2017-05-23, 15:48
Administrator
admins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av freeriderXII
En bra sak vore om ens avatar vid det historiska tillfället den används sparas och finns kvar istället för att de byts ut i alla poster då man själv byter eller modifierar sin avatar.

I trådar som skrevs 2006 så var Göran Persson t.ex. en väl använd avatarbild, men inte längre.

Jag gillar förslaget, men det skulle inte funka i praktiken.

admin
Citera
2017-05-23, 15:48
Medlem
Mooskys avatar
Så kan vem som helst dela ett inlägg jag skriver på Facebook och Twitter? Hur tänkte ni gällande den biten?
Citera
2017-05-23, 15:49
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Erikon
Designen de har nu skulle vara perfekt i mobilformat, men är helt värdelös om man ska surfa från en dator
Men flashback ska inte skrivas från mobil!

Jag hatar detta, Jag hatar detta Jag hatar detta totalt värdelöst.

Värför ändra när det var så bra?
Citera
2017-05-23, 15:49
Medlem
Bernt-Bennys avatar
Gillar skarpt nya sidan! Känns verkligen rätt i tiden och det är stilrent!

Men en sak jag skulle vilja ha nu i den nya designen. Vet inte om alla tycker det är så bra. Men någon form av feedback på inläggen, typ tumme upp eller något sånt. Eller något enkelt som +1 eller något sånt. Så det är liksom enkelt att kanske i framtiden kunna sortera inlägg efter mest trovärdighet.
Finns många trollinlägg, bra inlägg och sämre inlägg. Liksom sammanfattningsinläggen förtjänar fan cred, dom som tar sig tiden att samla ihop allt från trådstart till just den punkten.

EDIT:
Kanske där alla delforum är kanske en hemknapp eller startsida finns med. Så man enkelt kommer tillbaka till översikts/startsidan igen.
Senast redigerad av Bernt-Benny 2017-05-23 kl. 15:52.
Citera
2017-05-23, 15:50
Medlem
Jag gillar nya designen men stör mig något otroligt på att menyn följer med när man scrollar. Det förstör hela upplevelsen!

En viktig sak som vi gamla flashbackare saknar som ni skiter i totalt:

Senast redigerad av aiming-HIGH 2017-05-23 kl. 15:52.
Citera
2017-05-23, 15:51
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Bernt-Benny
Gillar skarpt nya sidan! Känns verkligen rätt i tiden och det är stilrent!

Men en sak jag skulle vilja ha nu i den nya designen. Vet inte om alla tycker det är så bra. Men någon form av feedback på inläggen, typ tumme upp eller något sånt. Eller något enkelt som +1 eller något sånt. Så det är liksom enkelt att kanske i framtiden kunna sortera inlägg efter mest trovärdighet.
Finns många trollinlägg, bra inlägg och sämre inlägg. Liksom sammanfattningsinläggen förtjänar fan cred, dom som tar sig tiden att samla ihop allt från trådstart till just den punkten.
Nej det skulle vara värdelöst för yttrandefriheten
Citera
2017-05-23, 15:53
Medlem
OkyDokys avatar
Ledsen..Men det går inte att läsa texten längre. Den flyter ihop. Har försökt med andra glasögon. Bättre innan.
Citera
2017-05-23, 15:53
Medlem
Aktuella ämnen har om möjligt blivit ännu sämre. Helvete vad jag saknar Heta ämnen.
Citera
2017-05-23, 15:54
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SkitArgDuva
Funkar för mig. Vad är det för sökord du använder när det inte fungerar nu för dig?
1. Just nu får jag inte upp Avancerad sökning ÖHT
VILKET JAG FINNER VÄLDIGT MÄRKLIGT då jag har extremt modern dator.

2. När jag gjorde mina hundra sökförsök via avancerad sök så sökte jag detta ämne + inlägg valt och sökord + användarnamn tillagt. TROTS DETTA resulterade sökningarna i långa listor av trådar där denne medlem skrivit.

Vad jag vill ha är precis som tidigare, nämligen att man "transporteras" till det inlägget i den aktuella tråden, skriven av den aktuella medlemmen. Inte bara inlägget, nödvändigtvis, utan att den visade "show post" dvs i URL-fönstret brukade det stå t ex ...flashback,org/p60816170#p60816170
DVS den pekar på den aktuella posten/inlägget. Men tråden är befintlig med alla inlägg.

Klarnar det nu?

Sökningen är flawed. Antingen det eller så är jag helt ute och cyklar.
Senast redigerad av LuluBrooksie 2017-05-23 kl. 16:00.
Citera
2017-05-23, 15:54
Medlem
najass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moosky
Så kan vem som helst dela ett inlägg jag skriver på Facebook och Twitter? Hur tänkte ni gällande den biten?

Det är ju inget nytt utan har funnits några år.
Citera
2017-05-23, 15:55
Medlem
Collard.Greenss avatar
Postar igen, men.

Har problem med mina prenumerationer på mobilen. För övrigt använder jag en Nexus 6P. För att komma direkt till senaste post i ämnet antar jag att man skall klicka på ikonen med en penna? Det tar mig sällan till rätt post. Testade nu och blev ena gången skickad till sida 32 och andra sida 16. Fast tråden nu är typ 50 sidor. Hamnar alltid på en post dock, så antar att den bara laddar fel på något sätt?
Andra får gärna tillägga om de har liknande problem.
Citera
2017-05-23, 15:55
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ordpistolen
Var fan är aktuella ämnen?
Uppe i den nästan osynliga svarta "toppramen".
Det är också något jag önskar ändra.

Så i det stora hela: Bra ändring. Klart och tydligt.
I det lilla: de här felen bör ni åtgärda, dvs sökverktyget och att Aktuella ämnen mfl rubriker hamnar på en tydligare plats.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in