Citat:
Du fånar dig i vanlig ordning. Det blir tydligt att du inte på något sätt är intresserad av att föra en konstruktiv diskussion.
1. Ja, självklart hade de varit bäst om NIST eller någon annan officiell myndighet först gjort någon form av dokumentering/undersökning på plats innan materialet forslades bort.
2. Lika självklart är det att materialet väl bortforslat, skulle ha organiserats och sparats i sin helhet på uppsamlingsplatserna så att kommande utredningar kan undersöka det i sina rekonstrueringar av förloppen.
3. Vad gäller WTC 7, så fanns inget material kvar för NIST (eller annan myndighet) att undersöka. Allt var rensopat och försvunnet.
4. Däremot så sparades en liten del av rasmassorna från WTC 1 - 2, men trots det undersöktes inte det av NIST med avseende på spår av sprängmedel/termit eller andra tecken på kontrollerad demolering.
Är det något av det här som är oklart förväntar jag mig att du tydligt förklarar varför.
1. Ja, självklart hade de varit bäst om NIST eller någon annan officiell myndighet först gjort någon form av dokumentering/undersökning på plats innan materialet forslades bort.
2. Lika självklart är det att materialet väl bortforslat, skulle ha organiserats och sparats i sin helhet på uppsamlingsplatserna så att kommande utredningar kan undersöka det i sina rekonstrueringar av förloppen.
3. Vad gäller WTC 7, så fanns inget material kvar för NIST (eller annan myndighet) att undersöka. Allt var rensopat och försvunnet.
4. Däremot så sparades en liten del av rasmassorna från WTC 1 - 2, men trots det undersöktes inte det av NIST med avseende på spår av sprängmedel/termit eller andra tecken på kontrollerad demolering.
Är det något av det här som är oklart förväntar jag mig att du tydligt förklarar varför.
Hur ska man kunna föra en konstruktiv diskussion om du inte ens har grundförutsättningar någorlunda rätt? Nu har du ju korrigerat dig tgenom att lägga till eller någon annan officiell myndighet när jag påpekade att NIST inte ens var inkopplade på utredningen i tid för att genomföra en undersökning på plats - det borde du väl vara glad över istället så att du kunde få det rätt till slut?
Angående punkt 2 så inser nog de flesta att det vore ett minst sagt omfattande projekt att spara alla rasmassorna - skulle man bygga några hundra enorma hangarer eller bara lägga dem att rosta sönder i öknen eller vad hade du tänkt? På den tiden var det inte särskilt många som ifrågasatte attackerna heller, det är ju en rörelse som växt fram med tiden - teorier om olika fantasifulla termitblandningar, tysta ickeradioaktiva kärnvapen, antigravitationsvapen eller hologramflygplan var nog inget man ens reflekterade över när besluten att städa upp platsen så snabbt som möjligt för newyork-bornas säkerhet togs.
Varför NIST inte undersökte rasmassorna för termit har de förklarat, sen är det ju upp till dig att tycka att förklaringen inte duger, men de har förklarat varför och hur de tog det beslutet (meningslöst samt att de redan uteslutit möjligheten). Dessutom finns det ju andra som gjort de testerna efteråt, som MVA Scientific Consultants...