2017-05-22, 02:08
Medlem
Mamman (mamman från helvete)ser att dottern har fått blåmärken i ansiktet när pappan har haft henne,då avbokar hon bokad tid på BVC ! för att slippa förklara för personalen hur blåmärken har uppkommit!
Citera
2017-05-22, 06:37
Avstängd
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FruStormufti
Samma här. Han beskriver sin nyfödda som lat och arg. Helt groteskt av en människa att säga så.
Enda sättet att få så många frakturer på revbenen utan blåmärken är väl att ramla ofta.
Han tappade och kastade barnet varje gång det sket sig i spelen.

Ni här som förfasas över deras nattliv vid datorn osv, ni är för mycket vid skärmen själva.
Säkert på fler forum. Merwinna förkastar den här handikappade tjejens sätt att söka svar på frågor på nätet, och i några inlägg senare bedyrar att barnet skulle ha varit i liv om bara den onda mamman skrivit inlägg på forumet familjeliv(?)som just Merwinna hänger på och då skulle hon larmat osv.
Hör på er själva, en del av er. Den efterblivna pappan och ni har en hel del gemensamt.

Mamman skrev ju på Familjeliv och sökte stöd för att ta sig ifrån pappan med bebisen. Och om du hade läst lite noggrannare det jag skrev, hade du sett att problemet var att jag INTE hänger så ofta på Fl längre, för då hade jag kanske sett inlägget och kunnat ge henne den pushen. Mina barn är för övrigt i övre tonåren/vuxen, så du behöver inte oroa dig för dem...

Men visst är det så att många mammor sitter alldeles för mycket på olika mammaforum i stället för att ta hand om själva barnen... Jag har tänkt det ibland just på Familjeliv; jag har undrat hur en mamma med småbarn egentligen kan sitta där så mycket. Inte bara en förresten, utan flera. Det är en tråkig bieffekt av mammaforumen - men det finns ju också fördelar som att man kan be andra mammor om råd, få se att man inte är ensam om vissa problem o.s.v..
Citera
2017-05-22, 07:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Mamman skrev ju på Familjeliv och sökte stöd för att ta sig ifrån pappan med bebisen.
Det gjorde hon väl inte alls? Hon ville rådfråga om blåmärkena, vilket iofs. möjligen kan ha varit ett förtäckt rop på hjälp. Resten är en Merwinna-fabrikation.

Citat:
Men visst är det så att många mammor sitter alldeles för mycket på olika mammaforum i stället för att ta hand om själva barnen... Jag har tänkt det ibland just på Familjeliv; jag har undrat hur en mamma med småbarn egentligen kan sitta där så mycket. Inte bara en förresten, utan flera. Det är en tråkig bieffekt av mammaforumen - men det finns ju också fördelar som att man kan be andra mammor om råd, få se att man inte är ensam om vissa problem o.s.v..

Hur mycket och när dessa mammor faktiskt sitter där är ju svårt att avgöra. Jag menar, det är väl inget fel i sig att sitta där under tiden som barnet sover t.ex.
Men visst, de finns säkert en hel del som fastnar i det och blir beroende också. Det är på gott och ont med föräldraforum.
Citera
2017-05-22, 07:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ElsaLisa
Jag håller så med dig, hade inte allt hemskt hänt i denna lilla familj hade ju upplägget att låta mamman sova när pappa ändå är vaken varit fantastiskt, tänk så mycket lättare allt hade varit om man fick sova när barnen var spädisar.
finns ju dessutom några få barn som sover hela natten väldigt tidigt, är dessa mammor sämre då för att dom inte har sitt barn vid bröstet 24/7? Väldigt märkliga åsikter här.

Jag håller med. Jag tillhör dem som aldrig sett något märkligt i själva upplägget med "skift-vak". Tycker det verkar som en smart lösning om man tar tillvara på den och gör det bästa av den, vilket dessa föräldrar tyvärr inte har gjort
Citera
2017-05-22, 08:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CharlieR
Herregud, jag hoppas att alla som uttrycker saker om att det är onaturligt om en mamma inte har sitt barn vid bröstet/i famnen 24/7 förstår att det inte är någonting unikt med dem för att de är mammor. Pappa duger precis lika bra som primär anknytningsperson som mamman gör. Nu är det visserligen rätt offtopic men det är läskigt att så många kvinnor ser föräldraskapet under den första tiden som någon form av rättighet de har (pappan ska vara glad om han får någon föräldraledighet alls liksom).
Nu handlar ju detta om att ingen av föräldrarna verkar ha knutit an till flickan för när mamman låg och sov med öronproppar så satt pappan och spelade medan flickan låg i vagnen... sen beror det ju på om man ammar eller inte och oavsett hur bra en pappan än är så kan han inte lägga sitt barn vid bröstet och amma. Denna flickan ammade (sägs det) och då är det väldigt lång tid för en nyfödd att inte komma till bröstet.
Citera
2017-05-22, 08:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FruStormufti
Samma här. Han beskriver sin nyfödda som lat och arg. Helt groteskt av en människa att säga så.
Enda sättet att få så många frakturer på revbenen utan blåmärken är väl att ramla ofta.
Han tappade och kastade barnet varje gång det sket sig i spelen.

