2017-05-22, 10:33
Medlem
HighwayDelights avatar
Citat:
Ursprungligen postat av begsjp
Finns det någon sida på nätet där man kan posta sina bilder och få en objektiv bedömning från främlingar angående hur bra man ser ut? Är faktiskt själv väldigt osäker på exakt hur bra/dåligt mitt utseende är. Jag tror att jag är en 4a-6a (om vi antar att 5 = Medel). Hade varit kul att göra en undersökning med 10-15 främmande tjejer från utlandet och se medelvärdet.

Ja, ja... Jag vet att utseendeskalan är bullshit och snygghet är subjektivt, men om man frågar 20 tjejer borde man få en hyfsad uppfattning.

Helst ingen sida som reddit där alla världens människor kan se än...

Snyggast.se eller vad det nu hette, fanns ju, vet dock inte om det ligger uppe än..

Tinder verkar vara skit, ytligt jävla bekräftelsehoreri!
Citera
2017-05-22, 10:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svennebajs
Återigen någon som vet om man måste ha Facebook för att kunna använda Tinder eller går det bra att bara skapa ett konto?

Ja, det måste du. Bara skapa ett fejkkonto länkat till din mejl.
Citera
2017-05-22, 10:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Komsevaduvill
Skulle vilja höra vad tjejerna har att säga om Tinder.
1. Brukar ni kolla på alla bilder eller väljer ni redan vid första?
2. Finns det saker som ni dissar direkt (t.ex. barbröstade bilder)?
3. Saker som ger plus i eran bok?

Måbäst!

1. Om första bilden är intressant kollar jag in resterande bilder också.
2. Barbröstade bilder går oftast bort ja. Killar som känner behovet av att ha med tjejer på sina bilder går också bort. Man vet inte riktigt om det är en kompis eller flickvän.
3. En kul presentation, kan vara sarkastisk men med glimten i ögot. Tatueringar ger garanterat plus i min bok men det är ju givetvis en smaksak.
Citera
2017-05-22, 13:45
Bannlyst
På min iphone står det fortfarande en "etta" över appen vilket betyder alltså att jag fått ett meddelande utan att ha kollat. Har gått in och ut ur appen gång på gång och ser att det är en orange bubbla över meddelandeikonen. Går in men ser ingenting. Har någon skrivit till mig utan att jag fått det? Hur löser jag det?

Måste vara någon bugg.
Citera
2017-05-22, 14:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HighwayDelight
Snyggast.se eller vad det nu hette, fanns ju, vet dock inte om det ligger uppe än..

Tinder verkar vara skit, ytligt jävla bekräftelsehoreri!

Tack, vet du om det finns någon utländsk variant?
Citera
2017-05-22, 17:23
Bannlyst
Citat:
Finns det någon sida på nätet där man kan posta sina bilder och få en objektiv bedömning från främlingar angående hur bra man ser ut? Är faktiskt själv väldigt osäker på exakt hur bra/dåligt mitt utseende är. Jag tror att jag är en 4a-6a (om vi antar att 5 = Medel). Hade varit kul att göra en undersökning med 10-15 främmande tjejer från utlandet och se medelvärdet.

Ja, ja... Jag vet att utseendeskalan är bullshit och snygghet är subjektivt, men om man frågar 20 tjejer borde man få en hyfsad uppfattning.

Helst ingen sida som reddit där alla världens människor kan se än...

Vadå så man kan ge reputation och points på andras utseende på Tinder?
Citera
2017-05-22, 18:52
Medlem
Fick min första matchning idag. Och jag skrev ett meddelande och sedan försvann den direkt.

Appen fungerar iallafall.
Citera
2017-05-22, 21:23
Medlem
HighwayDelights avatar
Citat:
Tack, vet du om det finns någon utländsk variant?

Ingen aning, har aldrig provat detta, o tänker inte göra
Har redan mitt på det torra!
Citera
2017-05-23, 02:16
Medlem
Har aldrig använt Baado / Tinder men nu har jag en iPhone och detta verkar ju ha potential till att döda lite tid och få lite skratt (what to lose!)

Så jag laddar ner den här appen right? och sen väljer jag ut några bilder och använder dom och sen är det fritt fram för folk att trakaserra mitt ansikte hela dagen lång medans jag får göra detsamma?
Att det är kopplat till FaceBook har jag ju förstått. Men är det något negativt? Ex. att det dyker upp i mitt flöde där på något vis och folk börjar tycka jag blivit ensam? Och, brukar folk använda sina riktiga namn?

Ser fram imot att slö surfa med detta vakna nätter och kanske rent av få lite tur.

VH / Klubben
Citera
2017-05-23, 04:39
Bannlyst
Känns ju som att tinder har dött ut totalt.
Citera
2017-05-23, 06:52
Medlem
Boeg.Von.Aersles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svartklubben
Har aldrig använt Baado / Tinder men nu har jag en iPhone och detta verkar ju ha potential till att döda lite tid och få lite skratt (what to lose!)

Så jag laddar ner den här appen right? och sen väljer jag ut några bilder och använder dom och sen är det fritt fram för folk att trakaserra mitt ansikte hela dagen lång medans jag får göra detsamma?
Att det är kopplat till FaceBook har jag ju förstått. Men är det något negativt? Ex. att det dyker upp i mitt flöde där på något vis och folk börjar tycka jag blivit ensam? Och, brukar folk använda sina riktiga namn?

Ser fram imot att slö surfa med detta vakna nätter och kanske rent av få lite tur.

VH / Klubben

Ja, det suger hästma att bygga appar som kräver ett Facebook-konto IMO. Utöver det spelar det väl ingen roll. Nej, inget postas till ditt flöde.
Citera
2017-05-23, 09:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Boeg.Von.Aersle
Ja, det suger hästma att bygga appar som kräver ett Facebook-konto IMO. Utöver det spelar det väl ingen roll. Nej, inget postas till ditt flöde.
Är egentligen inget fan av FB-baserade appar, men det går inte att förneka att det finns fördelar, man slipper mata in mycket information som man (de flesta) redan har inmatad på FB (namn, ålder, intressen, bilder). Samt minskar oseriösa deltagare aningen (lite jobbigare att behöva skapa ett fake FB) Men vill man inte delta med sitt riktiga FB kan man ju bara skapa ett nytt FB bara för Tinder.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in