2017-05-22, 17:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av snaffran
Min "magkänsla" säger mig att MR lagt korten på bordet i och med att han har erkänt sin del i det hela: så nu säger han helt enkelt som det är och inser att det inte ger något att strö på med ännu fler lögner/drama/vidlyftiga vilda planer mm. IMO har han nog fått nog av allt sånt nu när han suttit häktad och förhoppningsvis blivit ren från både droger och JMs spindelväv.

Det har nog varit en sju-jävla Cirkus Scott för den killen att landa i Sverige från "vilket-land-han-nu-kommer-ifrån"....o hamna hos JM! Oh dear Lord!

Min magkänsla talar samma språk som din, verkar det som. Däremot är det väl tänkbart att JJ fabulerat en del.
Citera
2017-05-22, 17:05
Medlem
afKnollentotts avatar
MR återberättar väl en historia. En, möjligen tillrättalagd historia, från allra första stund han fick kännedom om densamma.Sanningen / verkligheten kan ju vara en helt annan.....
Citera
2017-05-22, 17:06
Medlem
lasternassummas avatar
JJs motiv när han pratar med MR
Lite paustankar.
JB skrev vad som såg ut som dystra tankar dagen efter Akis död. JJ skrev om sitt livs misstag 1-2 månader senare. Ytterligare ett drygt halvår senare berättar JJ om Akis död för MR. Varför?

– Han vill av omtanke varna MR så att han flyttar ifrån JM innan han råkar illa ut?
– Han och JB vill inte ha MR hos JM?

JJ uttryckte stark motvilja mot JM i samband med resan till Thailand efter mordet på Göran.

Jag tror inte att någon av dessa två kommer att spela någon nyckelroll i NASAs kommande bemannade färd till Mars, men är det inte tanklöst av JJ att tala om detta? Kan han tycka att faran är över eftersom det gått lång tid?

Senast redigerad av lasternassumma 2017-05-22 kl. 17:16.
Citera
2017-05-22, 17:07
Medlem
Jag tror att samtalen mellan JJ och MR har ägt rum, och att JJ verkligen ville varna honom. Men att han ljög om hur det gick till. Kanske för att skydda DB och JB. Inte för att jag har egen erfarenhet, men det verkar omöjligt att ensam utföra det han ska ha påstått. Den som ror sitter mitt emot medpassageraren för att bara nämna en sak. Svårt då att överraska med kvävningspåsen. Finns annat också som skaver. Men jag tror att det är JJ som ljuger. Inte MR. Tror inte att någon av dem vet något om ekor.
Citera
2017-05-22, 17:13
Medlem
snaffrans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lasternassumma
Lite paustankar.
JB skrev vad som såg ut som dystra tankar dagen efter Akis död. JJ skrev om sitt livs misstag 1-2 månader senare. Ytterligare ett drygt halvår senare berättar JJ om Akis död för MR. Varför?

– Han vill av omtanke varna MR så att han flyttar ifrån JM innan han råkar illa ut?

JJ uttryckte stark motvilja mor JM i samband med resan till Thailand efter mordet på Göran.

Jag tror inte att någon av dessa två kommer att spela någon nyckelroll i NASAs kommande bemannade färd till Mars, men är det inte tanklöst av JJ att tala om detta? Kan han tycka att faran är över eftersom det gått lång tid?

...min spontana tanke är att JJ i sin "dimma" vill varna sin vän för JM och med tanke på att Akis död klassas som olycka, så tror han nog i sin dimma att faran är över...japp....sen säger han kanske liiiite mer än han tänkt för att MR är vän och sympatisk, men kommer dock på sig själv och säger "du vet redan för mycket"...så jag tänker att JJ skulle varna - inte berätta så mycket just varför....

Nää och nån rymdfärd lär det inte bli...
Senast redigerad av snaffran 2017-05-22 kl. 17:15.
Citera
2017-05-22, 17:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lasternassumma
Lite paustankar.

JJ uttryckte stark motvilja mor JM i samband med resan till Thailand efter mordet på Göran.

