Citat:
Jag anser det stämmer inte vad du påstår om Peter, han skulle aldrig ha fått ensam vårdnaden om sonen om han var den personen som du påstår.
När fadern får vårdnaden om sonen i mycket unga år då är det fadern som är korrekt, därför det görs en mycket noggrann undersökning om han är lämplig för det.
Sedan följs det upp av myndigheter hans lämplighet, och naturligtvis om sonen trivs med fadern.
När fadern får vårdnaden om sonen i mycket unga år då är det fadern som är korrekt, därför det görs en mycket noggrann undersökning om han är lämplig för det.
Sedan följs det upp av myndigheter hans lämplighet, och naturligtvis om sonen trivs med fadern.
Peter var en otäckt kontrollerande och lögnaktig person, nästan i stil med Mats. Han hotade Linda till tystnad. Linda vågade inte berätta för familjerätten hur Peter var mot henne. Men Peter begärde egen tid på familjerätten och ljög bl.a. om att Linda kunde fly utomlands, om hon fick ta hand om sonen. DET trodde myndigheterna på. Peter gjorde allt för att smutskasta Linda inför familjesekreteraren.
När jag ringde familjerättssekreteraren sa hon att jag inte skulle lägga mig i. Jag var inte ens släkt med Linda och de var vixna och myndiga och de kunde själva komma överens. Då flyttade Linda. Det sved i hennes hjärta, då hon kunde se sin son på gatan t.ex. och inte ens få gå fram och krama honom för Peter. Inte fick hon heller hämta honom på dagis och vara ensam med honom några timmar. Personalen hade nämligen blivit tillsagd av Peter, att Linda kanske kunde kidnappa sonen och fly utomlands. Vilket inte alls var sant.
Linda var förtvivlad och sa gråtande en gång att hon inte trodde att svenskarna kunde vara så elaka. Jag sa då att svenskarna är som alla andra länders folk. En del är bra - andra är det inte. Det finns onda och snälla människor överallt.
I Lindas fall var det svenska män de som behandlade henne värst - ett mordförsök och sedan ett mord! I de till synes lugnaste vatten - går de största fiskarna. Suck!