2017-05-23, 11:21
Medlem
AA-suiteds avatar
Jag är vanligtvis väldigt skeptisk till så här stora förändringar men vid första överblick så här tycker jag att det verkar vara en förbättring.
Citera
Medlem
Nostradumbasss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tinuviel
Möjligheten att dela fanns i den äldre versionen också.

Jo, men då gömdes den i nån "häng-ner-meny" som man aldrig tryckte på. Nu är det runda, gulliga ikoner som man alltid ser. Göm dom. Fast det är lite roligt också att se en tråd med blandade svartvita uniformsnazister och Idi Amin och sen en incirklad rund, snäll och gullig "dela på facebook". Haha.
Senast redigerad av Nostradumbass 2017-05-23 kl. 11:25.
Citera
Medlem
S3ONs avatar
Hur länge kan det dröja innan tema-uppdateringar?

Allt är väldigt ljust här nu för min smak, behövs mörkare färger asap. (men helst inte med superhöga kontraster, svart på vitt etc.. Mjuka övergångar vore nice. Två nyanser av mörkgrå etc) kan tyvärr inte motivera mig själv till att logga just nu. Jag tar några veckor semester helt enkelt.

På återseende.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av admin
Vi kommer att läsa alla synpunkter, och sedan ta ställning till vilka saker vi bör åtgärda.
Det finns massor av saker att göra, men i början är nog chocken stor för många. Man är van vid en sida, och spontant vill man att det ska vara som det var innan. Detta betyder inte att man nödvändigtvis vill ha det så när man använt den nya designen ett tag.

Så svar på din fråga: Det vet jag inte. Det beror på hur ni användare trivs med den nya formen. Det finns många saker som ska förbättras, och nu ska för försöka lista ut vilka saker som är viktigast att åtgärda. Jag kan troligtvis svara på din fråga bättre om någon vecka.

admin

Bra jobbat.

När försvinner alla som citerat mina inlägg?
Gör jag fel men när jag trycker på ett citerar inlägg kommer jag till inkorgen?
Citera
Medlem
ekonomis avatar
Läser på telefonen nu men tycker inte alls om den mobilanpassade versionen om man ser på en vanlig dator har dom ändrat det lika hemskt där?
Känns som det lätta överseendet har försvunnit nu! Blir bara deppig av det här..
Citera
Medlem
tupplurarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ^Eaz
En liten sak jag stör mig på i en annars trevligt uppdaterad funktion, avancerad sök.

Varje gång man väljer en forumdel att söka i så stängs rull-listen vilket är jobbigt vill söka i flera forum långt ner i listan eftersom man då måste skrolla en massa flera gånger.

Edit: Och hur söker jag i en tråd?
Håller med, det var mycket lättare som det var innan med alla alternativ utlagda till höger om tråden. Om man först ska söka upp en tråd och sedan söka efter inlägg i tråden, kanske två gånger om första ordet inte var rätt, så blir det en hiskelig massa rullande och klickande i menyer.
Citera
2017-05-23, 11:23
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av callon
Gillar inte alls att avatarerna är till höger. Det ska ju vara det första man ser så det går snabbt att identifiera skribenten...

Citat:
Ursprungligen postat av admin4
Ett tips för de som sitter på en PC är att minska webbläsarens sidbredd så ser ni hur den förändras för olika typer av enheter, dvs PC, surfplatta och mobiltelefon, automatiskt. Därför är det så att vissa i tråden pratar om avatarer till höger medan andra inte förstår vad som menas.

Avatarerna känns som den största förlusten för mig just nu. Dels, som sagt, att de blivit så små att de i princip blir meningslösa. För mig på en MacBook Pro 13 blir de mindre än en fingernagel. Sen läser jag alltså namnet först, naturligt nog, då detta står till vänster. Men då jag omedelbart vill/behöver koppla namnet med en avatar måste jag sedan titta till höger. Sen kan jag läsa posten. Jag måste alltså "hoppa" med blicken på ett rätt störande sett, vilket gör läsandet mycket mindre njutbart.

Detta må synas som en petitess, men jag tycker det gör stor skillnad. Och detta tror jag heller inte bara är en vanesak, som är fallet med var prenumerationerna är placerade, o dyl.

Eller är detta bara en inställningsgrej, som det fetade av admin4 här ovan tycks indikera?

Citat:
Ursprungligen postat av admin4
Sidbredden ställer du i Kontrollpanelen som innan. Teman kommer, vilket framgår flera gånger i tråden.

admin4

Jag ber om ursäkt för att jag är lite trögfattad, men jag hittar inte hur jag ändrar detta på "kontrollpanelen". Jag ser "alternativ för ämnesvisning" och annat, men inget om sidbredd. Någon som kan hjälpa?
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av superkanin
Bra jobbat.

När försvinner alla som citerat mina inlägg?
Gör jag fel men när jag trycker på ett citerar inlägg kommer jag till inkorgen?
Du gör nog något fel.
Citera
Medlem
Abysmals avatar
Man får väl hoppas på att man vänjer sig.. just nu känns det förjävligt
Citera
Moderator
Psilosophers avatar
Den svarta toppmenyn stör mig när den ligger kvar, kan man få den att försvinna när man scrollar ned? I så fall hur?
Citera
2017-05-23, 11:24
Medlem
vegeges avatar
varför bli alla hemsidor som går igenom förändring idag, fula och plastiga? känns i regel alltid "inzoomat" också, alltså dålig överblick.
Citera
2017-05-23, 11:24
Medlem
Klaus Kinskis avatar
Ser fräscht ut, men:

• Jobbigt att man måste scrolla upp för att kunna klicka på Aktuella Ämnen, Nya ämnen etc.
• Vart kommer jag snabbt till mina prenumerationer nu? Det borde finnas en knapp för det där uppe bland de andra?

Annars fräscht och bra jobbat.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in