2017-05-23, 11:14
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av knullklasson
De tre röda prickarna uppe till höger. Scrolla ner i menyn som dyker upp.
Puss
På min mobil går det inte att scrolla ner i den menyn om man inte vrider nallen horisontellt
Citera
Medlem
swebarbs avatar
Ni har gjort det bara sämre, nu är det helt inzoomat på en pc skärm och för mycket dö yta till höger o vänster.. suck och teman tog ni helt bort för tillfället? nä knappast lyckad design enligt mig.. ge ge mig den gamla tack!
Citera
Medlem
Ferhs avatar
Lite jobbigt att "aktuella ämnen, nya ämnen, nya inlägg, taggar" helt försvinner och ersätts med en vit flashbacklogga när man scrollar neråt i trådarna, och att man måste scrolla upp till toppen av tråden för att de ska dyka upp igen om man vill klicka på dem. Den svarta bakgrunden borde även ha varit grå eller nått för att smälta in bättre, för den känns lite störande. Gillade den gamla designen bättre, men den nya kan säkert bli bra med lite småjusteringar.
Citera
2017-05-23, 11:15
Medlem
uffeoboys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OvissFramtid
Jag har upptäck en extremt stor svaghet i den nya designen, när man t.ex. vill läsa en stor tråd i "Aktuella ämnen" som har 1 miljon + visningar blir det extremt jobbigt att klicka så att man inte kan skumma igenom sidorna snabbare, förstår ni vad jag menar? Låt säga att man inte hunnit med och uppdaterat sig vid en viss händelse och man vill läsa om det här på flashback, en tråd som redan har 1+ miljon visningar med 200+ inlägg, så blir det rätt jobbigt att komma till en tråd med 100 sidor och bara kunna läsa "1,2, >> (vilket betyder sista sidan)...Innan kunde man skumläsa när det såg ut såhär: Sida; "1,2,3,4,5,6,11, >>" tryckte man då på sida 11, kom andra sidor upp som alternativ: "11, 12, 13,14,15,21, >>"...Det tillåter alltså inte den nya designen överhuvudtaget vilket gör trådar ännu mer svårlästa och man blir på något sätt extremt stressad över att inte kunna kolla igenom en tråd på ett effektivt sätt. Det måste ni ändra, jag brukar för det mesta inte läsa hela trådar utan skumläsa dessa efter händelser..Det är en stor svaghet som ni måste fixa till. Annars är risken stor att man inte läser lika mycket på FB längre..Man blir snarare stressad då.

Detta var ju guld värt, hoppas dom fixar det.
Citera
Moderator
^Eazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av admin
ping

En liten sak jag stör mig på i en annars trevligt uppdaterad funktion, avancerad sök.

Varje gång man väljer en forumdel att söka i så stängs rull-listen vilket är jobbigt vill söka i flera forum långt ner i listan eftersom man då måste skrolla en massa flera gånger.

Edit: Och hur söker jag i en tråd?
Senast redigerad av ^Eaz 2017-05-23 kl. 11:18.
Citera
Medlem
Ogdens avatar
Kollade forumet i telefonen också, där är det ju klart förbättrat!
Citera
Medlem
Detta låter som en implementation av ett IT-system där medelarbetaren är Birgitta och Hans, 60+.

- Nu hittar jag inte sök-funktionen (dubbelklickar på random länk).
Citera
2017-05-23, 11:16
Medlem
najass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RingInteSnuten
Alright, så färgplupparna har exakt samma funktion som texten under trådnamnet?
Är dom där för att döva ska kunna läsa vilken forumdel?

(vet att inte du som gjorde ändringarna men du svarade )

Nja, det är inte exakt samma. Färgen visar ju vilket Avdelning det handlar om. Texten under beskriver vilket underforum inom Avdelningen det rör sig om, Men visst, jag håller med dig om att det är tämligen redundant och dessutom rätt störigt.
Senast redigerad av najas 2017-05-23 kl. 11:19.
Citera
Medlem
RingInteSnutens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ferh
Lite jobbigt att "aktuella ämnen, nya ämnen, nya inlägg, taggar" helt försvinner och ersätts med en vit flashbacklogga när man scrollar neråt i trådarna, och att man måste scrolla upp till toppen av tråden för att de ska dyka upp igen om man vill klicka på dem. Den svarta bakgrunden borde även ha varit grå eller nått för att smälta in bättre, för den känns lite störande. Gillade den gamla designen bättre, men den nya kan säkert bli bra med lite småjusteringar.

Mjo detta var en riktigt nedgradering.
Citera
Medlem
Shuyins avatar
Trevligt med uppfräschning. Ser bra ut! Bra jobbat.
Citera
Moderator
^Eazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av userboy
Detta låter som en implementation av ett IT-system där medelarbetaren är Birgitta och Hans, 60+.

- Nu hittar jag inte sök-funktionen (dubbelklickar på random länk).

Sök finns uppe till vänster om notifikationerna, vill du ha avancerad sök så klickar du på den lilla pilen efter du klickat på sök knappen.
Citera
2017-05-23, 11:17
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zzpac
Det ska gå fint att scrolla i den menyn.

Hitta det - jag var dum i huvet - man får scrolla ner förbi inläggen så dyker det upp... Kändes lite ologiskt men funkar när man fattat...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in