samma "luftiga" stil och möjligheten att snabbt kunna kika på ett stort antal auktioner är borta.
Trist att FB kör samma stuk.
Citera
Medlem
Herr.Dittlings avatar
Som vanligt med förändringar.
Det blir sämre, förändring för dess egen skull.
Men varför just Flashback vara undantagen.
Citera
2017-05-23, 15:18
Medlem
2mass avatar
Hatar att alla jävla sidor skall anpassas efter mobiler. Hatar mobiltelefoner.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in