2017-05-22, 16:26
Medlem
snaffrans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lasternassumma
MR säger nu att JJ och DB var med när Aki mördades.

OCH att han tror att även JB var där....oups!
Citera
2017-05-22, 16:27
Medlem
Champagneoclocks avatar
Vad skulle MR tjäna på att sitta och fabulera om vad JJ sagt?
Citera
2017-05-22, 16:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av snaffran
OCH att han tror att även JB var där....oups!
Enligt försvarsadvokaten ska expojkvännen också ha sagt att 42-åringens föräldrar och 25-åringens flickvän var där. Det råder nu tvivel om detta. Han grundar svaret på att 25-åringen ska ha sagt att hela familjen alltid var där. Han kan inte redogöra för det specifika tillfället då maken dog.
Citera
2017-05-22, 16:30
Medlem
snaffrans avatar
Citat:
MR säger nu att JJ och DB var med när Aki mördades.
Han tror att även JB var där (skrevs i rapporteringen, men togs sedan bort)...

...men föräldrarna??? Aj då! Där gick nog MR för långt i sina egna teorier...och sjönk sanningshalten i det han hört och tror sig själv veta...
Citera
2017-05-22, 16:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Refraktor
Just så. Men inget alls har sagts om alger i andra vävnader vilket sannolikt betyder att de inte har kunnat dra några slutsatser om förekomst vs icke-förekomst där. Pga kroppens skick förmodligen. Även om vattnet fylldes på "med självtryck" borde alger ha följt med. Samtidigt sköljde man lungorna vid den första obduktionen. Detta gör, enligt min uppfattning, att det är väldigt svårt att veta hur mycket alger som fanns där från början.

Ja just det. Vilket gör mitt scenario möjligt.

Hävdar man att de avsköljda organen ger upphov till tvivel så ja kanske. Men tillsammans med Mohammads vittnesmål väger det tugnt. Vattentätt är det dock inte ; )
Citera
2017-05-22, 16:32
Medlem
JustLikeMoneys avatar
Citat:
...men föräldrarna??? Aj då! Där gick nog MR för långt i sina egna teorier...och sjönk sanningshalten i det han hört och tror sig själv veta...

Jag tänkte samma sak, nu blev det väldigt vagt vittnesmål!
Citera
2017-05-22, 16:33
Medlem
Reimers avatar
Så här förklarade MR det om föräldrarna det grundar sig i vad JJ sagt om vilka som var där.

Citat:
Enligt försvarsadvokaten ska expojkvännen också ha sagt att 42-åringens föräldrar och 25-åringens flickvän var där. Det råder nu tvivel om detta. Han grundar svaret på att 25-åringen ska ha sagt att hela familjen alltid var där. Han kan inte redogöra för det specifika tillfället då maken dog.

https://www.svt.se/nyheter/live/rattegang-i-arbogafallet
Citera
2017-05-22, 16:33
Medlem
lasternassummas avatar
Jag tolkar det som att JJ sagt till MR att hela familjen var där.
MR tolkade det som att även Anki och Göran var där, men senare förstod att det var JM, Aki, tvillingarna, JJ, JB och DB som var där. Inte Anki och Göran.

Inte helt klart dock...

Citera
2017-05-22, 16:35
Medlem
lasternassummas avatar
Citat:

Han tolkade det först som att "hela familjen" inkluderade föräldrarna när JJ sa det, men han förstod senare att det var fel.

Så tolkade jag det.

Citera
2017-05-22, 16:36
Medlem
JustLikeMoneys avatar
Citat:
Jag tolkar det som att JJ sagt till MR att hela familjen var där.
MR tolkade det som att även Anki och Göran var där, men senare förstod att det var JM, Aki, tvillingarna, JJ, JB och DB som var där. Inte Anki och Göran.

Inte helt klart dock...

Ja, så måste det vara, får hoppas det framgick bättre i rätten än i SVT's flöde.
Citera
2017-05-22, 16:38
Medlem
afKnollentotts avatar
Citat:
Han tolkade det först som att "hela familjen" inkluderade föräldrarna när JJ sa det, men han förstod senare att det var fel.

Så tolkade jag det.

btw.... https://sv.wikipedia.org/wiki/K%C3%B6nsneutralt_personligt_pronomen
Citera
2017-05-22, 16:39
Medlem
lasternassummas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JustLikeMoney
Ja, så måste det vara, får hoppas det framgick bättre i rätten än i SVT's flöde.

Jag försöker följa flera flöden, just nu SVT och Expressen. Tillsammans blir lite bättre, men lite jobbigare...

Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in