Citat:
Ja. Förutom att han redan från början känner till detaljer som kan liknas vid själva gärningen, så är flera av hans egna utsagor ytterligt graverade för honom själv. Jag har tagit upp detta i tidigare inlägghttps://www.flashback.org/sp60777720
Där skrev jag detta:
Citat:
I första polisförhöret uppger Nils att han har telefonkontakt med Linna fredag 15/4, dvs. 1,5 dygn efter gärningen, då Linna ska ha vidgått att han genomfört den: "Sen på fredag efter klockan, när det kom ut i tidningen det här, då hade jag haft ett samtal med Håkan och då ringde antingen jag upp Kaj eller Kaj upp mig och berättade mer ingående om det här."
Problemet är bara att hans samtal med Kaj -då Nils alltså redan läst om brottet i tidningen OCH pratat med Håkan- äger rum på morgonen, före brottets upptäckt, så tidsmässigt kan några uppgifter därom har absolut inte nått media vid det laget!
Problemet är bara att hans samtal med Kaj -då Nils alltså redan läst om brottet i tidningen OCH pratat med Håkan- äger rum på morgonen, före brottets upptäckt, så tidsmässigt kan några uppgifter därom har absolut inte nått media vid det laget!
Sedan i ett annat inlägg detta, från årets förhör innan rättegången:
https://www.flashback.org/sp60777255
Citat:
I första förhöret nämner förhörsledaren det anonyma brevet till åkl. om att Nils ska få en miljon, och då verkar han så förvånad. I det andra förhöret tar FL upp brevet igen, Nils vill se det, men det är inte tillgängligt.
Han spekulerar då i att hans moster kan ligga bakom, men undrar i så fall varför hon skickar ett handskrivet brev när hon har dator.
Problemet är bara att INGEN har nämnt att det var handskrivet, och mig veterligen har ingen heller reagerat på detta än i dag!
Nils har sannolikt själv skrivit eller åtminstone författat brevet, för att förstärka den negativa bilden av Kaj inför resningen.
Han spekulerar då i att hans moster kan ligga bakom, men undrar i så fall varför hon skickar ett handskrivet brev när hon har dator.
Problemet är bara att INGEN har nämnt att det var handskrivet, och mig veterligen har ingen heller reagerat på detta än i dag!
Nils har sannolikt själv skrivit eller åtminstone författat brevet, för att förstärka den negativa bilden av Kaj inför resningen.