Citat:
Ursprungligen postat av
Beatrice-10101
Jag har lyssnat på radion (Aino Johansson) och där säger man att Linda inte ville gifta sig.
Man hör även att något är lurt med kinaresan. Jag tror Linda visste att någon skulle dö.
Varför fattar ni inte hur det ligger till?
Livet knallar på, vem skrev det?
Helt fantastiskt att ni tar upp denna radiointervju. Den är inte bara gammal, den är också rena smörgåsbordet med indicier som pekar på Mördar-Mats, ett Fup-light för den late.
Ett axplock:
"En av brottsutredarna beskriver för tingsrätten att "sambon" växelvis var irriterad och ledsen där på polisstationen. Vid två tillfällen under deras samtal så lutade han sig över bordet och "skrik-grät", men polisen kunde inte se några tårar. Däremot noterar man en tydlig rodnad på sambons hals"
"Det är ju hon som har i princip försörjt dom båda då va. Men det är sambon som betalar alla räkningar, med Lindas pengar, med hennes bankkort. Han hade koder till hennes kort och han ehh, det sa hon själv att sambon betalade hennes räkningar från hennes konto, och jag sa: gör han det gör inte du det för det är ju du som tjänar pengar? Nej jag har inte tid sa hon då"
"Och med sig har dom ett testamente som Aino ska bevittna, vilket hon reagerar på. "För då när jag frågade, -"ja men varför skriver ni ett testamente nu ni ska ju snart gifta er?" Och då tog han henne avsides, sen hörde jag dom viska i köket"
"Aino tar fram ett utskrivet mejl som hon fått från Lindas mejlkonto bara någon dag efter att dom kommit hem från Kina: -"Hej sent i söndags kväll kom vi tillbaka hem, livet knallar på sin stilla gång som vanligt, Vi hade en bra semester men det är alltid skönt att komma hem igen och sova i sin egen säng, borta bra men hemma bäst." Men det låter inte som Linda! Just det här med livet knallar på det skulle hon inte skriva, Jag tror inte det är skrivet av henne."
"Sambon har inte heller ansökt om ledighet för bröllopsresan till London den 20-23 augusti, vilket linda hade gjort"
"Men sen har vi då också hittat i Mats telefon att han har varit i Borlänge under den här kvällen vilket han inte själv har berättat om i den här berättelsen om resan, vilket han inte kunnat förklara"
"Men däremot ringer aldrig sambon till Lindas låtsasmamma Aino för att höra om hon vet något eller för att berätta vad det är som hänt. "Nej, det meddelade han inte alls utan jag fick ringa upp honom eftersom jag kom i en kö och skulle handla, och det fanns AB`s löpsedel och med bild på Linda. Och det gjorde att jag glömde bort att tanka och allting jag bara körde hem och så ringde jag direkt. Och det han sa då det var att "så roligt att du ringer, vad glad jag blir". Mycket konstig röst och precis som han längtat efter att jag skulle ringa och det var en rolig händelse att jag ringde, inte vad skönt du ringde jag har glömt".