2017-05-23, 10:58
Medlem
a.e.gs avatar
Hur fan loggar man ut från mobilen?

Hjärtliga hälsningar.
a.e.g med personal.
Citera
Medlem
Seppo1337s avatar
Går det att 'zooma' in sidan eller något? Jag sitter lixom ca. en halv meter från skärmen (jämt gjort) men nu blir det svårt att läsa känns det som. Är text osv överlag mindre?
Citera
Medlem
Blundettos avatar
Vad förvånad man blev då man laddade om. Jag ger det en vecka eller två och ser om man vänjer sig.
Citera
Medlem
Lazyboness avatar
Som vanligt när något förändras så känns det jobbigt och "fel" men man lär vänja sig. Överlag tror jag det blir bra.

Något som emellertid kan vara bra att åtgärda är att man inte ser vilken användare man är inloggad som. Man ser det inte ens om man klickar på dropdown-menyn, utan det tar två klick. Kanske en liten grej men det vore skönt att se sitt namn direkt när man kommer till forumet.
Citera
2017-05-23, 10:59
Medlem
Guffel2s avatar
Övergripande ser det bra men ovant ut. Har funderingar kring typsnittet som används till forumrubrikerna, i mitt tycke är det för tunnt för ändamålet och flyter ihop med den mörka bakgrunden. Det är en sorts rubrik men uppfattas sämre än brödtext. Trådrubriken ser inte dålig ut men ger vibbar av gammelmedia.
Citera
Medlem
halvljuss avatar
Kan ni fixa så att användare utan avatar har mindre glapp mellan användarnamnet/medlem och registreringsdatum/antal inlägg? För nu ser det ut som en avatar sitter emellan som inte laddar.
Citera
Bannlyst
Jo det blev bra, man trivs bättre nu. Ni har verkligen tänkt på färggladheten.
Citera
Medlem
Spontant känns det lite väl poppigt. Minns när det var designändring av det mer radikala slaget senast, om minnet inte sviker i samband med byte från .info till .org. Alla, inklusive undertecknad, gnällde käken ur led. Men man vande sig och nu minns jag knappt hur sidan såg ut då.

Önskar dock att man skulle kunna få välja lite mörkare temafärger, detta duger ej för sena kvällar.
Citera
2017-05-23, 11:00
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av admin
Den största ändringen är i koden. Dvs. hur forumet är uppbyggt.
Detta gör att vi i framtiden kan förbättra sidan betydligt snabbare, och erbjuda funktioner som innan var omöjliga.

admin
Ah. Bra. Ett starkare försvar mot ev attacker lär väl också ingå.
Förövrigt gillar jag designen mer och mer. Den är väldigt stilren. Fd var ganska gråsossig. Kan dock tänka mig att de som bara skriver på forumet en gång i månaden eller nåt kommer ha svårt att vänja sig.
(Men vem bryr sig om dem?)
Citera
Medlem
nudebrainsurgeons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av najas
Genvägen till kontrollpanelen finns ju kvar (längst upp till höger), där kan du välja dina prenumerationer.
Jo, men man var van med direktknappen, den var smidig som attan. Men ett bokmärke löste "problemet".

Annars är det nog mest en vanesak som med allt annat som är nytt, småsaker som antalet sidor bara visar två åt gången gentemot flera inkl första och sista när man är inne i tråden.
Citera
Medlem
Såhär ser det ut nu:
http://i.imgur.com/l8SfDE6.png

Såhär tycker jag marginalerna borde vara på mobil:
http://i.imgur.com/tmKQ7Q5.png
Citera
Medlem
callons avatar
Gillar inte alls att avatarerna är till höger. Det ska ju vara det första man ser så det går snabbt att identifiera skribenten...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in