2017-05-21, 15:55
Medlem
Klarsyns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fagro
Jag anser det stämmer inte vad du påstår om Peter, han skulle aldrig ha fått ensam vårdnaden om sonen om han var den personen som du påstår.
När fadern får vårdnaden om sonen i mycket unga år då är det fadern som är korrekt, därför det görs en mycket noggrann undersökning om han är lämplig för det.
Sedan följs det upp av myndigheter hans lämplighet, och naturligtvis om sonen trivs med fadern.

Peter var en otäckt kontrollerande och lögnaktig person, nästan i stil med Mats. Han hotade Linda till tystnad. Linda vågade inte berätta för familjerätten hur Peter var mot henne. Men Peter begärde egen tid på familjerätten och ljög bl.a. om att Linda kunde fly utomlands, om hon fick ta hand om sonen. DET trodde myndigheterna på. Peter gjorde allt för att smutskasta Linda inför familjesekreteraren.

När jag ringde familjerättssekreteraren sa hon att jag inte skulle lägga mig i. Jag var inte ens släkt med Linda och de var vixna och myndiga och de kunde själva komma överens. Då flyttade Linda. Det sved i hennes hjärta, då hon kunde se sin son på gatan t.ex. och inte ens få gå fram och krama honom för Peter. Inte fick hon heller hämta honom på dagis och vara ensam med honom några timmar. Personalen hade nämligen blivit tillsagd av Peter, att Linda kanske kunde kidnappa sonen och fly utomlands. Vilket inte alls var sant.

Linda var förtvivlad och sa gråtande en gång att hon inte trodde att svenskarna kunde vara så elaka. Jag sa då att svenskarna är som alla andra länders folk. En del är bra - andra är det inte. Det finns onda och snälla människor överallt.

I Lindas fall var det svenska män de som behandlade henne värst - ett mordförsök och sedan ett mord! I de till synes lugnaste vatten - går de största fiskarna. Suck!
Citera
2017-05-21, 16:01
Medlem
Klarsyns avatar
Ett STORT tack till alla, som stöttar mig i Linda-tråden! Ni är underbara, värdefulla och duktiga! Jag vill gärna ge er alla en STOR KRAM!
Citera
2017-05-21, 16:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29
Menar du den bilen som vittnet, som var klädd i regnkläder, säger ha sett 1/8-09. Som du säkert vet så var det uppehållsväder den 1/8-09.
Sannolikt så blandar vittnet ihop olika dagar. Så summa summarum är det ingen annan än Mats Alm som sett LC sedan CG kl. 16:38 den 1/8-09.
Lördagen den 1/8 från 20.00 till 21.00 föll temperaturen kraftigt som menas att ett lågtryck kommit över området, som inte var något större regn det var inte mätbart.
Det förekom duggregn i närheten och den här mannen i regnkläder när han skulle bege sig ut på cykelturen kände han sannolikt på sig att regn hängde i luften och därför tog han på sig regnkläder för att gardera sig.
Det fanns ingen observation efter 21.00 och mannen med regnkläder var ute vid 23.00 tiden.
Senast redigerad av Fagro 2017-05-21 kl. 16:18.
Citera
2017-05-21, 16:15
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Lördagen den 1/8 från 20.00 till 21.00 föll temperaturen kraftigt som menas att ett lågtryck kommit över området, som inte var något större regn det var inte mätbart.
Det förekom duggregn i närheten och den här mannen i regnkläder när han skulle bege sig ut på cykelturen kände han på sig att regn hängde i luften och därför tog han på sig regnkläder för att gardera sig.
Det fanns ingen observation efter 21.00 och mannen med regnkläder var ute vid 23.00 tiden.

Är du meteorolog nu också eller spår du i kaffesump? Hur vet du att det regnade i närheten?
I närheten av vad?
Citera
2017-05-21, 16:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29
Är du meteorolog nu också eller spår du i kaffesump? Hur vet du att det regnade i närheten?
I närheten av vad?
När temperaturen faller snabbt är det ett lågtryck som kommit in, men det behöver inte betyda något mätbart regn på väderstationerna.
Det fanns uppgift att det var något duggregn i närheten men inte mätbart.
Jag brukar själv kolla barometern som visar när regn kan komma, då faller den tillsammans med temperaturen.
Mannen i regnkläder kanske hade barometer han kollade, och garderade sig därför.
Citera
2017-05-21, 16:30
Medlem
Klarsyns avatar
Citat:
Mats Alm den oskyldige
Citat:
Jag försöker inte smutskasta Linda men sanningen måste komma fram som rentvår Mats som har ingenting med Lindas försvinnande att göra.
Familjen Alm har lidit oerhört för den smutskastning som har drabbat dem och de är helt oskyldiga till hela den här "suppen".
Så här många idioter som det finns idag på tråden har det aldrig funnits tidigare.
Jag anser mig veta vilka det var som mördade Linda, men finns ingen anledning att peka ut dem och som jag har ingen rätt till.
Det är också mycket lätt att bevisa vilka det var, allt finns i förundersökningen.
Hela fallet är löst det enda som Mats blev dömd för var griftefridsbrott och där finns lösningen med drogen Scopolamin, som visar att han blev drogad med den.
Åtalet gällde att ingen annan visste var kroppen fanns utan Mats och att han var inte drogad utan spelade teater.
Eftersom Mats var drogad med Scopolamine faller hela det åtalet, därför de som gav drogen visste att Linda var mördad och var kroppen fanns.
Jag respekterar Linda och förstår hur hennes siutation blev, hon hade för mycket problem bakom sig, som kanske hade hjälpt med psykolog terapi.
Peters syster såg att hon hade problem och tog henne till psykolog, men hon hade behövt bli informerad att hon hade problem och att hon måste öppna sig helt för psykologen, som också har tystnadsplikt.
Linda skulle sannolikt blivit ett intressant fall för svensk psykolog, därför de hade nog aldrig upplevt något liknande.