JJ och JB har ju mjölkat JM på pengar rätt länge verkar det som. Uppgifter finns som kan tala för att JJ är en rätt farlig person. Bla JB tycks ha varit väldigt rädd för honom. Kan ha haft ett intresse av att MR togs ur bilden. En konkurrent mindre om pengarna. Kan ha haft ett intresse av att JM hölls på grön kvist.

Var han inte inblandad i misshandeln också?

Ständigt denne JJ.

Lite för lite är känt om honom. AP har tröskats igenom rätt väl den senaste tiden. Kanske dags att tröska JJ också?
Citera
2017-05-22, 17:18
Medlem
blodgivarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vallero
Hikes undrar om systern vid något tillfälle upplevt 41-åringen som påverkad av något annat än alkohol.
- Nej, aldrig.
Varför Hikes ställer denna fråga är rätt märkligt.
Systern har väl själv varit så nerdrogad att hon inte märker något : exempel : kommer du in i en bar klockan 02 nykter verkar de flesta påverkade MEN om du själv suttit där och sköljt ner " ubåtar " de senaste fyra timmarna verkar omgivningen ju normal Denna chinaälskande kläddesigner är ju urtypen för en lyxhippie : vänligen kolla in de indiskinspirerade topparna/ klänningarna
Citera
2017-05-22, 17:21
Medlem
lasternassummas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Refraktor
JJ och JB har ju mjölkat JM på pengar rätt länge verkar det som. Uppgifter finns som kan tala för att JJ är en rätt farlig person. Bla JB tycks ha varit väldigt rädd för honom. Kan ha haft ett intresse av att MR togs ur bilden. En konkurrent mindre om pengarna. Kan ha haft ett intresse av att JM hölls på grön kvist.

Ständigt denne JJ.

Lite för lite är känt om honom. AP har tröskats igenom rätt väl den senaste tiden. Kanske dags att tröska JJ också?

Absolut en möjlighet! Visst hade väl JJ eller JB (kanske båda) uttryckt missnöje med t.ex. att MR åkte runt med JMs bilar på ett sätt som inte dom fick...
Om MR kostade pengar så kanske det blev mindre till JB/JJ...

Citera
2017-05-22, 17:24
Medlem
lasternassummas avatar
Citat:

Ständigt denne JJ.

Den där tjocka mappen om JJ hos polisen vore intressant att ta del av.
En del vet vi (innhav, bruk, ett stort antal olovliga körningar), men det mesta har inte lett till åtal. Av olika orsaker kanske, varav tystade vittnen kan vara en?

Senast redigerad av lasternassumma 2017-05-22 kl. 17:26.
Citera
2017-05-22, 17:33
Medlem
snaffrans avatar
Citat:
Bla JB tycks ha varit väldigt rädd för honom.

IMO så tror jag att JJ och MR bondade MEN som MR sa i förhör "den misstänkte 25-åringen och hur han blev när han hade rökt hasch. Han blev allvarlig. Det han sa var inte på skoj då." Kan nog har skrämt skiten ur både JB, MR och halva E-tuna.

Hur mycket kan polisen tänkas ha i den luntan mot JJ?
Citera
2017-05-22, 17:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av snaffran
IMO så tror jag att JJ och MR bondade MEN som MR sa i förhör "den misstänkte 25-åringen och hur han blev när han hade rökt hasch. Han blev allvarlig. Det han sa var inte på skoj då." Kan nog har skrämt skiten ur både JB, MR och halva E-tuna.

Hur mycket kan polisen tänkas ha i den luntan mot JJ?

Rätta mig nu för jag kan minnas fel. Fanns det inte ett påstående om att JJ mördat tidigare? Utomlands.
Citera
2017-05-22, 17:45
Medlem
lasternassummas avatar
Citat:
Rätta mig nu för jag kan minnas fel. Fanns det inte ett påstående om att JJ mördat tidigare? Utomlands.

Jodå, någon i FUP påstår att han är efterlyst för mord i Afghanistan.
Det kan ha varit något som DB sagt till sin flickvän, men sedan tagit tillbaka.
Kanske var det någon som sagt det till AB. Jag minns inte nu vem som sagt det.

Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in