Ni här som förfasas över deras nattliv vid datorn osv, ni är för mycket vid skärmen själva.
Säkert på fler forum. Merwinna förkastar den här handikappade tjejens sätt att söka svar på frågor på nätet, och i några inlägg senare bedyrar att barnet skulle ha varit i liv om bara den onda mamman skrivit inlägg på forumet familjeliv(?)som just Merwinna hänger på och då skulle hon larmat osv.
Hör på er själva, en del av er. Den efterblivna pappan och ni har en hel del gemensamt.
Nu vet du ju egentligen ingenting om andras datorvanor, men visst är det sant att det är ingen bra idé att kasta sten i glashus när man själv skriver på Flashback (det gäller ju även dig).
Det som är problemet med dessa föräldrarnas datorvanor är inte det faktum att mamman googlat eller skrivit i forum (det kan man tycka vad man vill om även om man skulle önska att riden spenderades på barnet) utan att hon gjort det för att hon uppenbarligen sett att saker inte stått rätt till och ändå valt att inte uppsöka vård för flickan oavsett vad hon själv sett och även om hon fått rådet på nätet...
Att pappan sen suttit och spelat dator hela nätterna är ju hemskt för det innebär att han förmodligen blivit frustrerad om det gick dåligt eller om han blev störd (han brukade bli det men säger att han inte blev irriterad på flickan...) och att det kan ha gått ut över barnet eller så hade han hörlurar så han inte hörde henne och samtidigt låg mamman med öronproppar och dörren stängd. Så jo då tycker jag man kan förfasas av deras datorvanor!
Citera
2017-05-22, 09:20
Medlem
PickiPickis avatar
Nu drar rättegången igång med vittnesförhör.. http://www.kristianstadsbladet.se/kristianstad/vittnesforhor-i-babyfallet/
Citera
2017-05-22, 09:28
Medlem
Dark Intentionss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av byproxy
Mitt första inlägg här på Flashback någonsin. Hoppas ni ursäktar om det blir galet.

Har följt den här tråden en del och har försökt söka i tråden men hittar inte att någon skrivit om att A (och E?) brukade "koppa" H om hon inte åt bra?

Det här är kanske redan skrivet men... Jag gissar att de haft en liten specialkopp som är till för att mata med om flaska eller amning inte funkar. Jag har själv "koppat" mitt barn och fick med mig såna koppar från BB. De jag fick såg ungefär ut som en fluorsköljningskopp fast med en rundad pip så att säga. Ena kanten är formad som en sked.

Jag gissar att såret/svullnaden under tungan kommer från brysk matning med en sån kopp. Jag tyckte själv det var svårt att mata min gråtande bebis med kopp eftersom pipen hamnade under tungan...

A berättar om det på s. 1808:
"Och liksom om hon äter mer än, äter hon mindre än förra gången så är det ju
liksom, det är ju inte bra liksom då koppar jag ju. Då tar jag en kopp och koppar
henne, om hon int"

Kan det stämma tror ni?

Jag fick för mig att de koppade med locket till nappflaskan. Den borde inte kunna komma ner där. De andra kopparna man använder är ju väldigt rundade.
Citera
2017-05-22, 09:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PickiPicki
Nu drar rättegången igång med vittnesförhör.. http://www.kristianstadsbladet.se/kristianstad/vittnesforhor-i-babyfallet/

Man måste liksom samla sig för att orka följa detta. Fy fan. Men känner att jag måste för lilla H skull.

Varför skriver de större tidningarna inte om fallet? Jäkligt konstigt.
Citera
2017-05-22, 09:46
Medlem
Har sett att mamman öppnar och stänger sin Facebook om vartannat. Antar att hon får mkt hat där. Märkligt att hon har den öppen för alla när den väl är öppen? Får pappan lika mkt hat på sin? Verkar inte finnas lika många kommentarer där vad jag sett. Även hennes instagram är öppen, fruktansvärt att se bilder på H och veta att hon blir så vidrigt behandlad och att hon inte ska få leva så länge till.
Citera
2017-05-22, 10:01
Medlem
TbbWs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Andromeda136
Har sett att mamman öppnar och stänger sin Facebook om vartannat. Antar att hon får mkt hat där. Märkligt att hon har den öppen för alla när den väl är öppen? Får pappan lika mkt hat på sin? Verkar inte finnas lika många kommentarer där vad jag sett. Även hennes instagram är öppen, fruktansvärt att se bilder på H och veta att hon blir så vidrigt behandlad och att hon inte ska få leva så länge till.

Mamman har inte tillgång till sin Facebook. Hon har ju restriktioner. Hennes advokat eller åklagare är där inne.
Citera
2017-05-22, 12:19
Medlem
Dom borde kollat efter eventuella skador på hunden också. Att en hund ska vara så pass rädd att den kissar på sig av att husse går mot den är ju inte normalt, även om han råkat trilla över den som valp.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in