Citat:
Ursprungligen postat av
kejsarinnakanel
Vem tänker du på? GW pekar ju inte ut någon, inte så att vi kan fatta vem han menar. Nio månader senare är det ett nytt övergrepp där och den mamman ska ha känt igen tonåringen men han stack och ska sen ha rest till Norge (var nu det kom ifrån?). Men vem var det?? I TVserien hör jag bara R säga att det var Robbin...? Var bussig och skriv vem du har i åtanke.
Jag tror detta är lite förvirrat.
Jag har inte hört från något stabilt håll om man säger så, att C eller R skulle nämnt rätt person.
Det står i Hjelmgren att en av "Anders"-ungarna var den 12-åring som var sexuellt störd och lite hämmad. (I DI säger de namnet Robert, så det skulle väl vara det Anders står för.)
Men jag tycker det verkar som det finns alla skäl att inte ta det på för stort allvar, med tanke på att nästan ingenting i Hjelmgrens rapport är med sanningen överensstämmande.
Men den GW pekar på, gissar väl folk är den hämmade 12-åringen.
Men den som våldtog en 3-åring 9 månader senare sägs ju nu i tråden var 13 vid Kevins död... Men, igen, det utesluter ju ingenting, eftersom det mesta Sandbergs utredning kommit med inte stämt, och det kan t o m röra sig om medveten anonymisering för allt jag vet. Så, kort version: Ingen vet säkert, men många är förvirrade.