2017-05-23, 11:24
Medlem
Returpappers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av seriously?
Helvete vad skraj jag blev när jag uppdaterade sidan, ser bra ut vid första anblick.

Nää inte direkt rädd mest förvånad och snabbt säker på att det var äkta vara. Fint! Nää tumbs upp funkade inte, fel?
Citera
Medlem
najass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svennebajs
Ser bra ut, men fortfarande är sidan i helhet inte mer säker som den var innan denna uppdateringen. Folk och grupper säger sig kunna spåra medlemmar utan några mindre problem på samma sätt som de gjorde tidigare.

Menar du alltså att dessa "folk och grupper" redan har testat och hört av sig till dig trots att den nya designen funnits i en timme bara?

Citat:
Ursprungligen postat av Svennebajs
Och det är roligt att du skriver att att mer funktioner ska tillkomma fast de enklaste funktionerna inte är tillgängliga för de som inte har 200 inlägg och inte varit medlemmar på den här skiten platsen i 6 månader, det vill säga 'noteringar', även mer funktioner som är ett faktum på alla andra sidor är inget faktum här, fast vi talar om väldigt enkla funktioner för användarna, hur kommer det dig*?

Varken särskilt roligt eller konstigt tycker jag. Hur vi väljer att ge olika användargrupper tillgång till diverse funktioner påverkas givetvis inte av vilken design forumet har. Det är dock inte ämne för denna tråden så ta den diskussioner i relevanta befintliga trådar.
Citera
Medlem
manskrafts avatar
Jag ogillar att länkarna till "Aktuella ämnen" försvinner när man skrollar ned i en tråd. Jag utgår alltid från den sidan vid besök, vilket också gör att jag går tillbaka till den från en tråd jag besöker. Lägg istället till en länk till Flashbacks förstasida bredvid länkarna till Aktuella- och nya ämnen.

//Manskraft
Citera
2017-05-23, 11:25
Medlem
oVERGROWs avatar
Bra jobbat! Skönt att Flashback-katten finns kvar.
Citera
Medlem
mau5s avatar
Det kommer alltid finnas missnöjda människor kring ny design. Jag arbetar som webbdesigner och har stött på detta flera gånger.

Det är endast för att folk är vana med hur det såg ut innan och vissa av dessa har svårt att anpassa sig efter det nya.

Mina synpunkter:
Toppmenyn (Aktuella ämnen, nya ämnen, etc) kan vara en ljus färg istället för mörk som den är just nu. Det skiljer väldigt mycket.

Bortsett från detta är det en väldigt snygg design. Bra jobbat!
Citera
Medlem
BenHornes avatar
Jag gillar det! Känns objektivt snyggt och stilrent. Det är lätt hänt att man saknar det gamla, som man kommit att associera med forumet, men vafan. Lite pill kanske kan vara värt att lägga ner på aktuella ämnen, däremot. Anyhows, bra jobbat!
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ^Eaz
Sök finns uppe till vänster om notifikationerna, vill du ha avancerad sök så klickar du på den lilla pilen efter du klickat på sök knappen.

Jag menade givetvis på alla äldre gnällspikar i tråden som klagar på den nya designen. Har du inte varit med om ett nytt IT-system i någon liten kommun. Folk blir livrädda.

Tack för ditt svar dock, det är svårt att inte börja le åt missförståndet.
Citera
2017-05-23, 11:27
Medlem
a.e.gs avatar
Jag har bläddrat runt lite nu och det här blir bara värre och värre.

I protest kommer jag att att skriva ofantligt mycket mer inlägg i diverse trådar tills det gamla temat kommer tillbaka och ordningen är återställd.

Hjärtliga hälsningar.
a.e.g med personal.
Citera
2017-05-23, 11:27
Administrator
admins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fryskyl
Även: Då man läser från vänster till höger var tidigare avatarerna typ det första man såg, vilket tillät en att snabbt och enkelt identifiera skribenten. Nu måste man titta på högerkanten för att se dessa, vilka dessutom blivit väldigt små. .

Avatarerna är fortfarande på samma plats i desktop-versionen. När det kommer till mobil-versionen så har vi försökt att göra sidan mer användarvänlig, och pga utrymmesbrist (läs: mobiltelefonernas bildskärm) valt att prioritera lite annorlunda.

admin
Citera
2017-05-23, 11:28
Medlem
Alltså jag hatar den nya designen, får fan ont i ögonen! Ser bara en massa streck och skit!!!!
Går det inte att ändra till något annat gränssnitt i profilen???
Har gått att göra det förut men hittar inte teman nu!!!
Citera
Medlem
Jag tycker att aktuella ämnen (Nyheter, Övriga ämnen, Äldre än en vecka och Äldre än ett år) ska ligga i samma rull-lista. Nu är det onödigt mycket klickande mellan varje del och mycket sämre överblick än förut.
Citera
Medlem
RingInteSnutens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fryskyl
Avatarerna känns som den största förlusten för mig just nu. Dels, som sagt, att de blivit så små att de i princip blir meningslösa. För mig på en MacBook Pro 13 blir de mindre än en fingernagel. Sen läser jag alltså namnet först, naturligt nog, då detta står till vänster. Men då jag omedelbart vill/behöver koppla namnet med en avatar måste jag sedan titta till höger. Sen kan jag läsa posten. Jag måste alltså "hoppa" med blicken på ett rätt störande sett, vilket gör läsandet mycket mindre njutbart.

Detta må synas som en petitess, men jag tycker det gör stor skillnad. Och detta tror jag heller inte bara är en vanesak, som är fallet med var prenumerationerna är placerade, o dyl.

Eller är detta bara en inställningsgrej, som det fetade av admin4 här ovan tycks indikera?

Jag ber om ursäkt för att jag är lite trögfattad, men jag hittar inte hur jag ändrar detta på "kontrollpanelen". Jag ser "alternativ för ämnesvisning" och annat, men inget om sidbredd. Någon som kan hjälpa?

Högst upp i Redigera Alternativ har du sidbredd eller något liknande.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in