Alla Lindas män har vetat om Lindas bakgrund. Så även Peter och Mats. Varför tog de inte hänsyn till det? Varför ville de utnyttja henne till max - helst sexuellt och ekonomiskt? Varför ville de kontrollera henne? Varför, varför, varför???

Linda var aldrig osams med mig. Linda kastade inga saker på golvet hos mig. Linda grät aldrig hos mig. Linda skällde aldrig på någon i min familj. Varför inte det?

Joo, Jag /vi behandlade henne med respekt. Du och ditt anhang, Fagro, gör det inte -- inte ens efter hennes död. Må Linda spöka i ert sinne till era liv är slut!
Citera
2017-05-21, 16:35
Medlem
boidis12s avatar
Citat:
Det förekom duggregn i närheten och den här mannen i regnkläder när han skulle bege sig ut på cykelturen kände han sannolikt på sig att regn hängde i luften och därför tog han på sig regnkläder för att gardera sig.

Som menas ?
Duggregn i närheten ?
Var duggregnade det ?
Tänka sig att du vet vad mannen sannolikt kände på sig också ?
Satt du på pakethållaren också och var på plats som vanligt ?
Citera
2017-05-21, 17:01
Medlem
upsteppers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grandioso
Lördagen den 1 augusti var det uppehållsväder i Falun. Inte en droppe regn föll. Inte en enda.
Cyklisten är iförd regnrock. Det hade han inte varit om det varit fritt från nederbörd.
Han misstar sig helt enkelt på vilken dag det rör sig om som iakttagelsen görs.

Väderleksförhållandena i Falun är noga kontrollerade så vi vet vad som gäller dessa dagar
i början av augusti.
Det här skulle för övrigt inte behöva diskuteras längre. Det är avklarat för länge sedan.

Om du nu lockas åberopa ett annat vittne som du gärna återkommit till under årens lopp,
nämligen kvinnan som skulle ha sett en vitklädd tjej med asiatiskt utseende gående
på Gruvgatan i Falun, så framkom det i samband med att bilderna från övervakningskameran
vid City Gross gjordes tillgängliga för detta vittne, att det definitivt inte handlade om
Linda Chen som hon råkat observera en kortare stund den sena kvällen.
Där kammar du också noll ifall du skulle försöka med den saken ovanpå allt annat som
du fått fullständigt om bakfoten.

Ja det är verkligen kontrollerat och faktabaserad kunskap angående vädret,
bara ännu ett försök till att undkomma de frågeställningar som framlagts.
Varför ljuger Mats Alm om Åselby ???
Citera
2017-05-21, 18:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Klarsyn
Ett STORT tack till alla, som stöttar mig i Linda-tråden! Ni är underbara, värdefulla och duktiga! Jag vill gärna ge er alla en STOR KRAM!
Linda är värd rättvisa. Starkt av dig att fortsätta kampen 💖.

Ingen som tror eller bryr sig om smutskastningen av Linda. Visar bara på desperationen. Snart har de testat allt utom små gröna män. Almtriaden skall ha blåslampa på sig tills Mats tar sitt straff.
Citera
2017-05-21, 20:13
Medlem
Beatrice-10101s avatar
Jag har lyssnat på radion (Aino Johansson) och där säger man att Linda inte ville gifta sig.

Man hör även att något är lurt med kinaresan. Jag tror Linda visste att någon skulle dö.

Varför fattar ni inte hur det ligger till?

Livet knallar på, vem skrev det?
Citera
2017-05-21, 20:15
Medlem
SingleStars avatar
Citat:
När temperaturen faller snabbt är det ett lågtryck som kommit in, men det behöver inte betyda något mätbart regn på väderstationerna.
Det fanns uppgift att det var något duggregn i närheten men inte mätbart.
Jag brukar själv kolla barometern som visar när regn kan komma, då faller den tillsammans med temperaturen.
Mannen i regnkläder kanske hade barometer han kollade, och garderade sig därför.

Hade det duggat hade det stått med i rapporten om väderlek.

Så du kan kasta den teorin också, liksom dina andra teorier som inte stämmer överens.

Om du har en teori om hur Mats Alm mördade Linda Chen så kan det vara värt att lyssna på, annars gör du bäst för att hjälpa Mats genom att bara hålla käft.
Citera
2017-05-21, 20:19
Medlem
SingleStars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Beatrice-10101
Jag har lyssnat på radion (Aino Johansson) och där säger man att Linda inte ville gifta sig.

Man hör även att något är lurt med kinaresan. Jag tror Linda visste att någon skulle dö.

Varför fattar ni inte hur det ligger till?

Livet knallar på, vem skrev det?

Linda Chens mördare bor i Gävle. Har fått helt säkra uppgifter på det från en icke namngiven person på skatteverket vid namn Marie Svensson.

Linda Chen visste att Mats Alm skulle ta livet av henne.

Mats Alm mördade Linda Chen i Norra Bertilsbo.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in