2017-05-22, 12:55
Medlem
dictionarys avatar
Jaha, ni andra som också följer det här sorgliga fallet, vad säger ni om att spekulera lite i framtiden?

Om jag läst rätt är de åtalade för synnerligen grov misshandel som ger mellan 4 och 10 år, och grovt vållande till annans död som kan ge mellan 1 och 6 år. Hur många år tror ni de får om de döms?

Kommer de att fortsätta vara ihop efteråt eller har förundersökningsledarnas försök att spela ut dom mot varandra lyckats så bra att de aldrig mer vill se varandra? Jag har en känsla av att iaf Erika kommer att skaffa ett barn igen när hon får möjlighet men kanske med någon ny pojkvän.
Citera
2017-05-22, 13:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dictionary
Jaha, ni andra som också följer det här sorgliga fallet, vad säger ni om att spekulera lite i framtiden?

Om jag läst rätt är de åtalade för synnerligen grov misshandel som ger mellan 4 och 10 år, och grovt vållande till annans död som kan ge mellan 1 och 6 år. Hur många år tror ni de får om de döms?

Kommer de att fortsätta vara ihop efteråt eller har förundersökningsledarnas försök att spela ut dom mot varandra lyckats så bra att de aldrig mer vill se varandra? Jag har en känsla av att iaf Erika kommer att skaffa ett barn igen när hon får möjlighet men kanske med någon ny pojkvän.

Man hoppas ju på maxstraff såklart men det är nog att hoppas för mkt. Man kommer nog försöka dra upp deras diagnoser eller historia som förmildrande omständigheter vilket är ett skämt. Det gör dig inte till barnamördare. Lås in dem och kasta bort nyckeln.

Hon eller båda kommer säkert att skaffa barn igen (hemska tanke). Brukar ju se ut så. Man kan inte ta hand om sig själv, har barn omhändertagna eller, i detta extrema fall, man har dödat ett spädbarn. Men fler barn ska man sätta till världen. Någonstans borde det ju vara stopp, man klarar helt enkelt inte att ta hand om ett barn och ska därför inte ha möjligheten att förstöra ytterligare ett liv.
Citera
2017-05-22, 13:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dictionary

Tror att A kommer få 7-8 år. Läste någonstans att om man blir fälld för båda så tar man ungefär hälften av det "lägre straffet" och lägger på det "högre straffet". Tror (tyvärr) att E går fri.
Citera
2017-05-22, 15:15
Medlem
Läste nyss att Kristianstadsbladet slutar med direktrapportering from idag. Hmmm...någon som bor i närheten och kan gå dit?? Snäääälllaaaa...
Citera
2017-05-22, 15:53
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrsGossip
Det gjorde hon väl inte alls? Hon ville rådfråga om blåmärkena, vilket iofs. möjligen kan ha varit ett förtäckt rop på hjälp. Resten är en Merwinna-fabrikation.

Hon sa det i förhören i rättssalen, att hon någonstans hade hoppats att någon skulle ha svarat att det var pappan som gjort det, och att hon skulle ta barnet och gå till polisen (eller något sådant), för då skulle hon antagligen ha gjort det. Hon behövde den pushen. Du får läsa tillbaka på Kristianstadsbladets live-rapportering, det finns inte i FUP:en (däremot finns hennes inlägg på Familjeliv i FUP:en).

Det var väldigt synd att folk på Fl jamsade med den gången om leukemi och annat...
Citera
2017-05-22, 16:06
Medlem
kermassas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Hon sa det i förhören i rättssalen, att hon någonstans hade hoppats att någon skulle ha svarat att det var pappan som gjort det, och att hon skulle ta barnet och gå till polisen (eller något sådant), för då skulle hon antagligen ha gjort det. Hon behövde den pushen. Du får läsa tillbaka på Kristianstadsbladets live-rapportering, det finns inte i FUP:en (däremot finns hennes inlägg på Familjeliv i FUP:en).

Det var väldigt synd att folk på Fl jamsade med den gången om leukemi och annat...
Var jamsade de på? Hon fick tre svar varav alla sa kontakta vården nu, inga spekulationer öht. Eller finns det fler trådar än den på sida 1139?
Citera
2017-05-22, 16:13
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kermassa
Var jamsade de på? Hon fick tre svar varav alla sa kontakta vården nu, inga spekulationer öht. Eller finns det fler trådar än den på sida 1139?

Ja, men de sa inget om att pappan kunde ha misshandlat barnet, väl? Och att hon borde ta barnet och fly?
Citera
2017-05-22, 16:30
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av coryputman
Tror att A kommer få 7-8 år. Läste någonstans att om man blir fälld för båda så tar man ungefär hälften av det "lägre straffet" och lägger på det "högre straffet". Tror (tyvärr) att E går fri.

E har ju definitivt inte tagit sitt föräldraansvar, så jag har väldigt svårt att se att hon skulle gå fri.
Citera
2017-05-22, 16:36
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mogna-Meloner
E har ju definitivt inte tagit sitt föräldraansvar, så jag har väldigt svårt att se att hon skulle gå fri.

Jag tror att hon får skyddstillsyn eller liknande, men inte fängelse.
Citera
2017-05-22, 16:58
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Jag tror att hon får skyddstillsyn eller liknande, men inte fängelse.

Aha, jag tänker att hon får fängelse liksom A. Tids nog får vi veta.

Kan hon verkligen dömas till skyddstillsyn när det straffet inte ingår i det de är åtalade för? Eller har jag förstått fel?
Senast redigerad av Mogna-Meloner 2017-05-22 kl. 17:13.
Citera
2017-05-22, 18:03
Medlem
rubin22s avatar
Citat:
Ja, men de sa inget om att pappan kunde ha misshandlat barnet, väl? Och att hon borde ta barnet och fly?

I detta fall borde det vara barnet som skulle ha flytt ifrån sina båda föräldrar!

Förstår inte att man kan sitta och skriva, ja mamman säger det, ja då är det ju så, punkt slut!
Hur mycket trovärdighet har hon egentligen? Som jag tidigare skrivit så finns det inget som bevisar att hon var en sån undergiven person som vissa tycks veta här, att hon sökt på en massa sidor, familjeliv m.m bevisar inget, anser jag!
Om hon nu inte själv var beblandad i detta, så nog måste hon någon gång under tiden börjat förstå... Måste väl för fan ha sett att hennes dotter inte mår bra! Då läggar man sig väl inte och sover med hörlurar och lämnar henne ensam med honom! Har hon inte fattat ett jota, så måste hon ju ligga på särskolenivå, eller ha grav autism, men även dem skulle veta bättre, så nej jag tror inte att hon är oskyldig!
Citera
2017-05-22, 18:04
Medlem
kermassas avatar
Citat:
Ja, det är ju väldigt lätt att leka duktig med facit i hand. Skriker du barnmisshandel i alla trådar där barnets symptom kan bero på misshandel? Eller bara teoretiskt retroaktivt nu när du vet att så var fallet?

Att säga åt E att uppsöka vård omedelbart är inte på nåt sätt felaktigt gjort av medlemmarna. Det var vård H behövde i första hand, polisanmälan i andra.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in