Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2017-05-21, 13:45
Medlem
Kmzatans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av burzi
Men det är uteslutande studenter som bor där?

Ja, det är i princip enbart studenter som bor i det området.
Citera
2017-05-21, 13:48
Medlem
samtidsspeglings avatar
Jag var där, det var mycket riktigt en stor fest med över 1000 pers. Bra stämning och skön musik tills strax efter 12 då strömmen gick, efter någon minut kom den tillbaka och efter ytterliggare ett par minuter av musik så stänger den aspackade DJn av musiken och säger typ "somebody just DIED, DON'T GO UP ON THE ROOF" eller något sånt där. Det blev självklart riktigt konstig stämning men tror dom flesta förstod direkt att det inte nödvändigtvis var sant. Det sjuka var att DJ:n efter det sa typ "WHO WANTS TO PARTY" osv och sen fortsatte. Det mest absurda jag vart med om på länge. Var en del poliser där och förutom mycket nedskräpande var det inga problem alls jag la märke till.

Kan också tillägga att det vid 22 tiden var en del folk på taken, kanske 30 pers eller så, men att jag inte såg några där senare på kvällen. Vid ett tillfälle såg jag även en snut med reflexväst stå vid en av stegarna upp. DJn sa flera gånger innan under kvällen att man inte skulle gå upp på taken och allmänt tyckte folk att det var idiotiskt att folk var där uppe. Trevligt med massa folk på balkongerna eller vad man ska kalla det men det är ju bara idiotiskt att gå upp dit, ungefär 10 meter till marken vilket man absolut kan dö av särskilt om man är packad. Självsanering ser jag det som, om jag ska vara ärlig.
Senast redigerad av samtidsspegling 2017-05-21 kl. 13:51.
Citera
2017-05-21, 14:54
Medlem
Studentfest. Hm, då är ju alkohol orsaken.
Citera
2017-05-21, 15:04
Medlem
flaskborstes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PiusXIII
Som jag har förstått det föll de från taket och inte från en balkong.

Det måste varit "Högt i tak" på en fest med 1000 personer.
Väldigt lätt att det spårar ur när en fest kommer upp i det antalet besökare.
Citera
2017-05-21, 15:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av burzi
Baltikgruppen? Vad är detta för typ av "grupp"? Organisation? Förening? Bara studenter? Uppenbarligen har dessa ingenting emot att upplåta sina boendeytor åt spontana jättefester med "alla välkomna"-koncept. Känns lite "1974" och kollektiv-boende...

Balticgruppen är bara umeås största fastighetsägare, tillgångar på ca 5 miljarder och en omsättning på ca 1.5 miljarder. Dom har några hundra studentlägenheter i området på 25kvm styck. Men du har rätt i att det är lite 1974 i hela umeå.
Citera
2017-05-21, 15:20
Medlem
Halloween2s avatar
Så klart ska det alltid finnas en idiot som ska vara ''värst'' i detta FALL var det tre stycken. Uppmärksamhet på hög nivå, eller skulle de göra skumma business där uppe?
Citera
2017-05-21, 15:20
Medlem
PiusXIIIs avatar
Är det någon som kan länka till en bild där man kan se hur de här brandstegarna ser ut?
Citera
2017-05-21, 15:41
Medlem
A.L.Vs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PiusXIII
Är det någon som kan länka till en bild där man kan se hur de här brandstegarna ser ut?

Här ser man ganska tydligt stegarna på några av bilderna....
http://m.vk.se/2010384/allvarligt-skadade-vid-fall-fran-tak
Citera
2017-05-21, 16:46
Medlem
Alkohol , alkohol .... Roten till mycket elände.
Citera
2017-05-21, 18:45
Bannlyst
Fyfan vad folk på taket! Blev dom puttade tro?
Senast redigerad av JimJams 2017-05-21 kl. 18:47.
Citera
2017-05-21, 19:22
Medlem
Lost-Souls avatar
Med tanke på att hela tre st blev skadade, i vilken ordning gick det hela till? Ramlade en av dom först ner och sedan gick två idioter till upp och ramlade ner omvartannat? Eller skedde det samtidigt alternativ att den som föll landade på folk som stod på marken?

Tycker infon från media är lite luddig.
Citera
2017-05-21, 19:35
Medlem
elimes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lost-Soul
Med tanke på att hela tre st blev skadade, i vilken ordning gick det hela till? Ramlade en av dom först ner och sedan gick två idioter till upp och ramlade ner omvartannat? Eller skedde det samtidigt alternativ att den som föll landade på folk som stod på marken?

Tycker infon från media är lite luddig.

Först ramlade en person ner, polisen kom dit osv. Lite senare verkar två personer ha ramlat ner samtidigt. Det var inte bara dom som ramlade som var uppe på taket, det var massa folk där.

Har själv varit uppe på det där taket när jag var ung och full, stegen upp går direkt från översta loftgången, det är väldigt inbjudande i fyllan och villan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in