Citat:
Ursprungligen postat av
Baphometboy
Jag tycker att Dan är för snäll.
Det tycker jag också men det är inte klart än
Om man går tillbaka och läser de första inläggen i denna tråd från 1998 så får man en liten hint om det hat som bröderna blivit utsatta för under åren
Under samma tid solade sig Sandberg i glansen av sig själv och föreläste om Kevinfallet
Men så plötsligt efter x antal år släpper han nyheten "att för dessa bröder hade det inte varit en lek som gick överstyr. Nej dessa två barn var enligt honom
iskalla mördare som visste vad dom gjorde när dom planerade och utförde mordet "
Och detta har han inte berättat tidigare därför att han ville skona folket i Arvika"
Jävla skenheliga hycklare säger jag
Men nu är han tyst i media (klokt) men han tackade nej till SVT att försvara sin utredning
Det kan ju bero på att denna gång hade motståndet varit betydligt svårare med Dan Josefsson eller Rickard Sjöberg
Du borde verkligen skämmas Sandberg!
Och i Rickard Sjöbergs artikel i SvD läser jag, citat:
"Slut*ligen refererar Christianson till ”Pynoos & Eth”. Här blir det intressant. Dessa för*fattare har nämligen mycket riktigt under 1980-talet publicerat två fackgranskade arbeten i internationella vetenskapliga tidskrifter tillsammans med just denna författarordning och utan andra medförfattare. Den ena av dessa artiklar (Journal of the American Academy of Child and Adolescent Psychiatry, 1986, vol 25, sid 306–319) är till och med en relativt utförlig beskrivning av just en teknik för att inter*vjua barn som varit med om trauma*tiska upplevelser som till exempel att *bevittna dödligt våld.
En närmare genomläsning av Pynoos & Eths artikels innehåll visar dock förvånande nog att den tycks visa på den exakta motsatsen av vad Christianson hävdar att den gör. Artikeln är för det första inte en artikel om utredande intervjuer eller polisförhör med barn som misstänkta gärningsmän utan om psykoterapeutiskt bearbetande förhör. För det andra är artikelns huvudbudskap inte att barn ”behöver tid” för att berätta. Huvud*budskapet är i stället att det, enligt författarnas uppfattning, är lätt att få nästan alla barn att berätta allt väsentligt om en sådan här händelse under en första strukturerad 90-minuters*intervju som bör utföras kort tid efter händelsen. Om Gomorron Sverige-redaktionen fackgranskat vad forskare säger i deras intervjuer före sändning hade inslaget med Christianson således sannolikt aldrig visats.
Den här vetenskapliga artikeln fanns redan 1986
Christiansson & Co förhör barnen 1998 och det är denna artikel som SÅC hänvisar till om barnförhör
De andra referenserna som SÅC uppgav dissar Sjögren i mitten av artikeln
Chistiansson, Sandberg & Co har inte bara vilselett utbildningsvärlden, satt dit oskyldiga människor och låtit dom lida under alla dessa år - dom har också förstört hela utredningen med allt vad det har inneburit
Herregud