• 7 424 online
  • 1 101 307 medlemmar
  • 57 357 062 inlägg
2017-05-21, 22:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SvartChili
Det var ett riktigt vettigt budskap. Jag tar till mig det.

Jag tycker väl att var och en, man som kvinna här, skall göra rätt.
Citera
2017-05-21, 22:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SvartChili
Du kan börja med att läsa i regler, läs särskilt. 0.02 https://www.flashback.org/regler gå vidare till FAQ kanske och ställ sedan din fråga här. (FB) ♦·♦·♦ Fråga om Flashback här! ♦·♦·♦. Då kommer mods att svara dig.

Hoppas du kan lära dig vad det är och lycka till!
Vad sägs om att försöka göra om och göra rätt när man skriver konstigt?

Jag ska vara snäll: du menade offtopic mot delforumets ämne? Läser man endast rubriken så kan det ofta framstå som tråden är felplacerad. Sedan startas vissa trådar om problem här då TS eller allmänheten anser att det först och främst är feminister som ska förklara då de anser att just feminismen är minst ansvarig för sina "misstag".
Citera
2017-05-21, 22:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NiveaBodylotion
Vad sägs om att försöka göra om och göra rätt när man skriver konstigt?

Jag ska vara snäll: du menade offtopic mot delforumets ämne? Läser man endast rubriken så kan det ofta framstå som tråden är felplacerad. Sedan startas vissa trådar om problem här då TS eller allmänheten anser att det först och främst är feminister som ska förklara då de anser att just feminismen är minst ansvarig för sina "misstag".

Men nu är ju inte frågan så mycket TS, utan om Flashback och då Flashback som "plattform"?
För tråden är inte ens rapporterad.
Men då accepterad i avdelningen "Flashback".
Som sagt, men ger man andra en plattform för så befinner man sig kanske hjälplöst inför?
Citera
2017-05-22, 21:32
Medlem
Djupfryss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Disciplina
Men allvarligt, hur ofta hänvisar feminister på /f150 till "osynliga andar"? Slår du upp förstasidan på /f150 just nu så är ju 100 % av trådarna startade av övertygade antifeminister, och sedan har du kanske ett par feminister som envist bemöter antifeministernas tramsande. När hänvisade någon till "osynliga andar" senast? Typ 2016 som bäst. Forumet har helt och hållet övergått till att vara en antifeminstisk plaskdamm. Det är ingen som ens försöker diskutera strukturteori där längre, om du så hade önskat det så är det svårt att argumentera för att det skulle finnas ett behov av att flytta sådana trådar, när de knappt existerar till att börja med.

Så inga kommentarer om forumet alltså?

Med osynliga andar avsåg jag begrepp som glastak, patriarkala strukturer och socialt kön. Det var alltså bildligt formulerat. Vet att du har svårt med liknelser, så jag tar mig tiden att förtydliga.

Du har däremot fullständigt rätt i att jag upplever att forumet sjunkit något enormt i kvalitet. Det gör mig inte frustrerad, men jag liksom du använder mig ibland av provokationer för att locka fram självmål av de jag debatterar mot. Och faktum är att feminismen i dess nuvarande form är rökt som ideologi. Att kalla sig feminist börjar idag bli ungefär lika fräscht som halalslakt på getter. Därför lägger jag inte så mycket energi på vad feminister kläcker ur sig nuförtiden utan lägger fokus på att få er att framstå som de fundamentalistiska vettvillingar ni faktiskt är.

I trådar där du försöker leta seriösa argument, typ som i tråden om skillnader i matematisk förmåga mellan könen läser jag med intresse vad du skriver och försöker förstå hur du tänker. Men att upprätta någon djupare samsyn mellan två individer likt dig och mig är helt ogörligt. Däremot är, och skall så vara, ett fritt debattklimat präglat av hårda ord och oförsoning.
Du kallar mig för rasist, kvinnohatare och horknullare. Bl.a.
Mina förolämpningar tillbaka såsom kuksugerska, psykfall och aspie anser jag inte vara grövre.

Hursomhelst, forumet feminism är dött. Allt färskt kött ifrån feminismens håll blir här grillat, söndertuggat och utspottat på nolltid. Typfeministen som vågar sig in här lever i en fantasivärld, i en bubbla kan man se det som. Hon eller han blir brutalt ansatt med argument och metoder de inte ens kunde föreställa sig existerade. Och de kryper iväg med svansen mellan benen.

Kvar finns bara krigare likt dig. Även om jag inte har mycket till övers för de som är för psykiskt svaga för att klara av att leva sitt liv utan att hänge sig åt dogmatiska vanföreställningar får jag ändå ge dig och schäfern en eloge. Ni är krigare.

I övrigt så är Flashback för mig en otroligt viktig källa till information. Det finns så många här som är betydligt vassare än mig på att i ord formulera tankar och idéer. Tyvärr överskuggas det ibland av alla dårar, men att jag skriver mindre nuförtiden beror faktiskt på att det finns så många andra som bättre uttrycker en stor del av mina åsikter.
Citera