Citat:
Ursprungligen postat av
Pynkis
Men oj vad du överanalyserar. Du konstruerar en sanning som du manipulativt försöker övertyga om...
Vi har ingen aning om varför han beter sig som han gör. Det kan finnas flera orsaker.
Oavsett brödernas medverkan eller inte vid Kevins död så har de tidigt berättat om att de har sett Kevin död vid sjön. Det bekräftades av styvmamman och pappa redan innan de lades in på psyket.
Föräldrarna trodde själva att bröderna kunde vara vittnen och hade sett någonting. C berättar för polisen att R har berättat att han såg vem som mördade Kevin. C säger också att han har sett någon döda Kevin och att bröderna berättade för de vuxna om att de sett att något hänt Kevin i sjön samma dag som Kevin dödades. Detta bekräftas och utvecklas av föräldrarna - bara en vecka efter Kevins död.
Tycker du att polisen skulle ha struntar i informationen? Kan du förstå varför man fortsatte förhören?
Det går inte att skylla på att polisen pressade fram denna information i ett så tidigt skede av utredningen.
Det jag vill protestera emot är att man tydligen, påhejade av Christianson, ser Christians uppgivna beteende på bryggan då "han går in i sig själv, pratar inte på en lång stund", att man anser sig se ett klart tecken:
Aha! Här drabbas han av sitt bortträngda minne, som naturligtvis känns outhärdligt för honom!
Jag försöker inte manipulera någon, jag vill påpeka att detta att psykiskt fjärma sig från en närmast outhärdlig situation, att liksom stänga av sig, inte är ovanligt och finns dokumenterat angående traumatiska offersituationer.
Du har lite bråttom när du läser tror jag.